Skocz do zawartości

Znikający "kacz de klaun" czyli problemy nowicjusza.


PanPawel

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że to pierwszy post (pewnie nie ostatni) to niech będzie też przywitaniem się z Wami :)

 

Problem dla Was prawdopodobnie banalny, dla mnie trudny bo zacząłem zabawę Game Makerem zaledwie parę godzin temu. Niestety już na początku mam problem, którego nie mogę obejść.

 

Próbuję zrobić uproszczoną wersję gry z drugiego poradnika do programu, czyli obiekt zachowujący się tak jak ten z "kacz de klaun" + bomby, które restartują grę i zerują wynik. Niestety pojawia się problem, ponieważ po odpaleniu gry, po kilku/kilkunastu kliknięciach na "klauna" ten znika bezpowrotnie i dopiero po kliknięciu na bombę i restarcie gry się pojawia (co raczej oczywiste).

 

Nie mam pojęcia co robię źle, nawet gdy do wersji demonstracyjnej "kacz de klaun" dodaję bombę a nawet jeśli po prostu usuwam kilka obiektów z drugiego przykładu, problem się ujawnia.

 

Normalnie bym sprawę olał i uczył się kolejnych rzeczy ale ta mała gierka ma w moim zamierzeniu się rozwinąć i być częścią prezentu jaki szykuję dziewczynie na nasza rocznicę. Szukałem na forum i w internecie ale problemu nie znalazłem (może źle szukałem?), jeśli ktoś już o to pytał i sprawa została rozwiązana to chętnie przyjmę linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje strzały często trafiają więc niech i teraz strzelę:

 

Co się dzieje po kliknięciu na klauna? Losujesz mu nową pozycję? Niech zgadnę: jego pozycja losuje się gdzieś wewnątrz krawędzi mapy z którą ma kolizję i najnormalniej wypada poza granice room.

 

Odpal grę przez debug (czerwona strzałka zamiast zielonej) i w okienku które wyskoczy poszukaj opcji która wyświetli Ci wszystkie aktywne instance. Zobacz co się dzieje z klaunem... albo pokaż kod kliknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam od razu kod całego obiektu mojego "klauna" (o ile dobrze rozkminiłem ocb ;) )

GML
Sprite: sp_usta

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent:

Mask:

 

Create Event:

 

start moving in directions 111101111 with speed set to 10

Collision Event with object o_blok:

 

bounce not precisely against solid objects

Mouse Event for Left Pressed:

 

set the score relative to 10

jump to a random position with hor snap 0 and vert snap 0

start moving in directions 111101111 with speed set relative to 0,5

 

 

Co ciekawe na debugu jakby problem nie istniał. Chociaż nie klikałem w nieskonczoność ;)

 

edit: Jednak też znika na debugu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czasami klocek "jump to a random position" nie teleportuje objektu poza room? Bo jeśli tak, to wystarczy dodać, że obiekt gdy jest poza roomem, znów się teleportuje. Ale w 100% nie jestem pewien.

 

Zamiast klocka, proponuje użyć irandom_range do zmieniania pozycji klauna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powodu, zarówno x jak i y są liczbami rzeczywistymi, a zresztą klocek "Jump to a random position" sam z siebie nakłada liczby całkowite.

@mimikołaj: gdyby ten klocek mógł teleportować poza room, szanse na trafienie DO rooma byłyby jak 1/2^30 albo i mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...