Skocz do zawartości

Powiększanie sprite'a, nie image'u.


123el
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To tak... Najpierw mały wstęp... Nie było mnie na tym forum od około 3 lat, prawie nic już nie pamiętam, a w mojej głowie zrodził się pomysł zrobienia gry przygodowej. Będzie się chodziło postacią za pomocą klawiatury, w rzucie izometrycznym (albo czymś w tym rodzaju).

 

Problem:

Polega na tym, że im bliżej ekranu będzie postać, tym ma być ona większa, ale dość oczywiste...

GML
image_xscale+=0.2

image_yscale+=0.2

...trochę mi nie działa, gdyż powiększa tylko pierwszy obrazek animacji ruchu.

 

Pytanie:

Czy jest funkcja, która powiększa, a raczej skaluje całego sprite'a? Ew. jakiś zupełnie inny sposób?

 

PS: Sporo się tu zmieniło... ^_^ W każdym razie, dzięki za wszelką pomoc... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu przechowuj image_xscale/image_yscale w innych zmiennych np: sc_x i sc_y

 

wtedy:

 

image_xscale=sc_x

image_yscale=sc_y

 

sc_x i y mogly by byc zmiennymi globalnymi, tak nawet bedzie chyba lepiej

 

a tak swoja droga masz w ciekawy sposob blednie obmyslony sposob wyswietlania skoro tylko je borazek ci skaluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, teraz już działa, ale nadal nie wiem jednego...

Co zrobić a by sprite płynnie się powiększał zbliżając do powiedzmy punktu, a nie przeskakiwał... :/

 

 

Hmmm... Można było by zrobić, na zasadzie strzałka w dół image_xscale+=ileś... image_xscale=image_yscale... Ale nie jest to uniwersalne, bo na przykład przy używaniu myszki by nie działało... Jednak jak na moje wymagania chyba wystarczy... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...