Skocz do zawartości

potrzebuje przykładu patapon!


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no może nie do końca tak jak w nazwie

potrzebuję przykładu gdzie będzie że jak "wystukam" rytm na czterech obiektach to dzieje się jakaś akcja jeśli rytm nie będzie taki jak któryś z podanych to również dzieje się jakaś akcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za off, ale mam pytanie. Żalu ty robisz chyba dokładnie taką samą grę jak widziałem na PSP. Grafika była podobna, była to strategia że wystukuje się rytm klawiszami. Jak dobrze wystukasz to idziesz dalej, atakujesz wrogów itp. Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: zmień grafikę, bo ta jest tragiczna (chamskie ripy, do tego głupio rozszerzone).

Po drugie:

Zrób sobie 2 wartości:

- numer wstukania (np. queue)

- wartości wstukania (np. sound[3]) -> koniecznie tablica [3]

I stwórz np. jak wciskamy q, to taki kod

GML
sound[queue]=1;

queue+=1;

Zrób tak 4 klawisze, tak jak w Pataponie na PSP.

Owszem, można to też zrobić na przyciskach, ale wtedy trzeba użyć globali i kontrolera, poza tym wstukiwanie rytmu myszką jest mało wygodne.

W stepie:

GML
if queue=4

{

if sound[0]=1 and sound[1]=1 and sound[2]=2 and sound[3]=1

{

jakaś tam akcja (np. twoje Patapony lub inna kupa posuwa się do przodu, atakuje, cofa się, itp.)

queue=0;

}

else

{

akcja gdy rytm będzie zły

queue=0;

}

}

Przy odrobinie kombinowania zrobisz z tego grę muzyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...