Skocz do zawartości

Wyłączanie obiektów poza ekranem


Xedom

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Chciałbym wiedzieć, jak wyłączać obiekty poza ekranem tak, aby wciąż sprawdzały swój x i y, bo po użyciu instance_deactivate dość problematyczne jest włączanie ich z powrotem :/

 

Pierwsza poprawna odpowiedź wygrywa 5kg bananów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Chciałbym wiedzieć, jak wyłączać obiekty poza ekranem tak, aby wciąż sprawdzały swój x i y, bo po użyciu instance_deactivate dość problematyczne jest włączanie ich z powrotem :/

 

Pierwsza poprawna odpowiedź wygrywa 5kg bananów.

 

Jak wyłączysz to jest tak jakby nie istniały. Napisz wiecej w czym problem, moze instance_deactivate_region, instance_activate_region wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne po aktywacji obiektów niektóre na siebie nachodzą co?

 

Rozwiązaniem jest zrobić 2 regiony o różnych wielkościach. Większy region musiał by deaktywować obiekty które mogą się ruszać a mniejszy region obiekty statyczne. W ten sposób żaden ruszający się obiekt nie zdąży wejść na pozycję zajmowaną przez jakąś skałę/ścianę itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym tylko zauważyć, że przy dużych ilościach obiektów nawet dezaktywacja nie pomoże. U mnie fps spadało poniżej 30, kiedy liczba obiektów przekraczała 40000. W takim wypadku należy zastosować ładowanie mapy z pliku i usuwanie jej fragmentów, które są daleko od gracza. Niestety nie jest to proste i wymaga dużo kodu, niemniej jednak pozwala na lepszą optymalizacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...