Skocz do zawartości

Ten sam object ale jednak inny


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, zacząłem bawić się w 39dll.dll w tworzenie multiplayer.

I mam pewien problem.

Bo chodzi o to by jeden object został stworzony kilka razy ale żeby miał własne id.

Chodzi mi o to, że np. stworze żołnierza jakiegoś kilka razy i jednego z nich będę mógł go przenieś lub usunąć a nie wszystkich.

 

Sorry za moją nie wiedzę ale jakoś się z tym nigdy nie styknąłem.

 

@Edit: Używam GM 8.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie to, że multiplayer, to mógłbyś używać zmiennej 'id', a tak to robisz własną.

Wieki temu używałem GMa, ale:

 

Gdzieś, 1 raz:

GML
global.nextMyId = 0;

 

W Create obiektu:

GML
myId = global.nextMyId;

global.nextMyId += 1;

 

BTW. GM miał pre/post-inkrementację/dekrementację? Nie pamiętam ;o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

GML
global.soldier[0] = instance_create( x,y,o_soldier );

global.soldier[1] = instance_create( x,y,o_soldier );

 

etc.

 

i wtedy

 

GML
with( global.soldier[12]) instance_destroy();
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...