Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Widzę, że dopiero co miałeś na lekcji zaprezentowane 3 style kolumn, Bedziom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję od wczoraj nad prostym silnikiem animacji "szkieletowej", dzięki któremu będzie mozna zrobić łatwo płynne animacje polegające na przekształcaniu spritów. Postaram się zrobić aby jak najłatwiej można było przenieść je do własnego projektu i jak najprosciej było stworzyc szkielet itd.

Nie bedzie zadnych dllow itp, same proste obliczenia, dzielenie,mnożenie,dodawanie,odejmowanie,lengthdiry :P

 

Można już łatwo tworzyć szkielet i obracac/skalowac kosci.

 

screenshot100p.jpg

O stary 10 lat temu za taki silniczek oddałbym przynajmniej 3 palce ;) Kombinuj może być dobre ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet sobei nie wyobrażasz o ile lepiej to by wyglądało gdyby animacje były płynne
Rozważam podmianę animacji na szkieletowe. Niektóre grafiki widocznie na filmiku mają już ponad 6 lat więc cudów nie ma. Ale na daną chwilę skupiam się na dodawaniu kolejnych poziomów, bossów itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to morgo poczekaj az skoncze ten moj edytor do animacji :D ( obym go skończył )

Już widać trochę więcej. Zaraz zabiorę się za keyframy itp

 

Fajnie łatwo manipuluje się kośćmi i tworzy różne pozy. No oczywiście mozna robić jaki się chce szkielet, nie tylko humanoidalny.

Porobię różne narzędzia aby było jak najwygodniej, np.symetryczne tworzenie kosci bardzo przydatne i ladnie dziala juz.

 

screenshot101jb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to morgo poczekaj az skoncze ten moj edytor do animacji :D ( obym go skończył )

Już widać trochę więcej. Zaraz zabiorę się za keyframy itp

 

Fajnie łatwo manipuluje się kośćmi i tworzy różne pozy. No oczywiście mozna robić jaki się chce szkielet, nie tylko humanoidalny.

Porobię różne narzędzia aby było jak najwygodniej, np.symetryczne tworzenie kosci bardzo przydatne i ladnie dziala juz.

 

screenshot101jb.png

Jeżeli będzie obsługiwać płynne animacje (w oparciu o krzywe Béziera), oraz eksport do jakiegoś sensownego formatu - biere. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będzie obsługiwać płynne animacje (w oparciu o krzywe Béziera), oraz eksport do jakiegoś sensownego formatu - biere. :D

 

Planuję zrobić najpierw tylko linearnie, ale z tym też fajnie wyjdą jak odpowiednio keye sie porobi.

Jeszcze nie ogarnąłem krzywych Bezia za bardzo ale wiem jaki fajny efekt z nimi jest.

 

Postaram się zrobić tak żeby export dawał skrypt który wczyta się z zewnątrz lub wrzuci do GMa, żeby np w GM studio nie bylo problemow, bo ogolnie robie to do swojego projektu w GM studio :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nirvan:

 

Jak będzie fajnie działało to też biorę. Najfajniejszy byłby strip PNG z przeźroczystością.

Od tego jest masa wektorowych programów graficznych by sobie wyexportować zrobioną w nich animację na format rastrowy.

 

Ja bym wolał jak by Nirvan zrzucił animację do tablicy i gra by z niej odtwarzała położenie, skalę i obrót spritów w czasie. Przy takim czymś łatwo dołączyć do animacji jakiś inny obiekt np broń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morgo że ci się chce dokończać tego starocia. Ja to bym tak nie potrafił i bym zaczął go robić zupełnie od nowa.
Co jakiś czas sobie w nim dłubie także w miarę ogarniam kod. A że generalnie gra jest całkiem grywalna to staram się ją skończyć bo mi zwyczajnie szkoda czasu jaki dotychczas spędziłem na jej tworzeniu. Poza tym mam już cały pomysł na fabułę (łącznie z ewentualnym sequelem) także tym bardziej zamierzam dociągnąć ten projekt do końca.

 

No to morgo poczekaj az skoncze ten moj edytor do animacji ( obym go skończył )
Jeśli będzie dorównywał funkcjonalnością np. Anime Studio to będę bardziej niż zainteresowany :D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Huder

 

Tak, o to mi chodzi właśnie :P

Kilka spritów a płynniutkich animacji mozna zrobic w full.

Położenia nawet nie bedzie trzeba odczytywać, tylko obrót i skale :D Bo położenie jest obliczane lengthdirami rodzica kosci, no i jak sie uda to porobie keyframy, że nie bedzie trzeba klatka w klatke jechac tylko bedzie sie poruszac/obracac kosc do docelowej wartosci np za 5 klatek.

Tylko nie wiem jak będzie pod względem wydajności, dużo obliczeń może być jak bedzie np 20 postaci, kazda 20 kosci.

 

To jest robione w GMie wiec raczej i tak by nie eksportowal plikow do png itp :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt jest na tyle dobry że nawet pokuszę się o sprawdzenie gdzie będzie dało się coś zoptymalizować. Znam parę tricków.
Woałbym nie pokazywać komukolwiek kodu źródłowego bo tylko bym się skompromitował xD, najważniejsze żeby działało i nie miało jakiś poważniejszych błędów xD. Ale doceniam chęć pomocy :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrobić tak żeby export dawał skrypt który wczyta się z zewnątrz lub wrzuci do GMa, żeby np w GM studio nie bylo problemow, bo ogolnie robie to do swojego projektu w GM studio :P

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

jak dorobisz zeby dalo sie w trakcie animacji zmieniac sprity poszczególnych części ciała/modyfikować szkielet to dodaje kolejne trzy kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach. Kiedyś miałem ochotę zrobić edytor animacji szkieletowych, ale miałem tyle inniejszych pomysłów, że o tym zapomniałem.

 

Co do projektu: mogę wspomóc w temacie krzywych Beziera, niedawno dodałem skrypty do obsługi najprostszych, czyli trójmianowych, ale i one dają bardzo ładne efekty. Link tutaj. Jak chcesz, postaram się dodać sklejanie ichnich, choć wiele matmy w tym nie ma i jestem pewien, że sam dałbyś sobie spokojnie radę : P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...