Skocz do zawartości

Untitled skradanko-strzelanka


Wojzax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Fajnie, że założyłeś temat. Hype na tę gierkę!

  • Super (+1) 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Dzięki! :D

Wczoraj zrobiłem sporą część systemu dialogów, a dziś statyczne aktywności. Na razie dwa rodzaje siedzenia:

 

yCFOWU8.gif

  • Wow! (+1) 1
  • Super (+1) 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Dnia 06/03/2021 o 21:18, Wojzax napisał:

Dzięki! :D

Wczoraj zrobiłem sporą część systemu dialogów, a dziś statyczne aktywności. Na razie dwa rodzaje siedzenia:

biedny, nawet nie zdążył się kapnąć co go trafiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Sztosik na maksa, ale ten błysk w szybie rzeczywiście dziwny. Przez 2 sekundy myślałem, że to błąd modelu. Dopiero później dotarło do mnie, że to ma być błysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • Filar Społeczności

https://www.gmclan.org/up3744_4_boldEnginev0_1.html

 

Dawno nic z tym nie robiłem bo nie miałem kiedy, ale wróciłbym i sprawił że dałoby się w to grać.

Wersja mocno testowa, powiedzmy że waszym celem jest zabicie gościa na pierwszym piętrze który wygląda tak samo jak główny bohater.

Przyciskiem P restartujemy poziom, przyciskiem M sprawdzamy sterowanie.

Dodam że obrót kamerą wykonujemy przytrzymując PPM, strzelamy i bijemy się LPM.

 

Interesuje mnie ogólnie czy jakieś elementy tego są ładne, ciekawe, grywalne, może projekt jest do uratowania.

W niniejszym levelu brakuje np. łopat wentylatora mielących graczy czy szaf do których możemy się schować, rozmów z NPCami, czyli generalnie rzeczy które pokazywałem w dawnych materiałach. Bardziej jest tutaj walka wręcz, kijami, w paru miejscach można zdobyć broń.

 

Jeżeli chodzi o walkę wręcz to można walczyć kliknięciem, można również wykonać finishera przyciskiem E. Docelowo finishery byłyby dostępne tylko w trybie "furii" po zdobyciu np. określonej liczby punktów.

Sterowanie padem jest na razie wyłączone. To chyba tyle.

 

B85okoV.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
W dniu 3.08.2021 o 23:18, Wojzax napisał:

https://www.gmclan.org/up3744_4_boldEnginev0_1.html

 

Dawno nic z tym nie robiłem bo nie miałem kiedy, ale wróciłbym i sprawił że dałoby się w to grać.

Wersja mocno testowa, powiedzmy że waszym celem jest zabicie gościa na pierwszym piętrze który wygląda tak samo jak główny bohater.

Przyciskiem P restartujemy poziom, przyciskiem M sprawdzamy sterowanie.

Dodam że obrót kamerą wykonujemy przytrzymując PPM, strzelamy i bijemy się LPM.

 

Interesuje mnie ogólnie czy jakieś elementy tego są ładne, ciekawe, grywalne, może projekt jest do uratowania.

W niniejszym levelu brakuje np. łopat wentylatora mielących graczy czy szaf do których możemy się schować, rozmów z NPCami, czyli generalnie rzeczy które pokazywałem w dawnych materiałach. Bardziej jest tutaj walka wręcz, kijami, w paru miejscach można zdobyć broń.

 

Jeżeli chodzi o walkę wręcz to można walczyć kliknięciem, można również wykonać finishera przyciskiem E. Docelowo finishery byłyby dostępne tylko w trybie "furii" po zdobyciu np. określonej liczby punktów.

Sterowanie padem jest na razie wyłączone. To chyba tyle.

 

B85okoV.png

 

Windows mi zabronił tego rara otwierać i krzyczy, że to jakiś wirus 😌

Ale screeny wygladają świetnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam tego buga z nieznikającą eksplozją po granacie, wali po oczach niemiłosiernie, aż do tego stopnia, że unikałem granatów :P Moim zdaniem gra ma potencjał, ma ciekawą mechanikę, przyjemnie się likwiduje przeciwników, ładnie i spójnie się komponuje, ale czasami sterowanie jest dość toporne jakby sterowało się czołgiem. Dodatkowo celowanie koniecznie do poprawy, jest nieintuicyjne i czasami nie wiadomo gdzie nasz gostek celuje - może zablokowanie celownika do płaszczyzny byłoby lepsze? Może to kwestia level designu, ale czasami elementy otoczenia znikają i pojawiają się dość chaotycznie i ciężko się orientować. Jak dla mnie gra bomba, trochę szlifów w sterowaniu, level design i mógłbym grać bez przerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Mam złe przeczucia co do tego rozbłysku, ale może uda mi się to naprawić.

W wersji z użyciem pada jest właśnie celownik zablokowany na jednej płaszczyźnie, może rzeczywiście lepiej by pasował do sterowania myszką. Z drugiej stony chciałem dać graczowi możliwość strzelania wyżej/niżej i sam już nie wiem.

 

Znikanie ścian to największy ból, nie mogę zrobić półprzezroczystości bo gryzłoby się to z systemem wyświetlania przezroczystości spritów. Dlatego wybrałem taki system zanikania. Nie wiem czy w tej materii coś jeszcze wymyślę.

 

Dziękuję za feedback, spróbuję coś pozmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Jedyny concept art jaki dotychczas powstał xD

 

Co do buga z shaderem to sprawdziłem na dwóch innych kompach i nigdy nie występuje... Zupełnie nie wiem od czego to może zależeć, spróbuję jakoś może spowolnić zanikanie efektu żeby był czas na całkowite zaniknięcie.

 

gIcaG0R.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2021 o 17:46, Wojzax napisał:

Z drugiej stony chciałem dać graczowi możliwość strzelania wyżej/niżej

W The Ascent jest przycisk podnoszący celownik, może zrobienie podobnego celowania byłoby wystarczające? Normalny tryb to celownik zawieszony na jednej płaszczyźnie, ale np trzymając alt/ppm można by celować po raytracingu z kamery, wtedy celowanie w konkretny punkt też byłoby możliwe.
Edit: Może z celownikiem laserowym też inaczej by się grało :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
5 godzin temu, Konrad-GM napisał:

W The Ascent jest przycisk podnoszący celownik, może zrobienie podobnego celowania byłoby wystarczające? Normalny tryb to celownik zawieszony na jednej płaszczyźnie, ale np trzymając alt/ppm można by celować po raytracingu z kamery, wtedy celowanie w konkretny punkt też byłoby możliwe.
Edit: Może z celownikiem laserowym też inaczej by się grało :P 

 

W sumie spróbuję z tym przytrzymywaniem może alt. Dzięki za radę.

 

 

14 godzin temu, gnysek napisał:

Może sobie wypiszcie jakie karty graficzne ? :D

 

12 godzin temu, Konrad-GM napisał:

Ja testowałem na swoim lapku z gtx 1070 max-q, intel i7 7700hq.

 

11 godzin temu, SimianVirus7 napisał:

Gtx 970, i7-8600

(z ciekawych rzeczy to mam dx12 ready ale żadna gra z dx12 mi nie odpala)

 

 

Tzn. nie wiem w sumie co mi da wiedza o kartach graficznych bo się na tym nie znam. Ja mam GTX 950M, i7 6700hq.

Shader teoretycznie działa, rozświetlanie jest takie jak trzeba, reszta czyli zanikanie rozbłysku jest już w kodzie. Jest to kod w obiekcie który pojawia się przy wybuchu i koliduje ze ścianami. Dopóki koliduje zmniejsza stopniowo wartość rozbłysku w shaderze tych ścian. Teoretycznie gdy przestaje kolidować dla pewności zmienia ten rozbłysk w shaderze do 0.

Jeżeli karta graficzna odpowiada za shader, a procesor za kod to może nie ma koordynacji między nimi i np. nie wykonuje się kod który powinien się wykonać przy OnTriggerExit. Chociaż to trochę dziwne.

Idealnie gdyby w Shader Graphie można było ciągle iterować daną zmienną wtedy wszystkim zajmowałby się shader ale ta iteracja w dół wykonywałaby się chyba cały czas dla każdej ściany. Może pokombinuję z odejmowaniem zmiennej time od zmiennej rozbłysku jeśli rozbłysk >0  ale to chyba musiałbym zrobić jako oddzielny node z kodem więc w sumie chyba i tak zajmowałby się tym procesor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

https://www.gmclan.org/up3744_4_boldEnginev0_2.html

 

Wersja 0.2, teoretycznie może naprawić błąd z granatami więc polecam zobaczyć. Granatów jest aż 4 dla wygodnego testowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porozrzucałem wszędzie te granaty, kombinowałem z nimi, wrzucałem je tam gdzie ten błąd mi wcześniej wystąpił i... no i git, nic się złego nie dzieje (tzn. ludzie umierają od wybuchu, a tak to wszystko w porządku).

Czy można jakoś restartować grę oprócz alt+f4? strasznie to uciążliwe jest :P

  • Lubię (+1) 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
12 godzin temu, SimianVirus7 napisał:

Porozrzucałem wszędzie te granaty, kombinowałem z nimi, wrzucałem je tam gdzie ten błąd mi wcześniej wystąpił i... no i git, nic się złego nie dzieje (tzn. ludzie umierają od wybuchu, a tak to wszystko w porządku).

Czy można jakoś restartować grę oprócz alt+f4? strasznie to uciążliwe jest :P

 

uff, może problem rozwiązany :)

 

restartujemy poziom przyciskiem P, pod M jest sterowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie błędów ze światłem nie było ( RTX 3080 ) - grałem z 20 minut.

 

Co do samego projektu:

 

Bardzo przyjemnie się gra, szkoda, że tak krótko, bo chce się więcej :D Fajny klimat, ładne animacje i dużo dopracowanych efektów!

Rzeczywiście na początku ciężko ogarnąć celowanie, ale idzie się przyzwyczaić. Postać mogłaby też bardziej reagować na ruch, być bardziej żwawa :) Generalnie bomba :) Czekam na więcej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...