Skocz do zawartości

Tworzenie gier na nesa


szpaq99

Rekomendowane odpowiedzi

sądzę że gry na nesa są robione w assemblerze, albo hexem, albo nawet w C(nie C#, albo C++), ponieważ są zapisywane na mikrokontrolerze, nie sądzę że chciałbyś się w to bawić, chociaż niedawno widziałem taką klawiaturkę dla deweloperów i tam był jakiś taki programator, kosztowało to bodajże 10$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie wiem jakie instrukcje posiada procesor NESa, zatem nie wiem w czym pisze się na niego gry. Zapewne pisanie odbywało się w C, ale trzeba by mieć kompilator pod NESa, a nie pod procesory x86.

 

Edit: no i już wiem, mikrokontrolery z rodziny 6502. Czyli to pod niego musisz kompilować gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
To w jakim języku programować pod platforme psp ?

 

 

C/C++, ale też musisz mieć inny kompilator bo procesor PSP to nie procesor x86 jak w PC i obsługuje inne instrukcje. Do tego bez odpowiednich bibliotek ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pamiętaj, że musisz zmienić soft ( jeżeli masz psp 3000 to zapomnij).

Chodzi o ChickHEN'a ? Bo dziwnie to wytłumaczyłeś

 

@topic - Lepiej robić od razu na psp (łatwiej), zainstaluj sobie Dev-Cpp potem minpspw i pisz (polecam OSLib :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...