Skocz do zawartości

n-ty najbliższy obiekt


Draconis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Próbuję zrobić funkcję zwracającą n-ty z kolei (według odległości) obiekt określonego typu od danego punktu

entyobj(x,y,który,obiekt)

 

Czyli coś pomiędzy instance_nearest a instance_furthest

 

Aktualny zamysł opiera się na użyciu funkcji podobnej do collision_circle, tylko działającej na samym okręgu. Mógłbym wtedy zwiększając promień napotykając kolejne obiekty zmniejszać odpowiednią zmienną aż do natrafienia na n-ty obiekt.

 

Niestety jedyny sposób, jaki przychodzi mi do głowy to wykorzystanie collision_point'a poruszającego się po okręgu, co jest niestety albo zbyt mało wydajne albo zbyt mało precyzyjne.

 

Pewnie jest jakaś prosta metoda na rozwiązanie mojego problemu, niestety nie mogę jej znaleźć.

 

 

Pozdrawiam.

 

EDIT. ledwo kliknąłem napisz nowy temat, a do głowy wpadło mi oczywiste rozwiązanie.

Użyć instance_number, instance_id[n].distance_to_point(x,y) , to wrzucić w tabelę i posortować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej pogłówkuj z użyciem 'with' oraz 'var'

 

Jak rozumiem masz na myśli

GML
with(obiekt) {odl=distance_to_point(x,y)}

//a potem to i tak jedyne co widzę to wrzucenie tego to tabeli w celu posortowania tego by zdobyć odpowiedni id</span></span>

 

edit. @Sernat podziękowania za naprowadzenie. Już zabieram się za przeszukiwanie dokładniejsze.

edit. znalazłem, nie przyszłoby mi do głowy robić to dezaktywując obiekty i je aktywując .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...