Skocz do zawartości

Tankill


morty

Rekomendowane odpowiedzi

Troche ta gra za łatwa jak dla mnie. Można by dać wrogom punkty wytrzymałości albo szybszy resp czy coś takiego.

W pełnej wersji będzie kilka rodzajów wrogów. Tylko tych najłatwiejszych niszczyć będzie jeden strzał - reszta będzie potrzebowała odpowiednio więcej trafień, również różnić się będzie szybkość czy ilość wystrzeliwanych pocisków. A ponadto, będzie można w opcjach ustawić sobie poziom trudności - parametry takie jak ilość wrogów, częstość respawnu, maksymalna ilość wrogów naraz itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że warto zwrócić uwagę na to co ostatnio zrobiłem.

 

Link taki sam jaki widnieje w pierwszym poście ( http://www.morty.boo.pl/btank/btank.zip ).

 

Przede wszystkim, dodałem jeden nowy klocek - bagno - który spowalnia dwukrotnie wszystkie czołgi.

 

Po drugie, klawiszem DELETE dla gracza zielonego i Z dla gracza niebieskiego można zastawić minę. Wybucha po 5 sekundach, niszczy wrogów oraz cegły. Naraz może być nastawiona tylko jedna mina (nawet, gdy gra się na dwóch graczy), a startowa ilość min to 3 na głowę.

 

Po trzecie poprawiłem sporo błędów i niedociągnięć, oraz zoptymalizowałem kod wczytywania etapów.

 

Wreszczie po czwarte, uprościłem wykonywanie akcji w edytorze etapu.

 

Po ostatnie, dodałem stopniowanie poziomu trudności. Dla celów testowych dopóki nie zrobiłem menu opcji, poziom trudności zmienia się klawiszami 1 2 i 3 (pojawi się stosowny tekst w lewym górnym rogu ekranu) w MENU GŁÓWNYM.

 

Do tego logo próbne w menu i parę innych szmerów bajerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bagno fajne, bo co może być niefajnego w bagnie :D

2. Miny troche mało przydatne, bo czołgi zbyt chaotycznie jeżdżą, i tylko jednego udało mi się zdjąć w ten sposób.

3. Może i tam coś jest poprawione, ale niezauważyłem :P

4. Nie pamiętam starego edytora, ale ten jest prosty w obsłudze.

5. Za mała różnica między poziomem łatwym a normalnym i za duża między normalnym a trudnym. Trzeba bardziej po środku ten normalny umieścić (mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi :D )

 

tankit to ostateczna nazwa?

 

EDIT: dopisałem jedną literkę, bo zjadłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest ostateczna nazwa :P To raczej taki mały dowcip (ten kit).

 

Co do min - będą one miały również funkcję rozwalania ścian z kamienia, więc ich znaczenie wzrośnie.

 

Poza tym, będzie to jedna z broni dodatkowych, które będzie można zdobyć poprzez bonusy. Do wyboru będą takie bronie:

 

- mina

- kreator ścian z cegieł

- teleporter do bazy (w sytuacji zagrożenia teleportuje do bazy i dodaje kilkusekundową osłonę)

 

Ilość użyć alternatywnej broni będzie limitowana, mina jest domyślna.

 

Poziom trudności będę się starał wyważyć bardziej, na razie skupiłem się po prostu na systemie działania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wysłałem najnowszy pliczek, adres bez zmian http://www.morty.boo.pl/btank/btank.zip

 

Co od ostatniego razu zostało zmienione:

 

- 5 poziomów trudności zamiast trzech

- bonusy (osłona bazy, osłona czołgu, życie, zdrowie, zniszczenie wrogów, upgrade. Upgrade na razie nie powoduje żadnych efektów). W planach jeszcze kilka. Aby zdobyć bonus trzeba upolować migającego na różowo wroga

- poziomy energii dla wrogów - losowe. Ilość energi jaką ma wróg można poznać po stopniu nasycenia kolorem jasno czerwonym.

- po 6 min dla każdego gracza

- poprawione efekty graficzne wybuchu przeciwników

- mina niszczy kamienie (jest też efekt niszczenia kamienia)

- usunięcie zbędnej miniatury mapy podczas gry

- optymalizacja, poprawa paru bugów

- inne, nie pamiętam już

 

Sterowanie:

GRACZ 1: STRZAŁKI - ruch, DELETE - mina, CONTROL - strzał

GRACZ 2: WSAD - ruch, Z - mina, SHIFT - strzał

 

Właściwie to z podstawowej mechaniki gry zostało już bardzo niewiele do zrobienia - dwa/trzy bonusy i system upgradów, być może też jakiś specjalny klocek do edytora etapów.

Po zrobieniu tego, zajmęsię opcjami gry, a później opracuję jakieś skrypciki żeby połączyćszereg plansz z plikó zewnętrznych w uporządkowanej kolejności. A potem... układanie etapów :) Planuję tak z 60-70 levelów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Nie wiadomo co który bonus daję. Przydałoby się żeby się wyświetlał jakiś napis, co się zebrało. No i nie wiadomo ile ma się jeszcze min. Też by to mogło być gdzieś napisane.

2. Mógłbyś zrobić tryby dla jednego i dwóch graczy, bo mnie denerwuję ten drugi czołg, jak gram samemu.

3. Trochę ciężko mi było się zorjentować, ile wrogie czołgi mają życia. Jakieś niewyraźne te kolorki :P .

4. Może jak zrobisz opcje, to dasz w nich konfigurację klawiszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Nie wiadomo co który bonus daję. Przydałoby się żeby się wyświetlał jakiś napis, co się zebrało. No i nie wiadomo ile ma się jeszcze min. Też by to mogło być gdzieś napisane.

Opis bonusów będzie w instrukcji. A czy ma wyświetlać co sięzebrało? Nie sądze. Bonusy są albo jednorazowe (życie, zdrówko), albo krótkotrwałe (obudowa bazy, ochrona czołgu) i potem ich efekt znika (wyjątek - upgrade, ale o tym będzie inna bajka). Poza tym, to jeszcze absolutnie nie jest finalna wersja. Oprócz miny będą inne bronie alternatywne, więc licznik i jakiś hud broni też się pojawią

2. Mógłbyś zrobić tryby dla jednego i dwóch graczy, bo mnie denerwuję ten drugi czołg, jak gram samemu.

Taki tryb oczywiście będzie, ale póki nie zrobiłem odpowiendiego menusa z wyborem ilości graczy niech tak zostanie :)

4. Może jak zrobisz opcje, to dasz w nich konfigurację klawiszy?

Na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis bonusów będzie w instrukcji. A czy ma wyświetlać co sięzebrało? Nie sądze. Bonusy są albo jednorazowe (życie, zdrówko), albo krótkotrwałe (obudowa bazy, ochrona czołgu) i potem ich efekt znika (wyjątek - upgrade, ale o tym będzie inna bajka). Poza tym, to jeszcze absolutnie nie jest finalna wersja. Oprócz miny będą inne bronie alternatywne, więc licznik i jakiś hud broni też się pojawią

Chodzi mi bardziej o to, żeby ten napis, co się zebrało, wyświetlał się i po chwili znikał ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak z tymi upgradami. Najpierw zebrałem tego francuza i mi się wyświtliło "upgrade". Później zebrałem ten ze znaczkiem stop i było "zatrzymanie wrogów". No i każdy następny co prawda działał dobrze, ale nazywał się "zatrzymanie wrogów".

Nie wszystkie bonusy działają - te które nie przechwytują komunikat ostatnio zebranego bonusu.

Udało mi się zrobić lepszą wybierałkę etapów, nie potrzeba korzystać z windowsowego okienka (jest już wysłana na powyższy adres)

 

BTW: Mam pytanie, jak za pomocą funkcji get_save_filename otworzyć okienko z wybranym przeze mnie katalogiem (np. /etapy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodał bym jakiś tryb MISJE czy coś takiego, gdzie mapy były by wbudowane w grę, i nie trzeba ich wczytywać, a drugi gdzie grali byśmy na właśnych mapach

No i zgodnie z zapowiedziami w obecnej wersji gry jest już rozdział na levele wbudowane i zewnętrzne (w praktyce i te wbudowane są zewnętrzne, ale ich pliki są w katalogu tymczasowym).

 

Dla zainteresowanych (i tych, którzy zechcą po raz n-ty pobrać plik)

- w menu po wybraniu NOWA GRA pokaże się dodatkowe menu z trzema zakładkami.

 

- w zakładce ustawienia będą ustawienia trudności oraz ilości graczów. Na razie nie jest to zrobione, więc ustawienia wybiera się w menu głównym tak, jak dotychczas

- w zakładce ZEWNĘTRZNE sąetapy z katalogu /levs

- w zakładce STANDARDOWE są etapy wbudowane w grę (na razie tylko kilka :P)

 

Aby rozpocząć grę klikamy na nazwę pliku z etapem. Przytrzymanie myszy nad zakłądkąustawień daje ich szybki podgląd.

 

Nazwy etapów wyświetlają się w trzech kolumnach, jeśli jest ich więcej niż 45 to pojawi się suwak do przewijania, można go obsługiwać drag and dropem, strzałkami, klawiszami home, end page down, page up.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukazała się najnowsza beta gry. Przede wszystkim, zmieniona została nazwa. Nowa nazwa to Tankill.

 

Po drugie - w tej wersji popracowałem nad menusami - są już działające opcje (oprócz dźwięku i muzyki, których jeszcze nie ma). Zmieniła się grafika menusów.

 

Zmianie uległ model niszczenia cegieł - teraz są one rysowane jako surface, dzięki czemu możliwe jest zrobienie takiego niszczenia terenu, jakie było w oryginalnych tankach. Bomby (dawniej miny) robią przez to także ładniejsze dziury w terenie :)

 

Oprócz tego sporo zmian kosmetycznych lub prawie niewidocznych. Zmieniłem obrazek ładowania, komunikaty i okna dialogowe mają inną grafikę, zoptymalizowałem parę opcji, poprawiłem zauważone bugi i jeszcze parę innych rzeczy.

 

Zmienił się też adres pobierania. Beta dostępna jest spod adresu

www.morty.boo.pl/tankill/tankill.zip

 

A dla tych, którzy nie mająochoty lub nie mogą pobrać, przygotowałem zestaw nowych zrzutów z gry:

1, 2, 3, 4, 5, 6

 

PS. Czy jakiś moderator może zmienić nazwę tematu na Tankill :)? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na screenie 5 jest błąd. Powinno być: "pocisk jednego z graczy" moim zdaniem ;) . Poza tym 6 screen nie działa ale tak to spoko :P .

Co do 5 faktycznie, literówka. Link do szóstki poprawiłem, brakowało cyferki ;p

A jak ma się sprawa z wydajnością? Szczególnie zależy mi na opinii kogoś, kto dysponuje nienajnowszym sprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na moim laptopie Sempron 2000+, 256 ram i ze zintegrowaną kartą graficzną 64 mb praktycznie nie da się grać. FPS czasem zjeżdża do 4.

2. Czołgi wrogów czasami strzelają niezłymi seriami jakby z CKM-u a nie działa. Chyba, że to te skoki szybkości na moim kompie tak działają. Czasami też jadąc po prostej drodzę zaczynają wariować i się przez kilka sekund obracają do przodu i do tyłu w dość szybkim tempie.

3. Poprzednie menu było trochę ładniejsze. Chodzi oczywiście o te jeżdżące czołgi w tle :P

4. Gra mogła by się uruchamiać od razu na fullscreenie ;)

5. Dodaj w opcjach jakieś wstecz, zatwierdź, anuluj czy coś w tym stylu, bo nie chce mi się escapem wychodzić :P

 

A tak poza tym to niezła giera, zwłaszcza podoba mi się nowy system niszczenia cegiełek :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy, to z tym nowym systemem niszczenia chyba dam sobie spokój, bo zżera strażnie dużo pamięci (jest oparty o surface). Jeśli uda mi się jakoś zoptymalizować to - to może zostanie :)

 

Odnośnie pozostałych uwag:

- menusy będą miały przyciski tego typu, na razie po prostu nie zrobiłem ich i tyle :P

- fps - patrz pierwsze zdanie posta

- gra będzie się domyślnie uruchamiała na fullscreenie

- czołgi się kręcą od czasu od czasu - jest to po części zamierzone (w wąskich korytarzykach z cegieł nie było by szans na odbicie w obszar zajęty przez cegiełki gdyby był zajęty, więc system wyboru kierunku nie opiera się jedynie o to, gdzie jest wolne miejsce). Ten element jeszcze w miarę możliwości dopracuję.

- w oryginalnych tnakach system rozwalania scian byl bardziej podobny do nowszego rozwiązania w mojej grze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Długo nie pisałem, ale w tym czasie dość sporo nowości jeśli idzie o proces tworzenia gry. Z pamięci w punktach:

 

1) nowa nazwa - tankill po konsultacjach wydaje mi się nieodpowiednie

2) odświeżone menu główne

3) nowy ekran: statystyki

4) nowa odmiana trybu gry dla dwóch graczy - rywalizacja (w kooperacji friendly fire unieruchamia drugiego gracza i nie przynosi punktów. W rywalizacji za zabicie drugiego gracza jest frag i punkty. Pod koniec etapu ten kto miał więcej fragów otrzymuje bonus, życie lub punkty). Rywalizacja jest więc czymś pomiędzy kooperacją a deathmatchem

5) opcja wyboru języka (domyślnie angielski, można zmienić na polski)

6) nowe etapy (łącznie jest już ok. 60 etapów wbudowanych). Planuję zrobić 99 etapów, a setnym będzie walka z bossem. Notabene, etap walki z bossem i sam boss jest już gotowy :)

7) Opcja zablokowania planszy przed ponowną edycją w edytorze etapów

8) Dźwięki (nie wszystkie, ale znaczna część)

9) Instrukcja do gry :)

10) Nie pamiętam już więcej, ale są to pomniejsze szczegóły

 

Nowe screeny:

01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...