Skocz do zawartości

pochodnia i mały problem z paleniem się ognia


pankracy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Nie wiem w czym tkwi problem...bo nie mogę utworzyć palącej się pochodni..próbuje z emiterami i coś mi nie wychodzi..o ile udało mi się narysować wokół pochodni światło,które działa,to już sam ogień nie działa..jest tylko mały piksel nad pochodnią:/

Proszę o jakąś radę pomoc... z góry dziękuje.Posiadam game maker studio

tu niżej kod

 

obj_pochodnia

 

create

 

GML
global.ps = part_system_create();

global.pt = part_type_create();

global.pe = part_emitter_create(global.ps);

 

 

step

 

GML
part_emitter_region(global.ps, global.pe, x-1, x+1, y-1, y+1,ps_shape_rectangle, ps_distr_linear);

part_emitter_burst(global.ps, global.pe, global.pt, 1);

 

 

draw

 

GML
r = random(0.2)-random(0.2);

draw_set_blend_mode(bm_add);

draw_sprite_ext(spr_effect, 0, x, y+14, 1-r, 1-r, 0, c_yellow, 0.5);

draw_sprite_ext(spr_effect, 0, x, y+14, 1-r, 1-r, 0, c_red, 0.2);

draw_set_blend_mode(bm_normal);

draw_sprite(sprite_index, 0, x, y);

 

 

obj_core

 

create

 

GML
scr_part_init();

 

 

no i sam skrypt

 

GML
global.ps = part_system_create();

global.pt = part_type_create();

global.pe = part_emitter_create(global.ps);

part_system_depth(global.ps, -99);

part_type_shape(global.pt, pt_shape_flare);

part_type_blend(global.pt, true);

part_type_alpha2(global.pt, 1, 0);

part_type_color_mix(global.pt, c_red, c_yellow);

part_type_direction(global.pt, 90, 90, 0, 0);

part_type_speed(global.pt, 0.1, 1, 0, 0);

part_type_size(global.pt, 0.2, 0.3, 0, 0);

part_type_life(global.pt, 50, 75);

 

 

Chyba,że ktoś ma prostszy sposób na stworzenie pochodni..Nie wiem już co mam z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Nie wiem w czym tkwi problem...bo nie mogę utworzyć palącej się pochodni..próbuje z emiterami i coś mi nie wychodzi..o ile udało mi się narysować wokół pochodni światło,które działa,to już sam ogień nie działa..jest tylko mały piksel nad pochodnią:/

Proszę o jakąś radę pomoc... z góry dziękuje.Posiadam game maker studio

tu niżej kod

 

obj_pochodnia

 

create

 

GMLglobal.ps = part_system_create();

global.pt = part_type_create();

global.pe = part_emitter_create(global.ps);

 

 

step

 

GMLpart_emitter_region(global.ps, global.pe, x-1, x+1, y-1, y+1,ps_shape_rectangle, ps_distr_linear);

part_emitter_burst(global.ps, global.pe, global.pt, 1);

 

 

draw

 

GMLr = random(0.2)-random(0.2);

draw_set_blend_mode(bm_add);

draw_sprite_ext(spr_effect, 0, x, y+14, 1-r, 1-r, 0, c_yellow, 0.5);

draw_sprite_ext(spr_effect, 0, x, y+14, 1-r, 1-r, 0, c_red, 0.2);

draw_set_blend_mode(bm_normal);

draw_sprite(sprite_index, 0, x, y);

 

 

obj_core

 

create

 

GMLscr_part_init();

 

 

no i sam skrypt

 

GMLglobal.ps = part_system_create();

global.pt = part_type_create();

global.pe = part_emitter_create(global.ps);

part_system_depth(global.ps, -99);

part_type_shape(global.pt, pt_shape_flare);

part_type_blend(global.pt, true);

part_type_alpha2(global.pt, 1, 0);

part_type_color_mix(global.pt, c_red, c_yellow);

part_type_direction(global.pt, 90, 90, 0, 0);

part_type_speed(global.pt, 0.1, 1, 0, 0);

part_type_size(global.pt, 0.2, 0.3, 0, 0);

part_type_life(global.pt, 50, 75);

 

 

Chyba,że ktoś ma prostszy sposób na stworzenie pochodni..Nie wiem już co mam z tym zrobić.

 

 

 

Uzjel no przecież dałem wyżej cały kod pochodni calutki;)

 

mam jeszcze sprita zrobiłem,żeby otoczka światła była jako gradient..ale z tym akurat działa.problem z tymi emiterami mam kurcze nie wiem,co jest nie tak,bo tylko mały piksel świeci się pochodnia..a nie może wydobyć się ogień z niej:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...