Skocz do zawartości

Czemu friction odmawia posłuszeństwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie, mam kilka pytań, jak możecie i umiecie (:P) to proszę o odpowiedź.

1.Dlaczego (ci pro) jak dają jakiś kod to piszą zmienna == coś nie można zmienna=coś? u mnie to działa :o

2.Czy tablice (zmienna[0]=coś) wykorzystuje się do korzystania z 2 zmiennych o takiej samej nazwie? jak nie to po co :o

3,Daje w create herosa

friction=0.2

w step

if keyboard_check(ord('W')) {if cmov=1 {speed=3; image_speed=0.25;}} //cmov czyli czy mogę chodzic, wyłączane przy kolizji z owb(object wall basic)
else if keyboard_check(ord('S')) {if cmov=1 {speed=-2; image_speed=0.25;}}

i chodzi jakby friction nie było :o (tak wogóle to friction robi że bohater z opóźnieniem osiąga prędkość?) coś jest nie tak?

To wszystko. Z śnieżki (góry) dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. "==" używa się tylko przy warunkach znaczy "is equal to" jak w klockach. Niektórzy tak robią, żeby był czytelniejszy kod no i w sumie jest to bardziej poprawne ale w gm i tak to nie ma znaczenia.

2.Ile o tych tablicach juz było wałkowane..... Ostatnio nawet ktoś napisał artykuł na forum - puszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Żeby rozróżnić przypisanie wartości od porównania wartości. Zauważ, że nawet w pomocy do GM masz:

< <= == != > >=: comparisons, result in true (1) or false (0)

Tak więc, w warunkach powinno się używać ==, a w przypisaniu wartości =. Jak nawet, po takim rozróżnieniu, kod staje się czytelniejszy.

3. Friction to tarcie i służy to do czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D a możecie mi jeszcze powiedzieć czy da sie uzyskać efekt spóźnionego nabierania szybkości jedną zmienną bądź funkcją? Jak tak to jaką?

Ps. Dzięki przydadzą się te tablice :) a z tych przykładów nic nie rozumiałem ;x

EDIT

Już sobie poradziłem :)

I mam kolejny kłopot, który mi doskwiera odkąd wprowadziłem do gry strzelanie... otóż by uzyskać sprite strzelania używam innego objektu niż hero, objekt ten ma w create i stepie direction=hero.direction i image_angle-direction.

Problem polega na tym, że objekt strzelania przez ułamek sekundy jest ustawiony na prawo a dopiero potem ma kąt taki jak hero. Jak zrobić by od razu (po stworzeniu) miał taki sam kierunek co hero?

EDIT2

...bez komentarza... wystarczyło dać direction=hero.direction przed image_angle=hero.image_angle... ale tematu nie zamykajcie może będę miał jeszcze jakieś pytania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...