Skocz do zawartości

Court of Crowns


Rekomendowane odpowiedzi

vOA2jYB.png

 

Tytuł: Court of Crowns

 

Gatunek: Visual Novel

 

Opis:

 

W grze inspirowanej Ace Attorney, księżniczka Adela de Rex rozstrzygnie spory wielkiej wagi. Od jej decyzji będzie zależna zarówno przyszłość królestwa, a także jej samej jako przyszłej Kobiecie-Królowi.  

 

Jaką jednak monarchinią zostanie Adela? O tym zdecyduje sam gracz dzięki dynamicznej mechanice pozwalającej określić postawę bohaterki wobec problemów. W ramach tego unikalnego systemu przekonań w pełnej wersji gry gracze będą mogli wytworzyć nie tylko charakter bohaterki, odblokować nowe możliwości, ale też pokierować rozwojem księżniczki podczas jej drogi ku Koronie.

 

Podczas gry bohaterce przyjdzie rozstrzygać spory, pozyskiwać informacje dzięki analizie dowodów, wykazywać nieścisłości w zeznaniach świadków, zaprowadzać porządek na sali, a także odkrywać nowe wnioski z porównań sprzecznych sobie spraw.   

 

W demie graczowi przyjdzie rozstrzygnąć zagadkę tajemniczej śmierci dwojga kochanków. Zwaśnione ze sobą rody są na granicy wojny, lecz przed sięgnięciem po ostateczność postanawiają odnaleźć sprawiedliwość w werdykcie Korony.

 

Z nieznanego jednak powodu ojciec bohaterki i władca Królestwa Adelandrii, Lionel de Rex, postanowił właśnie jej powierzyć rozstrzygnięcie tego konkretnego sporu. Księżniczka Adela przygotowywała się do tej roli całe życie i nadszedł czas, aby zaczęła zdobywać zaufanie szlachty, które będzie niezbędne, gdy przyjdzie czas elekcji.

 

Tylko dlaczego jej ojciec zdecydował powierzyć jej tak ważny spór? To jedna z zagadek, które przyjdzie rozwikłać grającemu.

 

Download: https://placeholder-name-studio.itch.io/coc-demo - demo HTML5 + PC

 

Rozmiar pliku: 264 MB

 

Autorzy:

 
 
 
 
 
Programowanie:
Placeholder Name Studio
 
 
Fabuła:
Placeholder Name Studio
 
 
Grafika:
Placeholder Name Studio i parę artystów z internetu, są w creditsach
 
 
Muzyka:
Liczni artyści z internetu, są w creditsach
 
 
 
 
Screeny:
 
 
 

fVSB1Sa.png

 
 
 
 

9ApFZXn.png

 
 
 
 

BXWdKcK.png

 
 
 
 
PODZIEL SIĘ Z OPINIĄ:
 
 
 
 
 
 
NASZA STRONA:
 
 
 
 
 
Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera!
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

I to rozumiem. Przychodzisz znienacka i z grubej rury :D

 

Generalnie jeśli do czegoś miałbym się przyczepić, to średnio czytelne są moim zdaniem dobrane fonty. Główna bohaterka przypomina mi też postać z jakiejś bajki którą oglądają moje córki (hmm, księżniczka Sisi albo coś takiego?). Dźwięki z gier 8-bitowych też śmiesznie/dziwnie wypadają.

 

Widzę też, że gra ma ogrom texture pages, a część z nich można by zoptymalizować, docinając je (np. https://v6p9d9t4.ssl.hwcdn.net/html/4440494/html5game/CoC_texture_39.png ma 50% wolnej przestrzeni, jakby pociąć tych żołnierzy na osobne grupy to na tej teksturze wlazło by 3x tyle grafik). Przy tym rozmiarze niestety gra wczytywała mi się dobrze z 10 minut, więc wersja HTML5 może nie zdać egzaminu - ale ostatecznie jako demo może być (i dla niektórych tutaj niedowiarków na forum to dowód, że eksport HTML5 nie jest jednak taki zły).

 

Ale to poza zgłoszeniami na gamejam Opery to zdecydowanie najlepsza gra w tym roku na GMCLANie, a pod względem rozbudowania bije nawet i je ;) Świetna robota!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie grałem w gry typu Visual Novel, nigdy nie miałem zamiaru zagrać w gry typu Visual Novel, bo po prostu mnie nie pociągały, tym bardziej nigdy bym nie pomyślał, że tego typu gra może mnie wciągnąć, a wciągnęła ? Serio, nawet dzisiaj w robocie o niej myślałem ? Początek był nudny i chciałem już wyłączyć (pewnie przez moje sceptyczne podejście), ale później główna bohaterka zasiadła na tronie i gra dopiero się zaczęła. To może zapiszę w postaci plusów i minusów, tak będzie szybciej i klarowniej. 

+ Charyzmatyczna bohaterka (zdziwiłem się, że po tak krótkim czasie, postać z gry indie, może zyskać sympatie w oczach gracza)

+ udźwiękowienie, efekty dźwiękowe w dialogach (nie wiem, czy to reguła w grach VN, ale spodobała mi się ta koncepcja)
+ fabuła (zawsze myślałem, że VN kręci się wokół romansów, a tu proszę, intryga i do tego ciekawa)
+ postać Erica(?) ?
+- grafika (nad wyraz prosta ale spójna i ta spójność do mnie przemawia)
- mam wrażenie, że interfejs jest trochę surowy
- brak trybu pełnoekranowego w wersji Windows (no chyba, że ctrl + caps lock + enter, ale to takie trochę "wymuszone" rozwiązanie ?)
- nie wiedziałem, że można grę zapisać przez większość czasu, później odkryłem, że jest w opcjach, więc może gdzieś ten przycisk dać na widoku.

Ogólnie, rewelacja! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za feedback! Poprawiłem nieco demo, odchudzając wersję Windows o 60 mega. Na wersję HTML5 jakoś nie miało to większego wpływu. Oprócz tego można otwierać menu opcji gry wciskając klawisz escape - standardowe rozwiązanie, powinno zrobić dostęp do opcji zapisu bardziej intuicyjny.

 

W dniu 14.09.2021 o 19:57, gnysek napisał:

Główna bohaterka przypomina mi też postać z jakiejś bajki którą oglądają moje córki (hmm, księżniczka Sisi albo coś takiego?).

 

Wybraliśmy zachodnią/pseudo-Disneyową stylistykę, by odróżnić się od standardowego w VNach stylu anime. Adela to pseudo-Disneyowa księżniczka, najwyraźniej podobnie jak Sissi w kreskówce. Generalnie jedną z podstawowych myśli stojących za grą było spostrzeżenie faktu, że Disney nigdy nie zrobił księżniczki która faktycznie zmagała się z obowiązkami i intrygami związanymi z jej pozycją.

 

W dniu 14.09.2021 o 19:57, gnysek napisał:

Przy tym rozmiarze niestety gra wczytywała mi się dobrze z 10 minut, więc wersja HTML5 może nie zdać egzaminu - ale ostatecznie jako demo może być (i dla niektórych tutaj niedowiarków na forum to dowód, że eksport HTML5 nie jest jednak taki zły).

 

Jedynie planujemy użyć HTML5 dla dema, by uczynić je przystępniejszym. Akurat było trochę pracy z dostosowanie dema pod HTML5, a nadal gra nie działa poprawnie jeżeli wróci się z gry do menu głównego. Definitywnie nie będzie pełnej wersji w HTML5.

 

IMO eksport HTML5 działa, ale nie należy w nim robić za skomplikowane rzeczy. 

 

W dniu 15.09.2021 o 18:43, SimianVirus7 napisał:

+ Charyzmatyczna bohaterka (zdziwiłem się, że po tak krótkim czasie, postać z gry indie, może zyskać sympatie w oczach gracza)

 

Najzabawniejsze jest to, że nie do końca wiem o jakiej Adeli mówisz. ?

 

Po wypowiedzi narratora otrzymujesz trzy wybory, które stanowią personality quiz, który daje 8 różnych wyników. W efekcie Adela może chcieć wszystkich zbawić, lub chcieć szybko uciec do swej komnaty, lub chcieć wykorzystać sytuację dla własnego zysku. I o ile zawsze myśleliśmy o wyborach które kształtują bohaterkę, w początkowej wersji skryptu pisaliśmy Adela jako postać Prawdziwie Neutralną, co było jednak mało ciekawe. Dlatego dodaliśmy quiz.

 

W dniu 15.09.2021 o 18:43, SimianVirus7 napisał:

+ fabuła (zawsze myślałem, że VN kręci się wokół romansów, a tu proszę, intryga i do tego ciekawa)

 

Są VNy które kręcą się wokół innych rzeczy. Ace Attorney kręci się wokół morderstw, Zero Escape kręci się wokół przetrwaniu niebezpiecznej gry, Danganronpa kręci się wokół przetrwaniu niebezpiecznej gry z morderstwami... Mogę jeszcze wspomnieć kilka innych tytułów, choć to rzeczywiście mniejszość w gatunku. Ale kryminały/zagadki wciąż są pośród VNów.

 

W dniu 15.09.2021 o 18:43, SimianVirus7 napisał:

- mam wrażenie, że interfejs jest trochę surowy

 

Grafika do interfejsu została wzięta z internetu. Pewnie dla pełnej wersji zaprojektujemy coś ładniejszego, ale na obecnym etapie wygląd interfejsu to był niższy priorytet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
W dniu 18.09.2021 o 10:29, Placeholder Name napisał:

Na wersję HTML5 jakoś nie miało to większego wpływu.

Próbowaliście eksportować do HTML5 po dodaniu gml_pragma("PNGCrush"); ? (w dowolnym skrypcie, jeden raz, więcej info w manualu). Co prawda to wydłuża czas kompilacji, ale nieźle odchudza gry na Androida czy właśnie HTML5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Hej! Powracamy po miesiącach milczenia, by zwrócić na siebie uwagę z okazji ostatniego, raczej najnowszego, wydania naszego dema – wersji 1.7.

Wiele się poprawiło od ostatniego postu tutaj, na przykład mechanika Clash of Arguments została nieco zmodyfikowana dla zwiększenia jej przystępności. Ale to było w poprzednich wydaniach, w tym zaś podnieśliśmy grafikę na wyższy poziom!

 

MHdRwoW.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Świetnie to wygląda, jak typowa nie-disneyowa bajka z lat '90. W sumie jedyne co mi się nie podoba, to font, ale fanów visual novelek kreską na bank ta gra przyciągnie.

Zauważyłem też na ostatnim screenie, że pojawiają się dialogi dwóch postaci na raz - bardzo fajnie, np. Cinders i Solstice od TeeGee takiego czegoś nie miały, a mogłoby to zwiększyć immersję (tam zamiast tego, postać która mówiła była rozjaśniana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

n8xpky4.jpg

Radośnie ogłaszamy preview naszej kampanii na Kickstarterze! Kampania ruszy, patriotycznie, 11 Listopada i potrwa 30 dni, zaś jej skromnym celem jest uzbieranie 3000 Euro. Zacznij śledzić naszą kampanię tutaj: https://www.kickstarter.com/projects/phns/court-of-crowns-a-historical-drama-visual-novel

Ogłaszamy także wydanie 1.8.1 naszego dema. Na podstawie feedbacku i obserwacji grających w demo streamerów, dokonujemy następujących poprawek:

  • Przycisk Okazania został przemieszczony, by był bardziej widoczny.
  • Tutorial drugiej fazy Starcia Argumentów został zmieniony, by był jaśniejszy.
  • Dodaliśmy wskaźnik do fragmentu w którym gracz ma wskazać obszar na mapie.

Poza tym, dodaliśmy także link do naszej Kickstarterowej kampanii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Administratorzy

Kurczę, coś tu bardzo źle się zadziało:

 

image.png

 

https://www.kickstarter.com/projects/phns/court-of-crowns-a-historical-drama-visual-novel

 

Dorzuciłem od siebie, ale to chyba nie za wiele pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Administratorzy

Mi akurat styl graficzny się podobał, najmniej pasował moim zdaniem interfejs, który trącił trochę latami '90, a font był tak dobrany, jakby miała to być gra wojenna, a nie o księżniczce. Zobacz jaka jest różnica w Cinders od TeeGee - zwykły szeryfowy font i cienka rameczka dookoła tekstu, a jakoś milej dla oka: https://store.steampowered.com/app/293680/Cinders/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...