Skocz do zawartości

Eksplodujący problem zadawanych obrażeń


krzemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i wszystko inne

 

mam bardzo dziwny problem... mam dwa bliźniacze obiekty, dwie rakiety. Jedna jest wroga, druga moja. Obie po dotknięciu usuwają się i tworzą obiekt wybuchu.

 

I tak: gdy rakieta wroga wybucha, wybuch zadaje ile trzeba (50 dmg). Tak samo moja rakieta po wybuchu zadaje wrogowi 50 dmg. Ale za cholerę pojąć nie mogę czemu wybuch mnie zadaje 50...

 

Wybuch działa prosto: tworzy się koło które po dwóch stepach znika. Jeśli kogoś w tym czasie dotknie, to zadaje 25 dmg. I nie mogę pojąć czemu wrogowi wybuch zadaje 2x25 dmg a mnie tylko 1x25... czy ktoś może spotkał się z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem nobkiem więc głównie na klockach działam :D

 

explozja:

 

create:

*set alarm 0 to 2

 

alarm 0:

*Destroy the instance

 

Collision Event with object torso:

*global.zycie=global.zycie-25

 

Collision Event with object wrogii:

*hpp=hpp-25

 

rakieta

 

Collision Event with object wrogii:

*create instance of object eksplozja

*destroy the instance

*hpp=hpp-50

 

Collision Event with object metal (teren):

*create instance of object eksplozja

*destroy the instance

 

rakieta wroga

 

Collision Event with object torso:

*create instance of object eksplozja

*destroy the instance

*global.zycie=global.zycie-50

 

wszystko działa poza strzałem swoją rakietą w morde. Powinno zabrać 50, zabiera 25....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę nauczyć się GML-owego kodu, w zasobach GMClanu znajdziesz program do zamieniania klocków na kod (bodajże Action Decoder). To potrwa pewien czas, ale po prostu nie ma opcji, jeżeli będziesz chciał tworzyć projekty o kodzie bardziej skomplikowanym niż sprawdzanie odległości obiektów od punktu (if(point_distance(x,y,wybuch.x,wybuch.y) < dist) hp -= 50), kod jest najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...