Skocz do zawartości

LYS


Rekomendowane odpowiedzi

Lys to po norwesku "światło" (urra, niech żyje Wikisłownik!). A światło stąd, że to właśnie nim steruje gracz w mojej nowej, miejmy nadzieję że kiedyś ukończonej, produkcyi.

 

ps.png

 

Generalnie celem gry (acz na razie jeszcze nie tego demka) jest bezpieczne przeprowadzenie Orbitherii (te okrągłe, zielonookie cosie) od początku do końca planszy, a po drodze uwolnienie pozostałych i dołączenie ich do "drużyny". Orbitheria nie poradzą sobie sami - jak sama ich nazwa wskazuje krążą jedynie po orbitach naszego światła. Światło stoi, one stoją, światło się porusza, one fru! za nim. Kiedy Orbitherium oberwie, nie umiera - dzieli się jedynie na cztery o połowę mniejsze istoty, które również mogą się podzielić na cztery mniejsze, a te z kolei dzielą się na jeszcze cztery - lecz po następnym uderzeniu już umierają.

 

W demku napotkać można też na dwa rodzaje wrogów - Niebieskie i Czerwone Quadratheria. Niebieskie są powolne i spędzają czas na losowym toczeniu po planszy, lecz Czerwone próbują za wszelką cenę strącić Orbitheria. Quadratheria można rozwalić strzałem, lecz uwaga - też się dzielą.

 

Sterujemy A,W,S,D i strzelamy myszką.

 

Wersja dla ciekawskich (i uczących się): http://www.gmclan.org/up21_11_lys.html

 

Wersja dla leniwych (i bez klucza GM:) http://www.gmclan.org/up21_4_lys.html

 

Jest to moja pierwsza gra w GM 6.1 i aż nie mogłem się powstrzymać przed użyciem efektów (które dla mnie są nowością o_O). Jak dla mnie to przypomina to stare, dobre Ateroids skrzyżowane ze scrolling shooterem i grą przygodową (te aspekty dopiero później). Nu, i jak zwykle mam nadzieję że liczba ściągnięć będzie się równać liczbie pozostawionych odpowiedzi w tym temacie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra całkiem spoko ale mało rozbudowana.

 

Moje spostrzeżenia: (:D)

-światło może wyjść poza plansze a ludki pojawiają się z przeciwnej strony

-przydało by się więcej elementów na mapie bo pusto jakby to próżnia była :)

-ludki zostają daleko w tyle i nie poruszają się wcale po orbicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - ale nie używaj defaultowych GM owych efektów (te flary) - są strasznie powolne i nie takie ładne (te przerwy w smugach światła ;)). Napisanie własnych to rzecz bardzo prosta, a efekty są naprawdę kapitalne.

 

Polecam program Particle Designer - bardzo rzecz ułatwia - no i fajnie się nim bawi ;P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew! Faktycznie, zapomniałem usunąć ludkom outside_wrap(). Gra będzie oczywiście bardziej rozbudowana, na duuuuużej planszy, będzie więcej wrogów i w ogóle joł. Hm, jak to nie orbitują?

 

EDIT: Faktycznie. Czasem orbitują, a czasem nie. Hm, ma ktoś pomysł na wykonanie orbitowania po kole (nie po elipsie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne będę potrzebował kogoś do pomocy przy kompozycji leveli (tego etapu produkcji gier nie lubię najbardziej), tak, by zaprojektowane były ze wzrastającym poziomem trudności. Dam znać jak już będą konkrety. Oczywiście honorarium standardowe - umieszczenie w liście płac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...