Skocz do zawartości

Zablokowane Zmienna nazwa zmiennej


M@ILOSZ

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem pewien czy mój problem jest taki prosty, lecz zawsze bezpieczniej go umieścić tu.

 

Posiadam taki kod w create:

GML
//pierwsza zmienna

sav_to = file_find_first('*.txt',fa_volumeid)

sav_nr = 0

sav0 = sav_to

sav_to = file_find_next()

//cała reszta

while (sav_to != "")

{

sav_nr += 1

variable_local_set("sav"+string(sav_nr),sav_to)

sav_to = file_find_next()

}

 

Tworzy on jedną zmienną 'sav0' i tyle zmiennych 'sav1','sav2','sav3' itd. ile jest plików tekstowych w katalogu z grą. A te zmienne przechowują ich nazwy, ale tego się chyba domyśliliście.

 

I tu mam problem gdyż chciałbym wyświetlić nazwy tych plików w evencie draw tego samego obiektu, ale bez końcówki '.txt'.

 

Pierwszy, najprostszy sposób jaki mi przyszedł do głowy:

 

GML
sav_draw = string_delete("sav"+string(scroll),string_length("sav"+string(scroll))-1,1)

draw_text(x+96,y+320,sav_draw)

 

Nie działa bo GM traktuje nazwę zmiennej jak string, a nie jak nazwę zmiennej.

 

A, bym zapomniał: zmienna 'scroll' jest od tego aby można było przewijać listę w dół i w górę (naraz na ekranie są widoczne tylko cztery nazwy plików) i ma postać liczby.

 

 

PS: Pierwszy :) (dobra, dobra, taki żart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no, mów dalej.

 

Edit: Dobra, zakapowałem fresh-cie. To się powinno udać.

 

Edit2: A jak mam to wpisać do variable_local_exists()? Bo tam musi to być w formie stringu, a chciałbym coś takiego if variable_local_exists("sav"+string(scroll))

Edit3: A nieważne. Już sobie poradziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...