Skocz do zawartości

Zablokowane Konkurs GMCLAN: Edycja 3


Ranmus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Nagroda za pierwsze miejsce:

Tym razem bez nagrody rzeczowej czy pieniężnej, sam prestiż. Do tego typu nagród niestety wrócimy znacznie później (może na gwiazdkę, może w ferie zimowe, może jeszcze dłużej).

 

Termin oddawania prac:

13 listopada 2005 włącznie. Proszę pracę konkursową wrzucić na uploader. Archwium może być zabezpieczone hasłem, które musicie mi podać poprzez prywatną wiadomość. Archiwum musi mieć nazwę: 3KonkursGMCLAN.zip lub .rar.

 

Tematyka:

Oldshoolowa platformówka. Parę sugestii. Kadra sędziowska chciałaby ujrzeć platformówkę nieprzesuwaną / przesuwaną w pionie i poziomie (lub tylko w pionie jak w Icy Tower), przejścia mogą być płynne (Lode Runner na Pegasusa) lub skokowe na sektory (klasyczne Prince of Persia). W żadnym bądź razie nie może to być coś jak Super Mario Bros przesuwane długo w bok. Prędzej już klasyczne Mario Bros gdzie podbija się stworki wychodzące z rur. Z elementów im więcej tym lepiej: liny, drabiny, bonusy do zbierania, zapadnie itd. Bohater może strzelać acz nie musi, tak więc można z tego zrobić platformówkową rzeźnię jak komuś już tak bardzo zależy na takich klimatach.

Jeszcze raz przypomnę, powyżej opisane sugestie nie są wymagane acz zalecane. Wracając do kwestii klimatu, listopad to już 3 urodziny serwisu GMCLAN, więc gra może w jakiś tam sposób do tego nawiązać.

 

Forma pracy:

Wysyłamy ją w formie EXE. Limit wielkości pliku - brak, ale pamiętajcie im wiecej zajmuje tym gorzej jeżeli ilość nie przekłada się na jakość. Uwaga: Nie używamy silników 3D ani nie podlinkowujemy całej gry napisanej jako dll.

 

Uwaga... czas... start!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oldschoolowa nie ma scrollingu :P .

Kadra sędziowska chciałaby ujrzeć platformówkę nieprzesuwaną / przesuwaną w pionie i poziomie (lub tylko w pionie jak w Icy Tower), przejścia mogą być płynne (Lode Runner na Pegasusa) lub skokowe na sektory (klasyczne Prince of Persia). W żadnym bądź razie nie może to być coś jak Super Mario Bros przesuwane długo w bok

 

LOL?? Czym się różni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LUDZIE!

1. Nie obchodzi nas czy bierzecie udział czy nie! Jak nadeślecie to weźmiecie i tyle.

 

2. Nie obchodzi nas czy to ejst dla Was wystarczający czas czy nie. Tylko potem nie narzekać, jeśli rzadko będą konkursy, skoro mało osób bierze udział.

 

3. Nie obchodzi nas w jakim etapie gry jesteście.

 

4. Odpowiedzi będą udzielane tylko na sensowne pytania. Inne posty bedą usuwane.

 

(Zawsze jest to samo.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już swój projekt skończyłem. Ranmus - wysłałem Ci go na PW. Mam nadzieję, że rozmiar 5MB to nie za dużo :P Pozdrawiam!

 

Edited:

 

Ranmus - na PW wysłałem Ci nowy link, zamieściłem grę na republice, myślę, że teraz będzie wszystko działać (bo wcześniej coś szwankowało). I projekt teraz zajmuje 2 MB, bo usunąłem MP3. Czekam na wyniki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia z aktualnego konkursu:

 

NoName

 

Pierwsze, co się rzuca na mózg, to muzyka. I tu już należy się autorowi smaganie biczem i smarowanie ran solą. Krótki motyw techno (!!) z wokalem w postaci niepokojących, piskliwych jęków (!!!!). Wyłączam głośniki i brnę dalej. Co dalej? Grafika. Powiedzmy, że może być. Animacja postaci jest jednak troszeczkę za wolna, a podczas chodzenia stopy zatapiają się pod grunt. Kolizje generalnie działają dziwnie - często się zdażało, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na to, że udało mi się monetę zebrać, ale gra była innego zdania. Gra jest też mało urozmaicona. I jeszcze jedno... CO TO ZA TYTUŁ DO CHOLERY? Jestem niemal całkowicie pewien, że istnieją jeszcze przynajmniej 3 inne gry pod tym tytułem, do tego znany wszystkim doskonale e-zine, i prawdopodobnie jeszcze z tuzin osób o takim nicku. Czy oryginalność to towar drogi, jak kubańskie cygara? Nie wydaje mi się.

 

 

Box Master

 

Tutaj dla odmiany muzyczka jest całkiem znośna, a rozgrywka przyjemna. Szkoda, że zabawa kończy się po trzecim poziomie. Nie ma nawet obiecanego arcytrudnego bonusowego levela, który miałby się pojawić po zniszczeniu wszystkich skrzynek w poprzednich. Fabuła też jest lipna i równie dobrze możnaby ją usunąć bez jakiejkolwiek straty. Graficznie jest znośnie, chociaż główny bohater wygląda bardzo słabo. Daj znać, jak będzie nowa wersja, która nie skończy się, zanim na dobre się zacznie.

 

Dresman

 

Smród, bród i ubóstwo. Choćby kości mi łamali choinkami wielkanocnymi, za cholerę nie chcę grać w to znowu. Muzyka - syf. Grafika - syf. I tu mała ciekawostka: jak główny bohater to robi, że nie zginając nóg w kolanach potrafi podskoczyć na wysokość równą swojemu wzrostowi, a potem się odbić ponownie od powietrza, spaść na ziemię i iść dalej? Czyżby obuwie było wyposażone w supermocne sprężyny aktywowane siłą umysłu (dres i umysł? pff), silniki odrzutowe i poduszki? Chyba łatwiej by było zgiąć te cholerne kolana, ale dresiarstwo zobowiązuje...

Rozgrywka jest cholerycznie nudna, monotonna, a na końcu mamy radosny komunikat, czy chcemy zagrać ponownie. Po jaką cholerę, że tak zapytam?

Czy muszę wspominać, że w moich oczach fakt, że protagonistą jest dresiarz, duskwalifikuje grę niezależnie od jej jakości?

 

Labirynth of Diamonds

 

Muzyczki brak, grafika skromniutka, dźwięki symboliczne... Ale źle nie jest. Jeśli nie dać się zrazić początkowymi poziomami, które są denerwująco proste, to dalej się robi ciekawiej. Co prawda na jednym z poziomów przeciwnicy się blokują, ale nie uniemożliwia to pomyślnego ukończenia gry. Fabuły brak, więc i na zakończenie żadnych bajerów, ale za to jest edytor poziomów. Troszeczkę wadliwy, bo można elementy ustawiać poza planszą, a więc na menusie. Miła jest możliwość kontynuowania zabawy od określonego etapu przez wprowadzenie stosownego hasła. Dodałbyś jakąś delikatną melodyjkę w tło i urozmaiciłbyś całość graficznie, a byłoby całkiem fajnie.

 

 

Tomatoes War

 

Platformówka, owszem, ale jakaś taka... Niezbyt oldschoolowa. Graficznie nie jest źle, całkiem fajne jest to, że po pomidorze (tym czerwonym) widać jego stan zdrowia. Gra jest dosyć trudna - dodatkowa amunicja pojawia się troszeczkę za późno, a czasami nawet ta się kończy. Pociski powinny znikać nieco szybciej po kolizji z ziemią, bo aktualnie gra potrafi zwolnić, gdy przeciwników jest troszkę więcej. Niby nie jest źle, ale jakoś mi gra nie przypadła do gustu. Pozwolę też sobie przemilczeć niegramatyczny tytuł... Ups, za późno.

 

EDIT: Jeśli z powyższego posta niejasne jest, która gra moim zdaniem jest najlepsza, to jest to Labyrinth of Diamonds, a za nim Box Master.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anaconda: Labyrinth of Diamonds...

...czyli czysty oldschool :)

Po uruchomieniu gry wita nas niezbyt efektowne, aczkolwiek przez swoją ubogość jest

kulturalnie ładne :) Rzucając się w wir gry, wybierając wymowne 'Start' rzuca się w oczy grafika rodem z c64. Jednak taka grafika podnosi wg. mnie klimat i należy się plus i na dodatek jest kolorowo :) Gra polega na zbieraniu diamentów w kilkunastu, coraz trudniejszych levelach. Muzyki nie stwierdzono, dźwięków ilość znikoma. Porządna dawka grywalnej giery.

Plusy: grywalność, klimat, edytor poziomów

Minusy: brak muzyki i mało dźwięków

 

 

RadSun: BoxMaster...

...czyli platformówka nie-klasyczna :)

Po włączeniu gry nie wita nas menu, tylko fajna muza i krótka historyjka - prolog. Po przeczytaniu, odrazu lądujemy na pierwszej planszy. Porozstawiane tabliczki służą za przewodnika "Co i jak robić" czyli tutorial ukryty w grze :) Grafika ładna, muzyke stwierdzono, ale wkurzającą po obcowaniu z nią przez dłuższy czas :] Tylko czemu taka niezła platformówka jest taka króta?...

Plusy: grafika, muzyka, niezzła grywalność

Minusy: za krótka!, wkurzająca muzyka, brak menu

 

 

Hanjuso: Dresman: Zemsta Mietka...

...czyli swojskie klimaty :)

Klasycznie - po włączyniu gry nie wita nas menu tylko tablica informacyjna, która zawiera m.in. jak poruszać bohaterem :) A owy bohater to dres który biega po kilku levelach i morduje przedmiotami zbrodni, chodzące 'inne' dresy. Grafika jest uboga, muzyka wnerwiająca :) I należy podreślić niezwykłe umiejętności naszego herosa. Gumowe nogi podczas chodzenia i skakanie, bez uginania nóg! :)

Plusy: eee... swojskie klimaty?

Minusy: za krótka, grafika, muzyka, grywalność po pierwszych kilku sekundach.

 

 

Fino25: NoNaMe...

...czyli mordująca kulka :)

Gra nie ma menu, ale za to dołączona do gry instrukcja w pliku info, więc nie można sie zgubić podczas gry. Wg. mnie bardzo dobra giera :) I na dodatek z ładną oprawą dźwiękową i graficzną. W grze biegamy zieloną kuleczką z pisotelem. Cel to przechodzenie kolejnych plansz i zbieranie po drodze różnych "śmieci" - monety, amunicja itp. Oczywiście nie ma tak kolorowo - podczas gry przeszkadzają nam niebieskie istoty, które eliminuje się za pomocą pistoletu (amunicje zbieramy po drodze - 1 kartonik = 1 nabój). Dźwięki bardzo eleganckie (choć za wiele ich nie ma), grafika bardzo elegancka, tylko brak muzyki, a szkoda :( I można też mieć pretensje do zielonej cieczy, która występuje w grze. Mogłaby być jakaś animacja...

Plusy: grywalność, grafika, eleganckie dźwięki

Minusy: brak muzyki i menu, mogłoby być więcej dźwięków

 

 

Krychu90: Tomatoes war...

...czyli wojna pomidorów :)

Gra mająca dziwne menu, przez co miałem problemy z zaczęciem gry :) Giera przedstawia walki pomidorów dla niewielkiej arenie. My jesteśmy poczciwym, czerwonym pomidorkiem, a wróg to zielone, niedojrzałe pomidory. Na początku gra się ciekawie, ale po jakimś czasie, ciągła wymiana ognia z pomidorami robi się nudna. Grafika pomidora jest ładna, reszta średnia. Dźwięki strzału - pomidorowe, a odgłos respawnu wzięty z Soldata :D Na plus zaliczam "zmiane" pomidora. Jeżeli jesteśmy blisko śmierci pomidor kurczy się, a już z ok. 1hp jest totalnie zmarszczony :)

Plusy: miła rozpierducha, marszczenie się pomidora

Minusy: na dłuższą mete nudne, słaba grafika, mało dźwięków, brak muzyki

 

Uwaga! Atenszyn! Ahtung!

Woock mówił że w grze Fina była muzyka, natomiast ja tej muzyki nie słyszałem (dostałem ubogą wersje? :)), więc napisałem jej BRAK...

Uwaga i atenszyn 2!

W recenzji gry NoNaMe jest literówa - nie "pisotelem" tylko "z pistoletem" :P Pozdro dla woocka ;]

Uwaga, atenszyn 3!

Popieram Woocka jeżeli chodzi o "króla" tego konkursu. Anaconda wg. mnie wygrała, a gonią go fino i radsun.

 

Atenszyn do Fino25!

Ja nie miałem włączonego winampa :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja gra nie ma tytułu!!! Noname to tylko nazwa pliku i rar'a. Czyli gra bez tytułu, bo nie miałem naprawdę czasu go wymyślić. Menu nie ma, bo to był konkurs na grę platformową, a nie na pokazywanie umiejętności tworzenia menu. Wersja z muzyką została zastąpiona już wczoraj wersją lżejszą, bez muzyki (Ranmus Was o tym nie poinformował?). Co do kolizji (zbieranie monet) to może i masz rację, wczoraj zmieniłem skrypt odpowiedzialny za kolizje na szybkiego i możliwe, że popełniłem błąd. Jak pisałem - grę tworzyłem od 7 listopada (bo wtedy postanowiłem, że WRESZCIE wezmę się za game Maker'a). Zawsze tworzyłem gry w TGF/MMF, a ta gra jest moją drugą grą (pierwszą była stara gierka dla 2 graczy) stworzoną w programie Game Maker.

 

PS: Dlaczego w mojej grze nie ma muzyki? Bo 90% osób przy testowaniu słucha Winamp'a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oho :D Dziękuje za pochlebne recenzje ;)

Znalazłem jeden błąd, gdy dochodzimy do końca mapy w edytorze to jest błąd. Już wgrałem naprawioną wersje :D

To kto jeszcze będzie oceniał? Więcej niż 2 osoby? Bo jeśli nei to rozumiem że mogę się już cieszyć zwycięstwem? xD

 

PS. Muzyki nie dałem bo żadna mi nie pasowała do klimatu mojej giercy, no bo chyba pisków bym nie dał xD

PS 2. Ojcze Rydzyku, dlaczego napisałeś wygrała? Mam nadzieje że tylko ci się pomyliło, bo nie jestem dziewczyną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...