Skocz do zawartości

Funkcja instance destroy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chcę stworzyć skrypt, który wpiszę w obojętnie jakiego eventa, który zniszczy dany obiekt w momencie kiedy gracz uzyska 200 punktów. Piszę więc:

if (score=200) then ..... i tutaj mam problem, ponieważ nie mogę znaleźć wyrażenia które spowodowałoby zniszczenie innego instance'a. Istnieje wyrażenie instance_destroy() ale ono powoduje zniszczenie instance'a obiektu, w którym zamontowałem danego eventa, a chcę zniszczyć instance'a obiektu innego.

Proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tego skrypta nieco urozmaicić i napisałem coś takiego;

if (score>200) and (score<210) then

with(samolot1)

begin

instance_destroy()

instance_destroy()

instance_destroy()

instance_destroy()

instance_destroy()

instance_destroy();

end;

Ale nie wiem dlaczego nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ich jest tam wiecej przypisuj im id do tablicy i sprawdzaj za pomocą pętli for czy id które chcemy zniszczyc jest rowne id ktory nadalismy obiektowi

 

np:

 

funkcja destroy(obj);

GML
var num,obj;

obj = argument[0];

num=instance_number(obj);

for (i=0;i<num;i+=1)

{

with (obj)

{

if (objID == ID)//jesli id ktorego szukamy rowny jest zmiennej ID

{

instance_destroy();

}

}

}

 

 

na upartego tak można nawet, musisz tylko przypisywac jeszcze w create petlą odpowiednie id

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz, zeby samoloty sie niszczyly po jakiejs kolizji, to rob to w evencie Collision with:

GML
if (score>200) and (score<210) then

with(other)

instance_destroy()

Jesli natomiast chcesz, by niszczylo tyle samolotow, zeby liczba punktow doszla do 210, zrob tak:

GML
with(samolot1) if (score>200) and (score<210) instance_destroy()

A jesli nie, to opisz, co dokladnie chcesz osiagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli maja sie wszystkie zniszczyc:

GML
if (score>200) and (score<210) then

with(samolot1)

instance_change(true) //odpowiednik klocka Change Instance</span>

Jesli ma sie zniszczyc tyle, zeby punkty byly rowne 210:

GML
with(samolot1) if (score>200) and (score<210) instance_change(true)

Nie mam mozliwosci sprawdzic, czy dziala, ale powinno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...