Skocz do zawartości

miniRPG2.0 - Full Version


David Dark

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 149
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i jest trailerek, niestety ze wzgledu na moje nieznajomosci z programami nagrywajacymi jest lipnej jakosci, kolory sa nie takie (przynajmniej u mnie) itd.

 

Glownie pokazana jest walka, zreszta co sie bede rozpisywac, zobaczcie sami :P

 

 

LINK

 

 

PS Nastepnym razem postaram sie zrobic lepszy jakosciowo jak i ilosciowo ;) Tym razem odpowiednio sie za to zabierajac bo nie wiedzialem ze mi takie niespodzianki wyskocza :S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi brakuje np jakiegos paska hp, trudno co chwila spogladac, nie mozna nawet kątem oka bo nie mamy graficznie pokazanego życia tylko same cyferki.

Rzeczywiscie wyglada jak Tibia, ale grafika jest ladna, czemu nie :)

 

Ps. Pobiję Cię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak, widze ze wiecej nagatywnych komentarzy niz pozytywnych wiec moze powiem to i owo poniewaz filmik mial byc z komentarzem ale nie wyszlo.

 

Zaczne od tego, ze niewiele z tego co bedzie w skonczonej wersji zostalo pokazane. Jak dotad pracowalem nad silnikiem od strony technicznej, zeby ladowac sobie przedmioty, potworki, zeby bylo widac lecace strzaly, hudem, plecakiem i takimi 'bzdurami'. Gameplayem nie zajalem sie prawie wogole, szczerze powiem ze praktycznie wyglada tak jak w wersjach ktore wydalem wczesniej tylko, ze tutaj mamy o wiele lepsza grafike.

Glownym powodem wstawienia trailerka bylo to zeby dac wam znaka ze projekt ruszyl do przodu i bedzie wydany mimo tego ze robie go juz 3 lata (jak ten czas leci 0_0).

 

Napisze wiec to co mialo byc powiedziane w komentarzu:

1. Po prawej stronie mamy nasze statystyki oraz ekwipunek. W statystykach widzimy nasza obrone na ataki fizyczne oraz odpornosci na zywioly. W filmiku mialem pokazac, ze dobranie odpowiedniego ekwipunku bardzo pomaga w walce z roznymi przeciwnikami ktorzy np. atakuja kulami ognia. Moze uda sie to pokazac nastepnym razem, juz teraz jednak mowie wam ze ekwipunek ma naprawde duze znaczenie to nie tylko +40 arma i jazda moge rozwalic wszystko. ;) Gracz raczej bedzie podrozowal z 2-3 typami zapasowego ekwipunku na rozne okazje.

 

2. Dojdzie nowa statystyka 'Stamina' bedzie ona rowna zrecznosci, tak jak zycie rowne jest sile oraz mana inteligencji. Stamina to punkty podobne do 'many' tylko ze beda wydawane na rozne umiejetnosci nie zwiazane z magia. Atrybuty ktore bedziemy rozwijac lepiej beda okreslaly nasza postac. Wiemy naprzyklad ze magowie zwykle w grach rpg maja malo zycia i sa raczej slabi w walce i to bedzie idealnie pasowalo poniewaz glownym atrybutem ktory magowie beda chcieli rozwijac bedzie inteligencja tak zeby mieli jak najwiecej many, sila natomiast pozostanie atrybutem drugorzednym.

Atrybuty odpowiadaja tez za inne rzeczy. Np. sila zwieksza obrazenia zadawane bronia w walce wrecz. Inteligencja pozwala rzucac czary z lepszym efektem, zrecznosc natomiast pozwala nam szybciej chodzic.

Wszystko zalezy od gracza co wybierze, jako zwykly wojownik moze rozwijac tylko sile. Ale wtedy niska zrecznosc i inteligencja nie pozwola mu na zbyt czeste uzywanie umiejetnosci czy magii nie mowiac juz o tym ze bedzie strasznie powolny. Czarodziej moze rozwijac zrecznosc aby uzywac jakis dodatkowych umiejetnosci, a ze HP malo to szybkosc tez sie przyda. Rozwijanie postaci bedzie jedna z fajniejszych rzeczy w tej grze ;)

 

3. Wazne tez bedzie jaka bron wybierzemy. Dystansowe maja naprawde jak narazie duza przewage, postac z wysoka zrecznoscia bedzie mogla spokojnie trzymac sie na dystans i ostrzeliwac przeciwnikow, ale nie zawsze bedzie gdzie uciekac. Jakis minus? No tak, zadnych bonusow do obrazen. Wlocznie sa bardzo ciekawym typem broni poniewaz maja zwiekszony zasieg i mozna nimi atakowac bedac poza bezposrednim zasiegiem przeciwnika. Palki beda mialy dodatkowy bonus do obrazen za sile postaci, wiec jesli duzo inwestujemy w sile to palki sa dobrym pomyslem. Na topory i miecze jeszcze sie nie zdecydowalem ale pomysly mam ;)

 

3. Lewa strona HUDa jest jeszcze wogole nie zagospodarowana, beda tam ikonki skili, ikonki czarow i moze cos jeszcze.

 

4. Postaram sie zrobic Hotkeye do skili i czarow oraz przedmiotow, napewno bedzie to przydatne.

 

5. Slowko na temat tego ze walka jest nudna. No narazie moze sie tak wydawac, ale sa rzeczy ktore to zmienia: po pierwsze umiejetnosci i magia, nie tylko uzywane przez gracza ;). Po drugie Atrybuty mozna rozwijac do wartosci 100, a zaczynac sie bedzie od 25-35. no wiec mamy 35 HP, walczac z orkiem z toporem ktoryego obranienia wynosza tak 5-10 jestesmy w stanie sie w 4 ciosach pozbyc calego zycia i zginac. Rzucajac w grupe 6 orkow giniemy w 1 sekundzie. Taktyka bedzie miala znaczacy wplyw na to czy przezyjemy, bedzie tez naprawde sporo klikania, wiec zabierajcie ze soba duzo buteleczek zycia i many;). Mimo ze tak jak w tibii zaznaczamy potworka i tylko atakujemy, bedziemy mieli tyle mozliwosci i bedzie sie tyle dzialo z kazda potyczka ze napewno bedzie ciekawiej niz w tibii :)

 

 

Odpowiadajac na komentarze, to wczesne stadium gry, oczywiscie ze wieje nuda, czekajcie na gotowa gre, film mial tylko pokazac ze cos jest zrobione.

Fabularnie to ta gra bedzie gigantem wsrod RPGow z GMa, i nawet nie bede probowal byc skromny wystarczy przeczytac pierwszy post co planuje.

HP wroga bedzie pokazane w gornej lub dolnej czesci ekranu mniejwiecej tak jak w diablo, jeszcze sie za to poprostu nie zabralem :)

Animacja taka pozostanie, machania mieczykiem nie bedzie-> oldschool panowie. Nie wiem natomiast co jest nie tak z poruszaniem? Moze Huder rozwiniesz swoja mysl? Cieniowanie zobacze czy zostanie czy zrobie inne, narazie jest jak jest.

Chyba masz racje Saus, jak gralem to tez co chwile spogladalem na HP a czasami nie zdazylem zobaczyc i juz bylem martwy, napewno dodam paski dla postaci gracza :)

 

PS. Naprawde szkoda, ze niektorzy jedyne co potrafia wypocic to posty w stylu 'gra jest be'. To chyba forum dla tworcow gier, nie pokazuje tu gotowej gry i nie po to zeby ktos mi mowil ze gra jest kompletnie do bani, ocenicie to jak bedzie pelna wersja albo przynajmniej demo z wiekszoscia tego co ma byc w wersji pelnej. Odrazu odpowiem tym drugim ze nie szukam tu komentarzy, ze gra jest ######sta i niewiadomo co, jak gra trafi na strony typo VG i inne to wtedy chetnie poczytam czy komus sie podoba lub nie. Ale niektorzy chyba zapomnieli ze to forum developerskie i wrzuca sie tu swoje materialy po to zeby dostac jakis feedback i dac znak ze jeszcze sie tu jest i projekt nie umarl.

 

Milego dnia i do nastepnego. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taktyka bedzie miala znaczacy wplyw na to czy przezyjemy, bedzie tez naprawde sporo klikania, wiec zabierajcie ze soba duzo buteleczek zycia i many

Nie świadczy to dobrze o poziomie taktyki w tej grze. Pokombinuj może z jakimś innym stylem ramki wokół atakowanego wroga. Może coś w stylu ramek HUDa i zmieniającego się w zależności od przybranej taktyki/sztuki walki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gra może być be, ale myślę, że dajesz radę i nie będzie.

Dojdzie nowa statystyka 'Stamina' bedzie ona rowna zrecznosci, tak jak zycie rowne jest sile oraz mana inteligencji. Stamina to punkty podobne do 'many' tylko ze beda wydawane na rozne umiejetnosci nie zwiazane z magia.

trochę mnie się to nie podoba. głównie chodzi mi o pierwsze zdanie. nie wiem jak inni to widzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam też stamina = zręczność? a życie = siła? normalnie jak wy życiu. np. chodze na siłke, biore koksy i inne syfy no to mam dużo życia. jeeee. albo mam 'sprytne' rece no to znaczy że maraton przebiegnę rekordowo szybko. bo moja stamina jest równa zręczności.

 

By The Way: jakbym pytał gdzie tak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie świadczy to dobrze o poziomie taktyki w tej grze. Pokombinuj może z jakimś innym stylem ramki wokół atakowanego wroga. Może coś w stylu ramek HUDa i zmieniającego się w zależności od przybranej taktyki/sztuki walki.

'Zabierajcie duzo buteleczek ze soba' odnosilo sie do tego ze bedzie duzo klikania i tego ze bedzie mialo naprawde malo zycia gdy potworki beda mogly zadac dosc powazne obrazenia, rzucenie sie miedzy wrogow najprawdopodobniej = pewna smierc.

Bardziej stylowa ramka wokol wroga? hmm o tym wogole nie myslalem ale wydaje sie swietnym pomyslem. :thumbsup:

 

tam też stamina = zręczność? a życie = siła? normalnie jak wy życiu. np. chodze na siłke, biore koksy i inne syfy no to mam dużo życia. jeeee. albo mam 'sprytne' rece no to znaczy że maraton przebiegnę rekordowo szybko. bo moja stamina jest równa zręczności.

 

By The Way: jakbym pytał gdzie tak jest...

W Ultimie Online tak jest. Jednak w ultimie stamina odpowiada tylko za bieganie, chcesz biegac, spada ci stamina, nosisz za duzo przedmiotow na sobie, spada ci stamina az wogole nie mozesz sie poruszyc.

Stamina w miniRPG bedzie odpowiadac za rozne sztuczki w czasie walki np. unik, cios w jakas witalna czesc ciala itp. Tym bedzie sie roznic wojownik budowany tylko na sile: wlaze w buta i zadaje duze obrazenia, a wojowniku na zrecznosci ktory bedzie mogl uzywac duzo roznych sztuczek zeby pokonac przeciwnika, najlepszym napewno bedzie jakis zloty srodek, to tylko skrajne przyklady.

Nie jest to moze do konca realistyczne ale wkoncu to tylko gra, nie musi do konca odwzorowywac rzeczywistosci.

Gralem w Ultime jakis czas i naprawde ten system mi sie bardzo podobal, wiec gdy zdecydowalem sie wprowadzic atrybuty wzorowalem sie na Ultimie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz oddzielnie wszystkiego zrobić?

 

Nie bardzo, wszystko jest podpiete pod atrybuty (umiejetnosci, zycie, mana itd.), na poczatku wogole nie bylo atrybutow, byly poziomy ale one wypadly bo mi nie pasowaly. Postac okreslaly tylko umiejetnosci, bylo zycie i mana do tego. No ale czegos mi brakowalo, ogolnych statystyk okreslajacych postac wiec doszly 3 atrybuty. Nie chcialem aby zycie i mana byly jakos osobno rozwijane wiec zdecydowalem sie na sila = zycie, inteligencja = mana. Tylko zrecznosc nie miala drugorzednej statystyki. Ale gameplay wydal mi sie dosc trudny i nudny, wiec zdecydowalem sie na cos takiego jak cechy, czyli umiejetnosci specjalne, ktore beda uzywane od czasu do czasu no i one potrzebowaly jakies puli punktow tak samo jak czary no i wypadlo na zrecznosc.

 

"chcesz biegać, spada ci stamina" no to rozumiem bo stamina to kondycja tudzież wytrzymałość, a nie zręczność, tak ku woli ścisłości.

 

poza tym raczej będzie good

Zle mnie zrozumiales, w Ultimie zrecznosc = stamina, gdzie stamina odpowiadala glownie za to ile mozesz uniesc czyli tak jakby to zrecznosc za to odpowiadala i nie mieli z tym za bardzo problemow.

Oczywiscie wiadomo ze nie do konca trzyma sie to swiata realnego, poprostu troche glupio by to bylo gdyby sila odpowiadala za to jak szybko sie poruszamy, jakie obrazenia zadajemy i ilosc punktow na specjalne umiejetnosci a zrecznosc tylko tam byla zeby byla. Potrzebny jest zloty srodek tak zeby kazdy atrybut warto bylo rozwijac :)

 

Ja sie ostro zabieram za robote, dam znaka pod koniec tygodnia jak sie sprawy maja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie Zręczność=Stamina to dobre rozwiązanie. Powiem wam, że przy wszystkich planach davida jest to tylko kropla w morzu tak więc takie uśrednienie statystyk jest w porządku . Sam jestem w trakcie tworzenia gry, tyle że planszowej, i uwierzcie mi przy tego typu produkcjach zbalansowanie i pogodzenie Statystyk gracza, broni, potworów, przedmiotów tak aby wszystko miało ręce i nogi jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. ;)

Od początku wiadomo było, że ta gra nie wszystkim może przypaść do gustu (szczegółnie graczom przyzwyczajonym do nowoczesnego-uproszczonego modelu rogrywki cRPG). Grafika jest ładna i pozwala działać wyobraźni. Trailer jest ciekawy, szczerze mówiąc nie mam się do czego przyczepić bo nie oczekiwałem cudów ze strony graficznej, a tak jak jest mi się podoba.

Ciesze się, że dalej trwasz przy projekcie ;] pozdrawiam i czekam na dalsze wieści.

Poza tym fakt, że chciało się wam uwidaczniać broń i pancerze na postaci i tak jest już sporym utrudnieniem dla grafika Szczególnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam bo dosc dlugiej przerwie :P

 

Dzis mam juz praktycznie skonczony system magii w miniRPG, cos co niesadzilem, ze wkoncu nastapi. Udalo sie jednak i wszystko dziala jak nalezy :) zostalo nam tylko dodanie nastepnych czarow, dodanie grafik tak zeby rzucane czary byly widoczne na ekranie komputera. Jak narazie mamy 16 czarow, na ekranie widac jeden z nich w akcji - Magic Missile.

 

Zmienilismy tez troche HUDa, po lewej zamiast nudnych i lipnie wygladajacych napisow mamy ikonki naszych umiejetnosci i czarow wraz z liczba ktora pokazuje nam poziom tej umiejetnosci/czaru.

 

Gdy tylko wszystkie grafiki czarow beda gotowe zamierzamy z raperrem wrzucic na youtube jakis filmik z gameplay'a, mysle ze tym razem bedzie troszke bardziej ciekawy niz ostatni ;) Oraz informacje jak ida prace i co jesli chodzi o sama gre sie zmienilo.

 

screen0406e6db8.png

 

Do zo niedlugo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...