Skocz do zawartości

gleba


kamcio540

Rekomendowane odpowiedzi

Create:

 

GML
trik=0

 

Event jak robi trik (np. key check num 0):

 

GML
trik=1

 

W tym jak skończy robić trik (np. w key release num 0):

 

GML
trik=0

//Lub

if image_index == 0

{

trik=0

}

 

W kolizji z podłogą:

 

GML
if trik=1

{

//kod na skończenie gry, np.:

show_message("Przegrałeś!")

game_restart();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz zmienną kickflip to poco ci zmienna trik <_<

GML
if kickflip then sprite_index = jedzie

A po co Ci w ogóle Twoja zmienna? Używa zmiennej "trik" i kij, dobrze jest... Przynajmniej jest przejrzyściej.

 

nie robi sie animacja kickflipa

Spróbuj tak:

 

GML
if trik=1

{

show_message("wywrotka!")

sprite_index = jedzie

trik=0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze cię... jak tak można... to jest tak proste( jak to mój tata mówi ), jak budowa cepa. Na prawde, mój brat, ma 8lat i potrafi zrobić strzelankę, czy jakieś krążenie po labiryncie, kiedyś robił w 3D, ale uznał że za ciężkie. Skasuj w tym kodzie kickflip=0(o ile to go wyłącza), jak byś podał więcej danych, np. jak się trik wykonuje, to jaki kod sie dzieje itd. to by było łatwe, a nie, nie wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

create

 

GML
maxhsp=4.5 //maksymalna prędkość

a=0.5 // przyspieszenie

vspd=7 // sila skoku

image_speed = 0.3

 

kickflip = false

 

kickflip=0

 

animation end

 

GML
kickflip=1

 

animation end

 

GML
if kickflip=1

 

{

 

show_message("wywrotka!")

 

sprite_index=wywrotka

 

sleep(200) //możesz wstawić dowolną liczbę

sprite_index = jedzie

 

kickflip=0

 

}

 

i nie działa.. ciągle pisze messagge'a i nie robi sie animacja wywrotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ty wogóle to rozumiesz? -_- ciągle pod koniec animacji wysyła messaga :stupid: i animacje ustawia zawsze gdy się kończy animacja kurpa

usuń te debilstwa :

GML
if kickflip=1// ciagle jest kickflip tzn. w każdej klatce animacji warunek się sprawdza!!

{

 

show_message("wywrotka!") // to ci robi messaga!

sprite_index=wywrotka//zmiana sprita

sleep(200) //możesz wstawić dowolną liczbę

sprite_index = jedzie//znowu zmiana

kickflip=0//wyłączenie kickflipa

}

i daj w step:

GML
if place_meeting(x,y+sprite_height,obj_sciana) and sprite_index != spr_wywrotka then sprite_index = spr_wywrotka//jesli podemna jest sciana i nie jestem wywrocony wywracam sie</span>

 

pytasz o kod a i tak nic nie rozumiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...