Skocz do zawartości

MetalowyNerd

Użytkownicy
  • Zawartość

    92
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O MetalowyNerd

  • Tytuł
    Smart Newbie
  • Urodziny 10.03.1993

Contact Methods

  • Website URL
    http://algorytmiczny-industries.blogspot.com/

Previous Fields

  • Team
    Pyrite Industries
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Tak
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Ziemia
  • Płeć
    Male
  • Interests
    -Gry komputerowe<br />-Gry mobilne<br />-Gry planszowe/karciane<br />-Muzyka metalowa, filmowa, dubstep, chiptune<br />-Pisanie opowiadań Sci Fi<br />-Tworzenie własnych wynalazków<br />-Xyridia (własna mikronacja xd)
  1. Networking podstawy

    Hmm. No to teraz to wszystko wygląda tak i nadal nie działa, a dodatkowo Client wyrzuca błąd i wyłącza Server. SERVER: Create: GML ini_open("data.sav"); ini_write_real("saved","metal",500); ini_close(); network_create_server(network_socket_tcp,6510,20); Networking: GML buff = buffer_load("data.sav"); network_send_packet(sock, buff, buffer_get_size(buff)); CLIENT: Create: GML global.metal = 0; client = network_create_socket(network_socket_tcp); network_connect(client,"127.0.0.1",6510); Networking: GML if (ds_map_find_value(async_load, metal) == true)//chciałem przy okazji zrobić, żeby ustawiało wartość -666, kiedy nie odbiera pakietu ze zmienną "metal" global.metal = ds_map_find_value(async_load, metal); else global.metal = -666; Draw: GML draw_text(10,10,fps); draw_text(300,300,global.metal);//Żeby było widać, kiedy przychodzą pakiety z Server'a</span> Wiem. Ostro kaleczę, ale zawsze miałem problem z programowaniem czegoś, co działa przez neta. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to, żebym wiedział, jak przesłać zmienną z serwera na oddzielny program klienta.
  2. Networking podstawy

    Witam. Bardzo interesuje mnie Networking w GM:Studio, ale za nic nie mogę tego zrozumieć. Chcę mieć dwa programy, Server i Client. W projekcie Server mam następujący kod: Create: GML GMLglobal.metal = 500; ini_open("metal.data"); ini_write_real("saved","metal",global.metal); ini_close(); Networking: GML GMLnetwork_create_server(network_socket_tcp,6510,20); buff = buffer_load("metal.data"); network_send_packet(sock, buff, buffer_get_size(buff)); Natomiast w projekcie Client mam: Create: GML GMLglobal.metal = 0; Networking: GML GMLclient = network_create_socket(network_socket_tcp); network_connect(client,"192.134.0.1",6510); I nie rozumiem jednej rzeczy, jak Client ma odebrać pakiet z wartością zmiennej global.metal z Server'a? Chcę, żeby Client mógł ją wyświetlić w swoim okienku.
  3. Rysowanie sprite'ów na innych sprite'ach

    Jakiś przykład? To w końcu nie jest zwykły surface, a na pewno tu na forum przyda się to wielu ludziom
  4. Rysowanie sprite'ów na innych sprite'ach

    Chodzi właśnie o taki motyw, jak podpowiedział Dester, z tym, że bez shaderów. Dokładnie mam na myśli zamienienie wszystkich pikseli sprite'a danego obiektu na canvas, na którym będzie widoczny jakiś sprite innego obiektu (i będzie on widoczny tylko na tym canvasie/surfejsie). Ktoś coś czai xD?
  5. Witam. Jestem ciekaw, czy dałoby się zrobić tak, żeby przykładowo sprite obiektu A był rysowany nie na całym ekranie (jak to jest domyślnie), a tylko i wyłącznie na spricie obiektu/ów B. Myślę, że rozpocząłem dość ciekawy temat :). Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi, bo jest tu masa ludzi z potężną GML'ową wiedzą.
  6. Problem z szybkim tappingiem na Androidzie

    Okej. Dzięki. Wygląda na to, że działa, a "wygląda", bo sprawdziłem na szybko eksportem na fona z 30fps. Dzięki za pomoc ;).
  7. ZLECENIE: Program na styl dawnego LANczat'u

    Fervi - 200 to na dzień dzisiejszy ;). Uzjel - Nie bardzo, bo to musi być niezależny czat
  8. ZLECENIE: Program na styl dawnego LANczat'u

    Dobra. Na dziś oferuję 200PLN za to zlecenie.
  9. Witam. Mam niby drobny problem z szybkim tappingiem. Chodzi o to, że w grze trzeba "klikać" możliwie najszybciej, jak tylko gracz potrafi. Problem z tym jest taki, że nawet, jeśli dodam do startowego obiektu w Create Event linię: "device_mouse_dbclick_enable(false);", to fon i tak łapie lagi po krótkim czasie i gdy przestanę szybko "klikać", gra jeszcze przez kilka sekund "zbiera" (jakby z opóźnieniem) dotyki na ekranie. Nie wiem już, jak to mogę naprawić. Myślałem o tym, żeby program (jeśli nie nadąża), pomijał dotyki, ale nie mam pojęcia, jak tego dokonać. Niby pierdoła, a jednak nigdzie nie znalazłem na to odpowiedzi. W kodzie dodałem też jakby limit obiektów, odpowiadających za dotknięcia (jeśli jest mniej, niż 8 takich obiektów, przy dotknięciu, utwórz kolejny), ale i to nie pomaga. Obiekty takie znikają zaraz po wykonaniu poleceń ze swojego Create Event. Pomóżcie, bo projekt stoi przez pierdołę, a nigdzie (czy to po angielsku, czy polsku) nie mogę znaleźć pomocy...
  10. Witam. Potrzebuję programu stworzonego w GM:S'ie. Program ten musi działać podobnie, jak LANchat, z tym, że nie przez sieć LAN, a powinien mieć zasięg globalny. Zlecenie obejmuje klienta i serwer. W kliencie będzie można szukać, dodawać i pisać ze znajomymi w dwie osoby, będzie można także tworzyć własne pokoje, które każdy będzie mógł wyszukać i jeśli twórca pokoju będzie chciał, ograniczy do niego dostęp hasłem. W serwerze natomiast muszą się znajdować: podgląd wszystkich konwersacji wszystkich użytkowników, jakie kiedykolwiek miały miejsce. Powinna być też opcja ustalenia, po jakim czasie najstarsze wiadomości mają być usuwane z pamięci serwera (w celu optymalizacji). Proszę o wycenę takiego programiku. Nie wymagam tworzenia grafiki, ponieważ sam ją wykonam w dalszym etapie rozwoju tego komunikatora. Dźwięki identycznie. Mile widziane posiadanie modułu dla Androida ;), ale nie jest to warunek konieczny. Osoba, która najbardziej mnie przekona treścią i cenowo, zostanie wybrana do wykonania tego zlecenia. Dowiedziałem się niedawno, że taki prosty czat to kwestia kilku linijek kodu, dlatego liczę na to, że są tu osoby, które dobrze to wykonają. Pozdrawiam serdecznie.
  11. Czy mogę na tym forum zamieścić zlecenie do wykonania?

    Oks, założę już niebawem. Dzięki za odpowiedź ;)
  12. Witam. Nie będę się tu rozpisywał, bo na razie tylko pytam. Czy można na tym forum zamieszczać zlecenia? Przydałby się taki specjalny dział do tego, bo niektórzy na przykład są mało doświadczeni w jakimś temacie GM'a, a nie chcą tracić czasu na naukę i googlowanie wszystkiego, tylko wolą się nauczyć z produktu, jaki zamówili. :).
  13. Jak stworzyć najprostszą grę online/mmo?

    ediepl, nadal wywala mi ten błąd: ERROR in action number 1 of Async Event: Networking for object oServer: Attempting to read from outside the buffer, returning 0 at gml_Object_oServer_Other_68 I am Lord, Tu znowu nie mogę wejść, jako client, bo nie może się połączyć, a tylko server działa. Niech mi ktoś podrzuci możliwie najprostszego clienta i server do czatowania w postaci projektu. Wiem, że jesteście w stanie to zrobić, bo macie doświadczenie w Networkingu.Chodzi mi tylko o to, żebym to zrozumiał w pełni
  14. Jak stworzyć najprostszą grę online/mmo?

    No więc chodzi mi właśnie o te parę linijek kodu. W pierwszym linku, który podałeś, jest tutorial do prostej gierki, nie czatu. W drugim dokumentacja, a szukam banalnego przykładu w postaci projektu, albo jak to zrobić krok po kroku. W trzecim linku jest już to, co mnie właśnie interesuje, ale akurat po wybraniu opcji "C - Client", wyskakuje błąd i nie wiem, dlaczego (bo to dla mnie czarna magia, nie zwykłe pisanie gierki). Nie wiem, o co w tym chodzi, bo się na Networkingu kompletnie nie znam, ale taki wyrzuca błąd: ERROR in action number 1 of Async Event: Networking for object oServer: Attempting to read from outside the buffer, returning 0 at gml_Object_oServer_Other_68 Ten błąd znajduje się w tej wersji: http://gmclan.org/up7589_4_Przyk_ad.html
  15. Witam. Jak zawsze jestem zielony w sprawach gier online. Dla mnie to zawsze było czarną magią i nigdy nie potrafiłem zapamiętać czegokolwiek z tematu programowania gier online. Jednak chciałbym spróbować stworzyć coś banalnego, co mógłbym później rozwijać dla ludzi. Na początek chciałbym stworzyć jedynie klienta i serwer dla na przykład czatu. Po odpaleniu serwera, w kliencie pokazywałaby się lista osób, które są na czacie i oczywiście rozmowa. Bardzo mi zależy na tym, żeby skrypty były możliwie jak najprostsze, bo serio to dla mnie czarna magia, a mam fajny pomysł na przekształcenie tego czatu w grę. Jeśli ktoś się zna na Networkingu w GM:S'ie, to bardzo proszę o odpowiedź ;). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
×