Skocz do zawartości

2 Guys 1 Gun


Threef

Rekomendowane odpowiedzi

DVYy3zH.png


Gatunek: Two player twin stick platforming cooperation action sandbox shooter.

Opis: 2 Guys 1 Gun miało swój początek podczas Global Game Jam 2015 i od tego czasu jest intensywnie rozwijane. Chaotyczna gra akcji dla dwóch graczy skupiająca się wokół jednego prostego pomysłu: Na graczy została rzucona klątwa i muszą walczyć przy pomocy jednej broni!
Mając nadzieję ściągnąć z siebie tę klątwę gracze porwą się na wielu przeciwników zdobywając przy tym dużo umiejętności. Nie. Słowo "dużo" tu nie pasuje... "O ja pie****ę, teraz to przegięliście i nigdy tego !@#$% nie skończycie" umiejętności. Czyli mówimy o liczbie pomiędzy 300 a 700.
CRNnyvl.png

Gra powstaje od 4 miesięcy i nie odstawiłem jej na przerwę dłuższą niż dwa tygodnie. Update pojawiają się kilka razy w tygodniu i jesteśmy otwarci na propozycje!

Nasz cel to wydać tę grę na konsolach. Sprzedajemy ją już w aktualnej fazie postępu, a wszystkie pieniądze idą na ten cel. W najgorszym wypadku gra wyląduje tylko na Steam.

PZzjJh1.png

Warto wspomnieć że nie pogracie na klawiaturze i myszce. To jest gra na pady. Dodatkowo potrzebny będzie wam drugi gracz, ale dla testów na razie umożliwiliśmy grę jednemu graczowi a nawet klawiaturą, ale potem te opcje znikną.

Sterowanie klawiaturą to:
WSAD - poruszanie
G - Strzał
H - Skok
T - Rzut broni do drugiego gracza
Y - Użycie umiejętności
Q/E - zmiana umiejętności

Co będzie oferować gra?:
  • Unikatowy gameplay: Coop polegający na rywalizacji
  • Nie poważny tryb fabularny złożony z małych 15-sto minutowych etapów
  • Kilkaset umiejętności do wyboru
  • Łączenie 8 umiejętności we własne buildy: Ninja biegający po ścianach, który atakuje błyskawicami i wraz z rosnącym combo zwiększa swoje obrażenia? Czemu nie! Wybór należy do Ciebie!
  • Tryb aren dla graczy szukających wyzwań



Autorzy:

Programowanie:
Damian 'Threef' Komorowski

Grafika:
Juliusz Arkadiusz Kaczmarek

Muzyka:


Screeny:
VagueThunderousAmazondolphin.gif

WavyPleasantAnkolewatusi.gif

ThickSmallAfricangoldencat.gif

SorrowfulMiniatureCaimanlizard.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa już raz była zmieniona. ;) Zdecydowanie zostaniemy przy tej bo to skojarzenie bardzo nam pasuje do gry. :P

 

Ale już mamy anegdotkę na ten temat. Mam ustawiony Google Alert który przysyła mi email gdy ktoś napisze jakiś artykuł albo post zawierający słowa "2 Guys 1 Gun". Jak dotąd nikt nie pisał nic o grze (bo nie rozsyłamy info, duh), ale wiem że ostatnio pojawiły się w sieci filmy "3 Guys 1 Girl" albo "2 Guys 1 Horse"... :crosseyed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się to skakanie .-.

Tzn. ja tylko tak włączyłem, więc w sumie nie wiem jak to się ogólnie sprawdza w grze. Raz coś kliknąłem, wywaliło mi błąd z asynchronous_event (szukałem czym się skacze), pokazało gratulations, a jak dałem escape czy coś, to miałem potem czarny ekran. Tak tylko mówię. I bardzo trudno było wybrać umiejętność strzałkami (da się czymś innym?). Strasznie szybko szły mi te umiejętności. A tak to fajnie, generalnie graficzki fajne i wszystko. Tylko na tym teście, nie mogłem zabijać tych panterków, bo strzelałem krwią (?). Dalej nie testowałem. Troszkę ból, że to jest instalka a nie exek. Nie wiem czemu nie lubię instalować gier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się to skakanie .-.

Tzn. ja tylko tak włączyłem, więc w sumie nie wiem jak to się ogólnie sprawdza w grze. I bardzo trudno było wybrać umiejętność strzałkami (da się czymś innym?). Strasznie szybko szły mi te umiejętności.

Yep! Bo dodałem tylko żeby można było skipnąć. Nie jest to gra na klawiaturę, bo nawet klawisze się blokują. ;) Nie ma nawet przypisanych klawiszy do wyboru i używania skilli. :P

 

A tak to fajnie, generalnie graficzki fajne i wszystko. Tylko na tym teście, nie mogłem zabijać tych panterków, bo strzelałem krwią (?). Dalej nie testowałem.
Thx. Nie czaję co z krwią. xD

 

Raz coś kliknąłem, wywaliło mi błąd z asynchronous_event (szukałem czym się skacze), pokazało gratulations
Shit. Nie usunąłem opcji debugowej. btw dziwnie że uznałeś że skacze się klawiszem HOME. xD

 

Troszkę ból, że to jest instalka a nie exek. Nie wiem czemu nie lubię instalować gier.
Pojedyncze exe z GM:S jest przeze mnie znienawidzone, bo tak naprawdę rozpakowuje pliki do tempu a potem ich nie usuwa. Potem zostają tam na zawsze bo nawet o nich nie wiesz.

Instalka wydaje się bardziej "profesjonalna" niż zip który trzeba wypakować. Sorry ale tak już jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna wersja dla GMClanów: RC2

 

Zmiany:

  • Poprawione sterowanie klawiaturą w menu <_<
  • Dodane brakujące przyciski (opis w pierwszym poście)
  • Dodane skille: "Magic fireflies", "Railgun", "Slow fall", i "Higher Jump" w trzech poziomach
  • Poprawiłem sporo wizualnych drobnostek
  • Doszlifowuję mechanikę portali dlatego jeden pojawił się jako skill.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedyncze exe z GM:S jest przeze mnie znienawidzone, bo tak naprawdę rozpakowuje pliki do tempu a potem ich nie usuwa. Potem zostają tam na zawsze bo nawet o nich nie wiesz.

Instalka wydaje się bardziej "profesjonalna" niż zip który trzeba wypakować. Sorry ale tak już jest.

 

Jak poprawiłeś sterowanie to dziś zagrać się postaram :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gierka fajna ale jak mam w nią grać na klawiaturze to dostaje raka :D

Chyba znalazłem też buga.

intee8.jpg

Życie mi zeszło do zera, przeciwnik we mnie utknął a ja nie ginę i krew rozlewa się na lewo i prawo. ;)

Doszło do tego gdy naskoczyłem na przeciwnika podczas strzelania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yea, yea. Widziałem to już wczoraj. Właśnie to poprawiłem. Po prostu animacja śmierci się nie odpalała czasami.

 

A jak chcecie .exe to mogę wam zrobić. :P Ja swoje zdanie na ten temat wyrobiłem i bardzo go nie lubię.

 

Edit: Z tą animacją to grubsza sprawa. Trochę się zdziwiłem że za błąd odpowiadał zupełnie inny warunek, ale zmieniłem zrobiłem testy i działa. Ale testy robiłem na padzie.

Okazuje się że po prostu nie mam dodanych animacji dla poruszania klawiaturą. (Jest osobno i inaczej niż gałkami pada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko mi tak się tnie?

Na moim sprzęcie 1.06GHz + Integra mam 15FPS.

 

Daj znać szczegóły. Na jakiej mapie? Ciągłe niskie FPS czy może skacze? Używasz jakiegoś skilla? Coś szczególnego się dzieje jak tryskająca krew? No i jaki masz sprzęt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wszystkich mapach, chyba nawet w menu ale ciężko powiedzieć. cały czas niziutki framerate, nie ma szczególnych skoków podczas tryskania krwi ani używania skillów.

 

procek mam 1,80GHz od intela, a karta graficzna nvidia geforce 210

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NauticalLittleAsiaticwildass.gif

Gorąc, nic nie chce mi się robić. Wczoraj napisałem śliczny shader który daje efekt zamrożenia robiąc kolor #0FF, a dziś efekt paraliżu / obrażeń od prądu / SSJ. Trochę jeszcze tweekuję ale już mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj może jakiegoś sprite'a bryły lodowej z image_alpha na połowę czy coś, bo tak to za cholerę bym nie pomyślał, że to zamrożenie.

Bo to nie jest zamrożenie. xD Zamrożenie pokażę jak będą zrobione już do niego skille.

 

btw coś czego wcześniej nie mówiłem. W grze nigdzie nie ma zmiany alpha. ;) Wszystko jest i będzie rysowane bez przezroczystości. Nie ma też obracania innego niż pod kątami 90 stopni, i wszystko jest wyrównane do pixeli. Lecimy mocno w retro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z ostatnich darmowych wersji dla GMClanów dodana w pierwszym poście. Spakowany zip bez instalatora. Czemu ostatnia? Bo nie mam zamiaru wrzucać każdej kolejnej drobnej zmiany i dawać wam do testowania nowych umiejętności.

Oczywiście wersje w sklepie wciąż będę wypuszczane.

 

Co dodane w tej wersji? Efekty paraliżu i zamrożenia. Tego drugiego wciąż nie można zobaczyć w grze bo nie ma jeszcze odpowiednich czarów. Natomiast już możemy paraliżować przeciwników albo drugiego gracza (o ile nie wybrał odporności)! przy pomocy błyskawic!. A jeżeli których z paraliżowanych graczy zostanie zaatakowany przez przeciwnika, paraliż przejdzie też na niego! Jest to jedna z taktyk, ponieważ możemy wybrać odporność na paraliż oraz wieczny paraliż dzięki czemu nabywamy rewelacyjnie wyglądającą tarczę. :thumbsup:

 

Sam paraliż jest rewelacyjny na zmechanizowanych latających przeciwników, bo tracą oni zdolność do lotu i spadają na glebę mocno się przy tym obijając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie nagrywam żeby zostać gwiazdą jutuba, ale chyba muszę zainwestować w nowy mic. :( Jak kupię nowy mic to nie będę musiał martwić się od odszumianie i będę mógł nagrywać jeszcze bardziej leniwie. heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

LikelyTameCatbird.gif

W następnym update pojawia się łuk. Wraz z nim kilka ciekawych skilli. Sam łuk jest dostatecznie fajny. Można na przykład w locie strzelać i przybijać do ścian flaki z martwych przeciwników. Jak tylko dorysuję resztę klatek animacji to nagram kolejny gif pokazujący to. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowa to 3x3 pixele. Liczenie kolizji raczej mija się z celem. Nie wiem czy w ogóle tu pisałem o przeciwnikach. Są ostatni na roadmapie. Pierw kończę edytor map, potem robię najtrudniejsze do zaimplementowania skille (telekineza, CC, etc) a potem robię przeciwników żeby nie musieć ich przerabiać po dodaniu jakiś istotnych skilli. To będzie "gotowa wersja" potem będziemy się bawić w dodawanie contentu i głównej fabuły.

 

A teraz obiecany gif!

HeavenlyObviousCaecilian.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proponuje poziomy typu fu***g run (coś ala f.e.a.r.3) musimy przeżyć bezbronni w pomieszczeniu pełnym spadających bomb i innych pułapek oraz dodatkowy tryb przypominający gry typu super mario war, a wszystko to spakować w tryb multi w zespołach 2-os walczące z innymi oraz ze sobą przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

BUM! Zostało tylko szukanie błędów i pojawi się pierwsza wersja oznaczona v1.2! Edytor map od jakiegoś czasu jest już w działającej wersji, czyli takiej że można zrobić mapę ale wciąż brakuje wielu bazowych funkcjonalności, więc nie jest publiczny.

W tym tygodniu zabrałem się za implementowanie zewnętrznych map do gry. Po 3 godzinach prawie wszystko działało jak w v1.1. Po 6 godzinach uzyskałem stabilne 30 FPS na moim sprzęcie, ale kosztem bardzo długich loadingów... :(

Dziś wstałem rano skasowałem cały kod aka "dokonałem refactoringu" i loading został zmniejszony z 15 sekund do 0. Oczywiście zachowując pełne 30 FPS. W końcu mogę się zastanawiać nad przejściem na 60 FPS, ale pierw trzeba poprawić wszystko inne. Bugów jest masa. Praktycznie nic nie działa. :D :beta:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...