Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

I do tego cień każdej części ciała jest oddzielnie, przez co bardziej ciemny jest ten głowy i rąk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowany dzisiejszym dniem postanowiłem coś porobić :)

Co powiecie o moich cieniach?

8e92F.png

 

Napisałem tu kilkanaście linijek na temat tego screenshoota ale je usunąłem, bo jest 3 w nocy i piszę głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowany dzisiejszym dniem postanowiłem coś porobić :)

Co powiecie o moich cieniach?

8e92F.png

 

Napisałem tu kilkanaście linijek na temat tego screenshoota ale je usunąłem, bo jest 3 w nocy i piszę głupoty.

 

Czy to są cienie postaci składających się z wielu kawałków ? Bo jeśli tak to jesteś dobry w te klocki ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to są cienie postaci składających się z wielu kawałków ? Bo jeśli tak to jesteś dobry w te klocki ;).

Nie, to po prostu czarny sprite malowany w odpowiednim miejscu i alpha w zależności od dystansu do punktu światła, ale mam zamiar zrobić tak, żeby pochodnie rzucały długie cienie gdy jesteśmy blisko. Chociaż to co teraz jest wystarczyło by mi w zupełności.

Gdybym mógł nakręcić krótki gameplay to byście zobaczyli efekty. No cóż postaram się zaraz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Threef - Nie masz po co robić takiej nocy z latarką, głupio to wygląda.Przecież to nie gra typu survival gdzie, masz być ciągle zaskakiwany przez potwory itp.

Przyciemniony obraz, owszem, ale tak to wiesz... Jak już chcesz tego żeby się pojawiali znienacka to w pewnej odległości (na odległości latarki) od gracza, odpalało się w nich Visible, a takto było wyłączone.

Wtedy masz noc, i lepiej to wygląda.

Thx Huder i edie :thumbsup: , bo pewnie bym kombinował teraz z czymś innym. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to są cienie postaci składających się z wielu kawałków ? Bo jeśli tak to jesteś dobry w te klocki

Jak chcesz zrobić takie cienie że każda część rzuca własny i nie mają się "kumulować" że tak powiem, to rysuj całkowicie czarną wersję sprita tych że części na surface i ten surface wyświetlaj półprzeźroczyście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zrobić takie cienie że każda część rzuca własny i nie mają się "kumulować" że tak powiem, to rysuj całkowicie czarną wersję sprita tych że części na surface i ten surface wyświetlaj półprzeźroczyście.

 

Właśnie zrobiłem jak napisałeś, zdało egzamin ;). Ale jak zrobić, żeby cień nie zachowywał się jak pędzel i żeby nie było widać takiej cienkiej granicy między stykającymi się cieniami, tzn. żeby nie było widać, że cień od np. ręki nie miał obwódek gdy leży na cieniu ciała ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiłem jak napisałeś, zdało egzamin ;). Ale jak zrobić, żeby cień nie zachowywał się jak pędzel i żeby nie było widać takiej cienkiej granicy między stykającymi się cieniami, tzn. żeby nie było widać, że cień od np. ręki nie miał obwódek gdy leży na cieniu ciała ?

 

Pewnie twój sprite ma obwódkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
surface_set_target( surf )

 

draw_clear_alpha(0,0);

draw_sprite_ext(sprite0, 0, x+16,y+16,1,1,-1,0,1); // czesc pierwsza ciala

draw_sprite_ext(sprite0, 1, x+32,y+16,1,1,-1,0,1); // czesc druga ciala

surface_reset_target();

 

draw_surface_ext(surf,view_xview, view_yview,1,1,-1,-1,.5);

 

draw_sprite(sprite0, 0, x,y);// czesc pierwsza ciala

draw_sprite(sprite0, 1, x+16,y);// czesc druga ciala</span></span></span>

 

Chociaż ja bym to zrobił jeszcze inaczej. By się pozbyć tego co wyżej napisał chell

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rpgscreen7.png

 

Cienie części ciała są już skończone i połączone. Jest są dwa problemy: cień domu na mnie nie pada, no i fps. Ujednolicę cienie drzew później, może to da wzrost fps. Cień domu jest zrobiony pętlą for i rysuje 10 cieni jeden po drugim i wrzuciłem to w kod surface'a i to daje efekt takiego rozciągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zapowiadany filmik już jest :D Anulowałem wrzucanie 126 megabajtowego pliku i skompresowałem go do 5 MB. Więc mało mogło zostać z tego filmu. No teraz go obejrzałem i nic na nim nie widać :)

W opisie macie wszystko wytłumaczone, co miało tam być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie wygląda puszczanie tej większej kuli ognia, ona wylatuje wprost z nad gracza, zasłaniając go. -_-

Wygląda to jak meteoryt, kula gnia to to raczej nie jest.

EDIT:Zrób jakąś inną grafike tego, no i raczej nie wygląda ona efektownie jak tak z nad gracza wychodzi, takie coś to może być na deszcz ognia.

 

EDIT:(postdown-@Phoenix)Poprawione. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie wygląda puszczanie tej większej kuli ognia, ona wylatuje wprost z nad gracza, zasłaniając go. -_-

Wygląda to jak meteoryt, kula gnia to to raczej nie jest.

EDIT:Zrób jakąś inną grafike tego, no i raczej nie wygląda ona efektywnie jak tak z nad gracza wychodzi, takie coś to może być na deszcz ognia.

 

efektownie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ DarkTeam - ja chcę to zrobić bez zmiennych.

 

@ Threef - niech pocisk będzie takiej samej wielkości cały czas, gdy skończy mu się zmienna np. 'czas ' to tworzy wybuch o stałym promieniu ale różnych obrażeniach. Zbytnie przesładzanie efektów może uzależniać a i pogarsza wygląd ;).

 

Edit: @ Darkteam - bez zmiennych własnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakąś zmienną od czasu musisz mieć nie? Więc jaki problem if time>0&&time<12 kriejt bandit else kriejt szkjelet czy coś.

 

W sumie tak, jedna musi chociaż być.

 

Zrobiłem jednolite cienie wszystkich obiektów. Ładnie wygląda ale screena dam jutro i będzie mały bonus :). I jeszcze jedno, zauważyłem dziwną rzecz po zrobieniu tych cieni - fps'y spadają przy średnio 10% obciążeniu procka :o (tak przy 40-50 obiektach zaczyna spadać). Room_speed musiałem do 40 zmniejszyć, żeby dało się normalnie grać. Czyżby karta graficzna nie wyrabiała ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...