Skocz do zawartości

Szkielet postaci


IamTheLaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w gierce którą ostatnio tworzę, przydał by mi się szkielet postaci. Chodzi o to, że głowa, ręce i nogi trzymają się tułowia a są odzielnymi obiektami. W jaki sposób można było by wykonać takie cuś? Jeśli ktoś nie napisze mi tego dokładnie jak to zrobić, niech chociaż napisze wskazówki jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pomocą lenghtdirów ustawiaj pozycje czesci ciala tam gdzie chcesz na graczu. Ale według mnie lepszym rozwiącaniem jest rysowanie wszystkich części ciała w jednym obiekcie gracza niż rozwalanie go na części, a kolizje można przecież sprawdzać poprzez collision_rectangle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pomocą lenghtdirów ustawiaj pozycje czesci ciala tam gdzie chcesz na graczu. Ale według mnie lepszym rozwiącaniem jest rysowanie wszystkich części ciała w jednym obiekcie gracza niż rozwalanie go na części, a kolizje można przecież sprawdzać poprzez collision_rectangle

 

Tyle że ja potrzebuję w odzielnych obiektach. Bo planuję zrobić w grze, że postać będzie miała ubiór zmieniany, a nie opłaca mi się robić grafiki na całego ludka na wszystkie kombinacje ubioru. A jakis tutorial do tych lenghtdirów, masz? Bo ja nie wiem co to jest w ogóle. Wytłumaczysz mi? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja przecież mówiłem o szkielecie i można spokojnie zmieniać ubranie O.o jak robisz grafike calego ludka to po co ci szkielet? nie mowil bym ci o tym

a rysować możesz np. w ten sposób:

GML
draw_sprite_ext(sprite8,0,x + lengthdir_x( 20, direction + 90 ), y + lengthdir_y( 20, direction + 90 ),image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha)

 

i to mogla by byc np. 1 reka i sprite tej ręki moglbys zmieniac dodają coś innego zamiast sprite8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, sprity kazdej czesci ciala osobno ;) np srp_reka_pancerz1, spr_reka_kurtka, spr_reka_skorzanypancerz itp

Rysowanie kazdej czesci osobno i ustawianie jej lenghtdirami na odpowiednich pozycjach jak wiadomo da ci możliwość łatwej zmiany ubrania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z was nieogary mi wystarczy grupowanie spritów w foldery(te projektowe) i umiejętne ich nazywanie... nie trzeba żanych list ani image_index'ów.

A tak do tematu żeby nie było że offtop to podpowiem ci że w lengthdirach tam co ci dałem to tam gdzie jest

GML
lengthdir_x( 20, direction + 90 )
i
GML
lengthdir_y( 20, direction + 90 )
To tam gdzie jest 20 to jest ustawianie pozycji na szerokość a tam gdzie 90 to na wysokość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze w zasobach GMClanu jeden, bez lengthdirów :P

https://gmclan.org/index.php?plik=175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zrobić w jednym obiekcie i rysować kilka spritów po kolei jeden obok drugiego (no wiesz, wszystko ma rozmiary np. 128px / 128px, jest poukładane na miejscach i rysujesz skarpetki, spodnie, koszule, kapelusze, twarz)

 

dla przykładu:

ubrania.png

 

łącząc spodnie i koszulki otrzymujesz gotowe ubiory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...