Skocz do zawartości

O tym jak prosto można robić powtórki...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Tak sobie pomyślałem z 10 minut temu, że zrobię coś dla sceny. No i zrobiłem. Jest to przykład x) .

https://gmclan.org/up24_11_powtorki.html

Pokazuje on, jak łatwo można zrobić powtórki. Nie zrobiłem tu rozbudowanego przykładu, jest tylko odtwarzanie i zapis w jednym pliku, ale sądzę, że jak się pobawicie nad nim to całkiem fajne rzeczy mogą wyjść (np. zmiana kamer w 3D, jak w FIFA). Kod może nie jest najlepszy (nie bijcie mnie xD ), ale trochę już nie robiłem w GM i jakoś zamierzałem wrócić. Zachęcam do ściągania i komentarzy.

 

EDIT:

W information przykładu zapomniałem napisać, to napiszę: nagrywanie wyłącza się R, a odtwarzanie wyłącza się P. Jeżeli się nie wyłączy nagrywania, to nie można włączyć odtwarzania i wicewersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz patrzę, to mnie mdli, jak widzę inne eventy niż CREATE, STEP, DRAW i inne akcje niż EXECUTE A PIECE OF CODE .

Stare przyzwyczajenia xD . Ale przykład powinien być jak najprostszy :) . Jak dam wszystko do stepa to nie każdy początkujący się połapie, chociaż i tak trochę namieszałem w tym przykładzie :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O_o To może być dość trudne do użycia w jakiejś nieco bardziej rozbudowanej grze gdzie trzeba uwzględnić więcej obiektów (szczególnie, gdy jest parę takich samych i trzeba by się ID bawić). I nawet jeżeli przez to wsyzstko przebrniemy(z zapisem wszystkiego od pozycji, przez irection po sprita( o ile sie zmienia) i gdy uznamy, ze szybkosc odczytu nam nie przeszkadza) to pozostaje rozmiar pliku ini, ale czy w ogóle istnieje jakiś lepszy sposób? Mimo tego ten do większości prostych gierek powinien wystarczyć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chcę rozwiać wszelkie wątpliwości:

dodanie zmiennych do kolejnych objektów, oraz direction nie powinno być trudne, aczkolwiek powiększy rozmiar pliku powtórek. Obecnie szukam jakiegoś algorytmu którym mógłbym "spakować" jakoś ten plik, żeby nie był taki potężny.

Zgodzę się z Nicolasem też - przykład jest dobry do prostych gier. Jest narazie poprostu za mało wydajny na bardziej rozbudowane gry, ale narazie tyle musi wam starczyć :] , chyba, że sami coś napiszecie ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem baaardzo leniwy i poprostu czekam, aż ktoś zrobi coś w stylu, że my podajemy jakie obiekty mają byc brane pod uwagę, a reszta to automat^^, ale to raczej mało realne... A co do dodawania obiektów to mógłbyś napisać mi np. sposób, jak zrobić na jakieś 5 obiektów takie samego typu? Nie chodzi mi o kod tylko, jakiś sposób na rozpoznanie, który obiekt po ID itd, bo jedyne co mogę wymyślić to, że każdy obiekt wysyłał by swoją pozycję + id tylko, jak zrobić, żeby wiedzieć jaka pozycja do jakiego ID jest :blink:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rzucilem sam sobie wyzwanie i przerobilem ten przyklad, zrobilem z niego 'automat' wystarczy w zmiennej ustalic czy obiekt ma byc zapisywany i wlaczyc, mozna stawiac wiele takich samych obiektow, zapisywane jest id. Dodatkowo x i y sa zapisywane jako jedna zmienna. Wiec Marmocie jezeli pozwolisz, to go opublikuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>link<

Jest jeden problem, jak najpierw nagram np 100 klatek, potem na nowo bede nagrywac i nagram 50 a nastepnie odtworze to idzie pierwsze 50 klatek z tego nowego nagrania a potem konczy sie 50 klatek z pierwszego nagrania. Nie bardzo wiem jak temu zapobiec

 

Juz sobie z tym poradzilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...