Skocz do zawartości

[GM:S] Polish Shader Library


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ad 2. masz moze przykladowa grafike tego, co chcesz osiagnac? moze udaloby sie to rozwiazac prosciej i nadal dzialajaco jak trza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o coś w rodzaju komendy Ustaw Odcień Ekranu z RPG Makera.

 

A i co do heat haze... No niestety, to mi nie podejdzie - chcę móc ustawić dowolną amplitudę i szybkość falowania.

 

Generalnie mi chodzi o efekty takie jak w tym filmiku:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale w jakim sensie w view?

Chodzi mi o taki efekt jak na screenie, więc o ile to nie jest zblurowany SS to chyba da się osiągnąć. Teorytycznie dałoby się robić zrzuty i je zblurowane wyświetlać, ale to kompletnie poromiomy pomysł ze względów optymalizacyjnych :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziele, takie shadary, + animacje z edytora Nirvana, i moja kolejna gra będzie ładnie graficznie wymiatać ;D

Aprobuję.

Z dynamiczną zmianą kontrastu rozumiem nie ma w GMS specjalnego problemu? i nie wyskakują z dupy errory z surfacami? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

propa: kontrastu dynamiczna zmiana to tania operacja. dla Ciebie to ja z checia moge robic kazdy shader, bo pomysly masz na moim wymaganym poziomie pojebane <3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no jeszcze przez trochę będę dwoił się i troił w gm 8 (chociaż i tak wyjątkowo dużo "^szejderów^" udało mi się zrobić jakimiś chamskimi metodami, w ostateczności preparując sprajty :D) ale bardzo cieszy mnie to co można w studio nakminić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Offtopując jeszcze troszkę, to w Studio akurat by na rękę Ci były strony z teksturami, bo i tak na raz wyświetlasz tylko część grafik, a gra by zapierdzielała :)

Z tym, że pamiętaj, tam na surface operuje się tylko w drawie, i zawsze PRZED narysowaniem się sprawdza, czy istnieje, bo po evencie draw system może go wywalić z karty i trzeba będzie w kolejnym draw go odtworzyć (niestety).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano, ale wszystkie możliwe przypadki użycia surfacesów z shaderami i viewami znajdują się w przykładach shaderów, więc nie powinno być problemu z ich użyciem. Top Down Effects pokazuje to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ja proponuję jakiś kurs dla laików jednakże, bo jak już mnie przerasta tworzenie shaderów w GM, to znak, że to faktycznie jest trudne :P I to taki kurs na chłopski rozum, bez skomplikowanego słownictwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huder dzięki, teoretycznie działa, ale mam dwa pytania:

1. Czemu zawsze po użyciu shaderu przerzuca mnie trochę w lewy górny róg? Bardzo by mi to utrudniło pracę przy grze, bo chce shadery wykorzystywać jako chwilowe efekty, np: zranienia i wycieńczenia i nie może obraz tak skakać tym bardziej naruszając bandy. O co chodzi? Jak to ew. naprawić?

2. U mnie działają tylko niektóre shadery. Wrzucam do twojego projektu do shaderu haze kod z innego(podmieniam) w vertex i fragment i testuje. Tylko jeszcze dla porównania zmieniłem, by space się włączał i wyłączał. Przy 1/3 działa, a przy innych nic, nawet ekranu nie przerzuca o czym w pkt. 1 wspomniałem. O co chodzi? Jak to ew. naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę średnio te shadery kumam ale zgaduję że źle przekazujesz zmienne do shaderów:

 

Tzn w tych funkcjach pomiędzy shader_set( ); a shader_reset( );

W tym HeatHaze przekazuje się zmienną "uPhase" która jest typu vec4 a więc 4 wartości trzeba przekazać. To robi ta linika:

GML
shader_set_uniform_f(uPhase, 1.5 / view_wview, 0.5 / view_hview, current_time * 0.01, 20); // float</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, cos takiego chyba bawet niedawno napisalem, ale pewnie lezy nie okomentowany. sprawrze pozniej i wrzuce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...