Skocz do zawartości

Drzwi przesuwane


zelman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wróciłem do GM po długiej przerwie i mam problem z drzwiami przesuwanymi z widoku top-down.

 

obj_drzwi

 

create:

GML
otwarte = false;

ruch = true

 

step:

GML
if (distance_to_object(obj_hero) < 40) && (otwarte == false)

{

y -= 4;

if (ruch == true)

{

alarm[0] = 10;

ruch = false;

}

}

 

 

 

if (distance_to_object(obj_hero) > 40) && (otwarte == true)

{

y += 4;

if (ruch == true)

{

alarm[1] = 10;

ruch = false;

}

}

 

alarm[0]:

 

GML
otwarte = true;

ruch = true;

 

alarm[1]:

 

GML
otwarte = false;

ruch = true;

 

I teoretycznie jeśli nie robię nic dziwnego (przechodzę obok nich bez zatrzymywania się), jest wszystko ok, ale jeśli się zatrzymam w okolicy odległości, z jakiej się otwierają, to zdarza im się zmienić pozycję początkową, czyli po prostu przesuwają się w górę albo w dół. W jaki sposób mogę zrobić mniej zabugowane drzwi albo te poprawić?

 

E: Chyba się bugują, jak wyjdę i wejdę w ich zasięg podczas gdy one nie skończą się otwierać/zamykać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie bug. To ficzer.

 

 

A tak na serio to sprawdzaj alarmy.

 

GML
if (distance_to_object(obj_hero) < 40) && (otwarte == false) && alarm[1]<=0

{

y -= 4;

if (ruch == true)

{

alarm[0] = 10;

ruch = false;

}

}

 

 

 

if (distance_to_object(obj_hero) > 40) && (otwarte == true) && alarm[0]<=0

{

y += 4;

if (ruch == true)

{

alarm[1] = 10;

ruch = false;

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...