Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Uzjel

      GMClan wrócił!   12.08.2017

      GMClan.org już działa, więc jeżeli ktoś wchodził przez adres forum.gmclan.org to może już wrócić do starych zwyczajów. Jeżeli strona wam się nie wyświetla to wyczyście cache i ciasteczka.
    • gnysek

      Świętujemy urodziny GMCLANu ?   16.08.2017

      Wypowiedzcie się! http://forum.gmclan.org/index.php?/topic/34002-15-lat-gmclanu-świętujemy  

Mleko

Użytkownicy
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O Mleko

  • Tytuł
    Chicken

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Płeć
    Male
  1. Problem z napisami

    Tak dziękuje A tak przy okazji jak zmienić kolor czcionki na biały?
  2. Hej! Mam problem. Gdy zrobiłem "ekwipunek" który po kliknieciu "E" wyswietla się z prawej strony czarny pasek. Gdy potem dodalem napisy które maja pokazywac ile mamy surowców lecz napis wyświetla się na mapie a nie w ekwipunku. Kod Create: GML //Item global.showInv= false; //Pokazuje inventory global.maxItems= false; //Maksymalna liczba itemow maxItems = 5; Step: GML if keyboard_check(ord("E")) { showInv= true; }else{ showInv= false; } Draw : GML if showInv= true { var x1,x2,y1,y2; x1= view_xview[0]; x2= x1 +64; y1= view_yview[0]; y2= y1 +215; draw_set_font(FT1); draw_set_color(c_black); draw_set_alpha(0.8); draw_rectangle(x1,y1,x2,y2,0); draw_set_alpha(1); draw_text(x+15,y+15,"Wood: "+string(global.itemwood)) }else{ var x1,x2,y1,y2; x1= view_xview[0]; x2= x1 + view_wview[0]; y1= view_yview[0]; y2= y1 +64; draw_set_color(c_black); draw_set_alpha(0); draw_rectangle(x1,y1,x2,y2,0); draw_set_alpha(1); }
  3. Problem z ekwipunkiem

    Tzn przed draw_font? Edit: Nie działa :( A może coś idnego podstawić za 1 ?
  4. Problem z ekwipunkiem

    Gdy klikam E nic nie wyskakuje :)
  5. Hej! Chciałem stworzyć ekwipunek ale coś mi nie wyszło pomożecie? Mam objekt oGUI a w nim; Create: GML show= false; Step: GML if keyboard_check(ord("E")) { show= true; } if keyboard_check_released(ord("E")) { show= false; } if show= true { image_alpha= 0.25; } if show= false { image_alpha= 0; } Draw GUI: GML if show= true { draw_set_font(FT1); draw_set_colour(c_white); draw_text(x+15,y+15,"Wood:"+string(global.itemwood)) draw_text(x+15,y+45,"Rock:"+string(global.itemrock)) draw_sprite(sGUI,1,x,y) } Gdy klikam E nie otwiera się ekwipunek
  6. Cześć! Tu znowu ja :mellow:. Dzisiaj potrzebuję pomocy a właściwie wyjaśnienia jak napisać kod i pokazania przykładu. Otóż próbowałem stworzyć kod który pozwalał na to, gdy moja postać wejdzie w item drzewa (który wypada po zniszczeniu drzewa) bierze go i on znika. Myślałem nad dodaniem eventu collision i wybraniu postaci jednak nie wiedziałem jak napisać kod :(. Potrzebuję tylko pomocy w tym aby on zniknął (item drzewa). Z góry dziękuję za pomoc i wyjaśnienie.
  7. Mini problem z kodem :)

    O jacie dziękuje ale mam jeszcze 1 pytanie po co te nawiasy? ()
  8. Mini problem z kodem :)

    Ok dzięki za uwagę :). Ok, poczekam.
  9. Hej! :) Ostatnio troche programowalem i mam pewiem problem :o :o . Animacja działa w lewo, gdy ide w lewo do gory itd gdy ide w prawo nie działa, natomiast gdy ide w prawo i do góry to działa. GML //Zamienne W= keyboard_check(ord("W")); A= keyboard_check(ord("A")); S= keyboard_check(ord("S")); D= keyboard_check(ord("D")); //Poruszanie sie if W and place_free(x,y-moveSpeed) { y-= moveSpeed; mw= true; }else{ y-= 0; mw= false; } if A and place_free(x-moveSpeed,y) { x-= moveSpeed; ma= true; }else{ x+= 0; ma= false; } if S and place_free(x,y+moveSpeed) { y+= moveSpeed; ms= true; }else{ y+= 0; ms= false; } if D and place_free(x+moveSpeed,y) { x+= moveSpeed; md= true; }else{ x+= 0; md= false; } //Animacja if mw= true or ma= true or ms= true or md= true{ m= true; } if mw= false and ma= false and ms= false and md= true{ m= false; } if m= true { image_speed= 0.14; sprite_index= sHeroWalking;}else{ image_speed= 0.05; sprite_index= sHero;} if md= true { image_xscale= -1; }else{ if ma= true{ image_xscale= 1; }}
×