Skocz do zawartości

Game Maker na inne Platformy


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Chciał bym się zapytać jak można zrobić gre w GM na inną platforme chodzi mi tu w szczególności o androida. Wiem że istnieje taka możliwość bo dużo jest tego w internecie ale nie znalazłem jak to zrobić. Mam Game Makera 8.1 Standard (Pro). czy do tego jest jakiś konwerter czy w gm to się jakość robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam dla potencjalnych twórców małą gratkę, otóż (jak wiadomo, lub nie) piszę xenona 2.0, który docelowo ma wspierać także androida i używając jednego, tego samego kodu, będzie można tworzyć gry, które będą działać (tym samym kodem) na pc i androida oraz także web, dodatkowo będzie można też na inne platformy, dzięki przeportowanej maszynie wirtualnej silnika na GMa (czyli poza pc i andkiem w xenonowej technologii będzie też iOs dzięki gmowi). To taka mała obietnica na przyszłość. Czy to ma szanse działać? owszem, to już działa(!). Czy będzie działać szybko? xenonowe executables - owszem, gmowe - zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego topicu, a mam pytanko (a właściwie 2):

@YXE (czy jak to tam napisać) - data premiery? znaczy nie dokładna tylko np. miesiąc czy rok :D

@baca (i inni jak wiedzą) - czy ten silnik jest do GM? i jak się go instaluje/używa?

 

Sam załatwiłem sobie niedawno smartfona z Androidem i chciałbym nieco wypróbować jego możliwości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Nie chcę zakładać nowego topicu, a mam pytanko (a właściwie 2):

@YXE (czy jak to tam napisać) - data premiery? znaczy nie dokładna tylko np. miesiąc czy rok :D

:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xedom: do końca tego roku.

@anty: bardzo zabawne, zaiste żart wysokich lotów ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
@xedom: do końca tego roku.

@anty: bardzo zabawne, zaiste żart wysokich lotów ;>

Taką reputację sobie wyrobiłeś ;d

Ale masz szansę to zmienić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką reputację sobie wyrobiłeś ;d

u jednej osoby - owszem. u wielu? no nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Dlatego to ja to piszę ^^

 

(chociaż te obietnice z różnych gier co pisałeś brzmią całkiem podobnie, ale nie chce mi się szukać w starych tematach, szczególnie, że każdy się z czasem zmienia więc można ci to wybaczyć i mieć nadzieję na poprawę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiejszym wydawałoby mi się już podejść profesjonalnie i operować na czystym SDK Androida. Nie, nie mam w tym temacie za wiele do powiedzenia, jednakże dokumentacja Androida i masa potencjalnych twórców, zwłaszcza amatorów, to dwa wielkie atuty pisania gier pod tą platformę.

 

W dodatku Android to system wszechobecny - teraz prawie na każdym smartfonie da się go odpalić (polecam xda ;) ), o ile go już tam nie ma pierwotnie (tzw. stockowy rom). Nie wspominając o ramkach cyfrowych, mini netbookach, tabletach i low-endach. Zresztą, system o jądrze Linuksa jest i będzie mega uniwersalny. Game Makerowi wydajności i niezawodności naszej aplikacji bym nie powierzał, bo on nawet na PC ma problemy z grafiką 3D :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisanie pod Javę to:

  • męka
  • niewykorzystanie potencjału urządzenia
  • brak większego wsparcia, bo nie dość, że Java nie jest przyszłością, to w dodatku psuje koncepcje uniwersalnych OSów na różnych urządzeniach

Warto wspomnieć o braku łatwego dostępu do różnych cech hardwarowych urządzenia: flasha, przycisków (dotykowych lub fizycznych), kamery, akcelerometrów, żyroskopu itd.

 

Swoją drogą pisząc pod Androida możesz korzystać z Javy, z tego co mi wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest java, bo java to już w ogóle bardzo uniwersalna platforma i da się ją upchnąć wszędzie [telewizory, desktopy, aplety, z tego co wiem nawet dekodery].

 

Baca, oczywiście, że ktoś, kto zaproponował Javę, miał na myśli j2me. O tym też jest mowa, bo chcąc czy nie chcąc, nie każdy posiada smartfona i nie każdy może sobie pozwolić na gry w innym formacie niż jar. Jednakże pisanie aplikacji w j2me pod urządzenia z popularnymi OSami mija się z celem. I o tym pisałem.

 

A propos wsparcia dla urządzeń - tu masz pewnie na myśli pisanie aplikacji z użyciem javy i odpowiedniego SDK Androida, prawda? A dla ediepl na pewno nie o o to chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...