Skocz do zawartości

ruchome platformy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Używam w swojej grze ruchu platformowego zrobionego na zasadzie jak w tym linku:

Wszystkie obiekty poruszają się na tej samej zasadzie, obj_wall to przeszkoda, platforma ma w parencie obj_wall

Obj_player ma w stepie:

GML
if place_meeting(x,y,obj_wall) {/*i tutaj że umiera*/}

 

Mam problem z platformą. Porusza się ona pionowo. W momencie, kiedy platforma jedzie w dół, a my jesteśmy pod nią i skaczemy dochodzi do kolizji i bohater umiera.

Jak zrobić, żeby w sytuacji, kiedy platforma zjeżdża w dół, pod nią jest bohater, który nie stoi na podłożu, bohater był przesunięty, tak żeby nie doszło do kolizji miedzy obiektami?

 

Próbowałem z place_meeting, różnymi kolizjami, umieszczałem to w stepie, end stepie i begin stepie i nic, nie wiem dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

za nic nie mogę się z tym uporać.

bo rozumiem, że problem jest tego typy, że bohater sprawdza pozycję na sobą i jest ona wolna, platforma sprawdza pod sobą i jest wolna, więc nachodzą na siebie.

Jak tego uniknąć? Że jeśli bohater nie ma gruntu pod nogami, to żeby go przesunęło w dół, a dopiero kiedy nie ma gdzie się podziać to ginie w wyniku kolizji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...