Skocz do zawartości

Licznik


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy programiści... Zwracam się do was z pewnym pytaniem otóż mam o taki licznik w create obiektu

GML
alarm [1]=5

 

czas=500

w alarm 1
GML
czas -=1

 

alarm[1]=5

 

a w step

GML
if (czas<1) {

instance_create(x,y,o_ekran_1)

}

 

I chodzi mi o to że chciałbym zrobić taki "zegarek" pojawiała by się liczba 500 i co alarm by się zmniejszała o 1 .. Mógłbym zrobić to robiąc 500 sprite-ów ale wiem że game maker jest wystarczająco rozbudowany aby ominąć takiej roboty... A więc pytam jak to zrobić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwórz event draw a w nim

GML
draw_set_font(jakaś_czcionka) //ustawia czcionkę, musisz ją sobie zdefiniować w "fonts"

draw_set_halign(fa_left) //Horizontal Align - czyli wyrównanie w poziomie (fa_left, fa_center,fa_right)

draw_set_valign(fa_top) //Vertival Align - czylu wyrównanie w pionie (fa_top, fa_middle, fa_bottom)

draw_set_color(c_white) //Kolor rysowania tekstu

draw_text(X,Y, string(czas)) //Rysowanie odpowiedniego tekstu w odpowiednim miejscu

draw_set_font(jakaś_czcionka) // To samo co wyżej, tylko trzeba pamiętać żeby zresetować ustawienia czcionki, w przeciwnym wypadku wszędzie zostanie użyta ta czcionka,

draw_set_halign(fa_left) //To samo co wyżej

draw_set_valign(fa_top) //...

draw_set_color(c_white) //...</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...