Skocz do zawartości

Sens używania Persistent


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez gnysek,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Jestem w trakcie tworzenia gry point-and-click i jestem ciekaw czy jest sens używania opcji room'u "Persistent" do zachowania w pamięci stanu obieków/gry zamiast jakiegoś loop'a i zapisanie wszystkiego manualnie w formie pliku json,yml ect. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
  • Rozwiązanie

Dobrze przeczuwasz, że raczej nie zda to egzaminu.

 

Jak wyjdziesz z gry to i tak te dane utracisz, i tak będziesz musisz je więc zapisywać, żeby gracz po ponownym odpaleniu gry wrócił do ostatniego miejsca, więc generalnie - i tak będzie jakiś system do przemycania tych danych inaczej niż przez "persistent". Używanie "Persistent" przy roomach prowadzi też do wielu problemów, bo jak masz np. Creation Code, to niektóre rzeczy mogą się ponownie tworzyć, a jak do tego masz jeszcze jakiś obiekt który jest persistent, no to zaczną się tworzyć duplikaty - co gorsza, jak taki obiekt będzie dokładnie nad drugim, to tego nawet nie zauważysz.

 

Moim zdaniem jedyne "persistent" jakiego można używać, to jakiś globalny obiekt który kontroluje grę, oraz ewentualnie gdy coś przenosisz z roomu do roomu (ja korzystam z tego tylko w obiekcie który przyciemnia/rozjaśnia ekran, oraz w przypadku komunikatu o odblokowaniu achievementu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
15 godzin temu, Adriann napisał(a):

do obiektów które mają być w każdym roomie,

ale obstawiam, że tworzysz je w roomie, do którego nie wracasz, właśnie żeby zapobiegać duplikatom? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...