Skocz do zawartości

Gra rpg online: BRAHMA


xax

Rekomendowane odpowiedzi

brahma26jp.jpgbrahma17xf.jpg

brahma34fs.jpgbrahma42bv.jpg

 

Zamiescilem swoja gre w serwisie UP GMClanu. Jest to klient, dzieki ktoremu polaczysz sie z serwerem.

Serwer stoi na moim kompie w domciu i jest dostepny od godziny 10-22

 

Nie jest to gra, w ktora mozna pograc.

Mozna natomiast pobiegac po mapkach, stworzyc charakterystyki postaci, zabic kilka potworkow itp.

 

Czego brakuje w grze:

Brakuje mi pomocy przy napisaniu odpowiednich zdarzen w grze.

Wiem co nalezy zrobic i co mi jest potrzebne ale nie wiem jak :(

Chcialem dodac iz wczesniej nie mialem do czynienia z jezykiem C++

Przyklad gry zrobilem z dostepnych materialow na stronie GMClanu i na stronie producenta GMa.

 

Chcialbym kontynuowac produkcje gry.

Mam przygotowane na nia juz 2 GIGA! grafiki.

Narazie jej nie dodaje bo brakuje mi odpowiednich zdarzen.

Jesli pomozecie mi to zrobic, to mysle iz powstanie calkiem niezla produkcja. :thumbsup:

 

Gra jest dostepna w uploaderze.

http://www.gmclan.org/up969.html

 

 

Pozdrawiam i oczekuje na spore zainteresowanie :))

 

XaX gg-1118166

 

W gzre mozna stworzyc 4-ry charakterystyki postaci z roznymi wlasciwosciami:

 

-Mag,

-Łucznik,

-Barbarzynca,

-Ninja.

 

W chwili obecne sa w grze uruchomione 3 mapki do testow:

 

-Zamek,

-Lesna mapka,

-Pustynna mapka.

 

Aby przejsc do kolejnej mapki nalezy odszukac lezace na ziemi CZASZKI.

Aby powrocic, trzeba znalezdz zielone KWADRATY.

Poszukiwanie tych teleportow moze byc klopotliwe :)

Mapka lesna i pustynna maja obszar 15*15 ekranow monitora w rozdzielczosci 1024/768

 

Na tablicach inforamcyjnych w grze jest napisana nazwa krainy.

 

Sterowanie:

 

Prawy Klawisz Myszy - poruszanie sie postacia,

Lewy Klawisz Myszy - atak na potworki, inne zdarzenia.

 

 

Aktualne poprawione wersje bede zamieszczal na biezaco na stronie. Jeśli tylko będziecie chcieli.

 

Pozdrawiam XaX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, Mideooo. Ślepy jesteś? :P

 

Gra nie zachwyca.

 

Oczywiscie Tymon, nie jest skonczona, jednak jesli pomozesz mi dorobic do niej eventy, jakie potrzebuje,

to nie odejdziesz od kompa pozniej :)

 

Pozdrawiam xax

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmm nie wiem w czym jest problem, czy inni tez mieli ten blad ?

Jesli nie mozesz sie zalogowac moze wpisz adres IP: brahma.no-ip.org

Zdarza sie tez ze niektorzy maja zablokowane porty.

Gra korzysta z portu Neostrady czyli 2345

Zwykle pokazuje taki błąd jak się ma niezarejestrowaną wersje GMa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No rzeczywiście nie ma zbytnio co testować, pochodziłem po mapkach i to wszystko. Razi twoja grafika na tle gotowej co użyłeś. ;) Zrób ładne napisy np. w photoshopie.

 

Jedna rzecz od razu do wyłaczenia: system odczytu i zapisu stanu gry wbudowany w GM, bo to po prostu nie będzie działać.

 

A co do chętnych to ze znalezieniem będziesz miał raczej ciężko, chociaż kto wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Chętnych na razie nie znajdziesz. Wybacz ale to co teraz widać jest garstką skręconych przykładów za pomocą kabla od kosiarki + trochę twojego wkładu + grafiką ściągniętą z internetu (to jeszcze przejdzie). Tu trochę za mało twojego wkładu :)

 

Btw. To jest GML a nie C++ :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście nie ma zbytnio co testować, pochodziłem po mapkach i to wszystko. Razi twoja grafika na tle gotowej co użyłeś. ;) Zrób ładne napisy np. w photoshopie.

 

Jedna rzecz od razu do wyłaczenia: system odczytu i zapisu stanu gry wbudowany w GM, bo to po prostu nie będzie działać.

 

A co do chętnych to ze znalezieniem będziesz miał raczej ciężko, chociaż kto wie...

 

Serdecznie dziekuje za porady Ranmus :).

Co do grafiki to korzystalem z dostepnej w GMie.

Wylacze systemy zapisu jeszcze dzisiaj :).

 

Jezeli ktos poda mi przyklady konkretnych eventow, (ktorych nie znalazlem w serwisie GMa)

Bardzo szybko rozbuduje gre.

 

Oto jeden z problemow, ktore mnie gnebia:

 

-Jak animowac postac w 8-miu kierunkach, ktora ma losowy system ruchu?

 

Pozdrawiam XaX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Hehe, jak będizesz nadal myślał że w gamemakerze używa się C++... GML (Game Maker Language) ma całkiem inną składnię (takie coś pomiędzy pascalem a php trochę ale mocno uboższe).

A jak animować postać? Ustawiasz że jeżeli ma taki kierunek to taką animację a jak inny to inną (if ... else ... else itd). Podam że jest taka zmienna sprite_index, a więcej poczytasz w helpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Najlepiej stworzyć 8 sprite'ów w 8 kierunkach, potem przypisać je zmiennej sprite_index, np. takim sposobem

switch ( direction )
{
case 0:
sprite_index = spleft;
break;

case 45:
sprite_index = spupleft;
break;

// i tak dalej reszta kierunków

}

 

 

Polecam odstawienie na razie gry i przeczytanie całego helpa o GML. Bez tego ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Chętnych na razie nie znajdziesz. Wybacz ale to co teraz widać jest garstką skręconych przykładów za pomocą kabla od kosiarki + trochę twojego wkładu + grafiką ściągniętą z internetu (to jeszcze przejdzie). Tu trochę za mało twojego wkładu :)

 

Btw. To jest GML a nie C++ :P

 

Masz racje Tymon :), to sa skrecone przyklady z netu, czego nie ukrywam. Jednak moj wklad to miesiac czasu poswiecony w wolnych chwilach zeby to ze soba dzialalo wszystko.

 

Dlaczego tak trudo mi idzie?

Prosto jest odpowiedziec na to pytanie.

 

Brakuje mi elementarnej wiedzy o programie Game Maker, wszystko to co mam przed soba testuje na zasadzie "chybil / trafil"

Brakuje mi dokladnych i ladnie opisanych przykladow (mimo to i tak sporo sie nauczylem :))

 

Nie wiem czy moge opisac w tym miejscu jakie kody bylyby potrzebne przy produkcji tego typu gier,

i czy ktos bardziej doswiadczony chcialby zrobic kilka przykladow.

 

Jednak na pewno pomogloby to wielu ludziom, probujacym uaktywnic swoja wyobraznie.

Jesli znajda sie tutaj osoby, ktore potrafia napisac takie przyklady to bardzo prosze o kontakt i pomoc.

 

XaX

 

Najlepiej stworzyć 8 sprite'ów w 8 kierunkach, potem przypisać je zmiennej sprite_index, np. takim sposobem
switch ( direction )
{
case 0:
sprite_index = spleft;
break;

case 45:
sprite_index = spupleft;
break;

// i tak dalej reszta kierunków

}

Polecam odstawienie na razie gry i przeczytanie całego helpa o GML. Bez tego ani rusz.

 

Mam juz animacje postaci. Kazda postac w jednym kierunku ma od 7-20 spritow :)

Dziekuje, Bardzo mi pomogles, zaraz to przetestuje.

Niestety jestem czlowiekiem wiekowym z waszego punktu widzenia i w czasie kiedy chodzilem do szkoly byl wylacznie jezyk rosyjski, wiec angielski znam slabo i HELP na niewiele mi sie przydaje :(

Mam 35 lat :)

 

Dodalem kod, ktory napisales, jednak postac animowala sie stojac w miejscu, a ona ma sie animowac, w ruchu, tzn. jesli idzie w prawo to animacja powinna dzialac w czasie rzeczywistym w Prawo.

Postac korzysta z takiego kodu do ruchu w losowych kierunkach, gdzie i jak dopisac animacje aby to dzialalo poprawnie? Do tej pory jak postac stanie to dopiero dziala animacja :(.

 

a oto kody:

zmienna w evencie CREATE wyglada tak:

a=0;
image_single=direction/5;
alarm[0]=20;

a w evencie ALARM 0 tak:

if direction==a
{

los=floor(random(10));
switch (los)
{
case 0: a=0; break;
case 1: a=45; break;
case 2: a=90; break;
case 3: a=135; break;
case 4: a=180; break;
case 5: a=225; break;
case 6: a=270; break;
case 7: a=315; break;
}

speed=4;
alarm[0]=20;
}
else
{
if direction<a direction+=5 else direction-=5;
speed=0;
image_single=direction/5;
alarm[0]=1;
}

Czyli w ktorym miejscu mam wpisac ta animacje?

switch ( direction )
{

case 0:
sprite_index = sz_l;
break;

case 90:
sprite_index = sz_g;
break;

case 180:
sprite_index = sz_p;
break;

case 270:
sprite_index = sz_d;
break;
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak animować postać? Ustawiasz że jeżeli ma taki kierunek to taką animację a jak inny to inną (if ... else ... else itd). Podam że jest taka zmienna sprite_index, a więcej poczytasz w helpie.

 

No tak dziala mi to do postaci,

 if direction > 225{if direction < 315{sprite_index = d}}
if direction > 135{if direction < 225{sprite_index = l}}

dla ktorych przypisalem konkretna sciezke poruszania sie, jednak zupelnie nie wiem jak przypisac animacje , jesli postac ma ruch generowany losowo :

Ten sam kod dopasowalem do "moba ninja" w grze, efekt jest taki ze odwraca sie tylko w odpowiednim kierunku, jednak nie dziala animacja sprita :(

( Kod pokazalem w poscie powyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Aha, czyli musisz wymazac z kodu image_single, poniewaz jest to stara zmienna z czasow GM 5.x, a teraz nie powinno jej się stosować. Zamiast tego masz image_index ( numer klatki w spricie ) oraz image_speed ( 0 - stop, 1 pelna szybkosc, ulamki - rozne stopnie szybkosci animacji).

 

image_single = X to to samo co:

image_index = X; image_speed = 0;

 

Ten kod co wcześniej podałem jest tylko do zmiany sprite'a. Aby animacja była tylko w czasie ruchu obiektu to:

if ( speed > 0 )
{
image_speed = 0.5;
}
else
{
image_speed = 0;
}

 

A co do ruchu, to moze tak ( w alarm[0] ):

//generujemy kierunek:
direction = round( random( 8 )) * 45; //wylosuj liczbe zaokraglona do jednosci z przedzialu 0 - 7 i pomnoz razy kąt.
alarm[0] = ( round(random(10)) + 3 ) * room_speed; // wlacz ponownie losowanie ruchu za minimum 3 do 13 sekund

//wybieramy odpowiedni sprite:
switch ( direction )
{
case 0: sprite_index = nazwa_spr1; break;
case 45: sprite_index = nazwa_spr2; break;
case 90: sprite_index = nazwa_spr3; break;
case 135: sprite_index = nazwa_spr4; break;
case 180: sprite_index = nazwa_spr5; break;
case 225: sprite_index = nazwa_spr6; break;
case 270: sprite_index = nazwa_spr7; break;
default: sprite_index = spr // nazwa sprita domyslnego gdyby zaden case nie pasowal (ale chyba nigdy deafult tutaj sie nie uruchomi
}

Teraz moze w stepie damy taki waruneczek:

if ( speed > 0 )
   image_speed = 0;
else
   image_speed = 0.5;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje zaraz przetestuje.

 

Swietnie, pomoc i zrozumiale opisanie kodu baardzo sie przydalo :)

Udalo mi sie zrobic animacje tych mobkow :)

Nie dokladnie tak jak opisales ale pokombinowalem troszke i pomoglo :)

Wielkie dzieki mistrzu RANMUS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge sie polaczyc, jak klikam OK przy podawaniu ip to zostaje tylko czarny prostokąt i client sie wiesza. Zresztą jak u siebie stawiam server i wbijam clientem na localhosta to mam to samo ... -_-

Serwer działa chyba od 10:00 do 22:00. Tak przynajmniej napisał imć Xax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge sie polaczyc, jak klikam OK przy podawaniu ip to zostaje tylko czarny prostokąt i client sie wiesza. Zresztą jak u siebie stawiam server i wbijam clientem na localhosta to mam to samo ... -_-

 

Serwer mam odpalony tylko w godzinach od 10-22! Pozniej ide spac :)

Aby serwer dzialal w postaci jaka zamiescilem w UP w serwisie GMClanu: https://gmclan.org/up969_4_Klient_serwer.html

Trzeba miec zarejestrowana wersje GMa.

 

Nalezy rowniez pamietac ze przyklad: (Klient_serwer.rar) Serwera i klienta nie musi dzialac z moja gra, poniewaz troche go przerobilem.

 

Pozdrawiam

 

XaX

Korzystaj z polskich liter, ok?

Patrysław

 

Oczywiście, już się poprawiam :) // to takie "zboczenie" pisarza, który musi dużo pisać w różnych dziwnych programach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawialem server u siebie opierajac sie nie na grze xax'a tylko na przykladzie z GM Community i mam wersje zarejestrowaną. Po prostu sie zawiesza i nic nie działa

 

Nie wiem dlaczego. Zanim coś zamieszcze w download zawsze sprawdzam u siebie czy działa.

U mnie działa bez zarzutu.

Co Ci sie zawiesza? Gra czy Serwer?

Port w grze jest domyślnie ustawiony na 2345 czyli neostrada.

Może tam tkwi problem?

Poszukaj objektu, w którym jest zamieszczone domyślne IP.

Niech ktoś sprawdzi to jeszcze u siebie na komputerze, myślę że bedzię działać.

 

Być może to wina Windowsa, ja mam xp pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie wiem co jest grane, teraz sobie przypominam, że kilka miesięcy temu ściągałem ten przykład i miałem to samo.

Domyslne ip jest 127.0.0.1 czyli localhost i nie działa.

 

PS też mam neostrade

PS2 Może to wina windowsa, mam 98se :F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...