Skocz do zawartości

Problem z generowaniem pozycji obiektu


Xedom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z losowym generowaniem budynków na mapach.

Mam taki kod:

temp=round(random_range(6,9))
petla=0
tru=random(100)
if tru>90
{
    while petla<kolmax-2
    {
    if wyskol[petla+temp]=wyskol[petla+temp+1] 
    {
        if wyskol[petla+temp+1]=wyskol[petla+temp+2]
            {
             if tru>90
             {
                instance_create((petla+temp)*64,1080-(wyskol[petla+temp]*64)-128,shop_o)}
                tru=0
             }
            }
    petla+=1
    }
}

wyskol to wysokość aktualnej kolumny bloków, a kolmax to maksymalna ilość kolumn (150). W gruncie rzeczy chodzi o to,

że chcę wygenerować sklep we w miarę losowej odległości (zmienna temp) od początku mapy, na podstawie znalezienia 3 bloków

o tej samej wysokości (wyskol) z rzędu.

I przy generowaniu otrzymuję taki błąd:

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Create Event

for object genout:

 

In script setterrain:

In script generateterrain:

Error in code at line 112:

if wyskol[petla+temp+1]=wyskol[petla+temp+2]

^

at position 34: Unknown variable wyskol or array index out of bounds

Kod działał poprawnie kiedy było "wyskol[petla+1]" a nie działa kiedy jest "wyskol[petla+temp+1]". Any ideas? :)

Najdziwniejsze jest to, że generuje się poprawnie (błąd można zignorować).

 

PS. Wiem, że to pewnie ja jestem tu idiotą i czegoś nie zauważam, ale pomóżcie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...