Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 31.05.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. gnysek

    Temat zbiorczy na drobnostki

    Powiedziałbym, że korzystałem z tego tak samo często jak w innych językach programowania, czyli generalnie wcale
    1 punkt
  2. gnysek

    Problem z konturem przy czcionce

    Na pewno zgubiłeś gdzieś spację, prawidłowo funkcja powinna wyglądać tak: font_main = font_add_sprite_ext(font_test, "!\" $%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^+`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~€ąćęłńóśżźĄĆĘŁŃÓŚŻŹ", true, 0); (Zwróć uwagę na backslash przed ", a potem na spację po " i przed $ ). Moja strona obsłuży każdy font który masz zainstalowany (jakby coś). Wydajność - to zależy co innego dzieje się w grze. Ja już robiłem takie, gdzie każda literka jest rysowana osobno i jakoś dawało radę.
    1 punkt
  3. gnysek

    Problem z konturem przy czcionce

    Jeśli chcesz ładny kontur, to zrób z czcionki sprite. Podstawowy sprite możesz zrobić korzystając z mojego generatora: https://gnysek.github.io/gms-font-creator/ . Potem w dowolnym programie dodaj sobie ulubioną ramkę i dodaj font przez font_add_sprite_ext (mój generator daje od razu listę znaków która będzie drugim argumentem).
    1 punkt
  4. SimianVirus7

    Problem z konturem przy czcionce

    Tak, tam jest błąd. Ten argument7 przeszkadza. Plus, ten kod działa w miarę ok tylko wtedy, kiedy grubość konturu nie przekracza liczby 2. Po przekroczeniu tej wartości kontur ma braki w rogach, bo rysuje on tylko góra/dół, lewo/prawo. Niemniej plusem jest wydajność, bo zawiera tylko 5 kroków kodu. Najprościej będzie to zrobić for'em, z rysowaniem 360 stopni. Nie wiem jak z wydajnością tego, tutaj starzy wyjadacze mogą się wypowiedzieć. Jakby nie było, jest tutaj 361 kroków do wykonania. Myślę, że jeśli chodzi o optymalizacje, to najlepiej shadery, ale tego jeszcze nie potrafię. for(var i=0; i<360; i++) { draw_set_colour(_coloroutline); draw_text_ext_transformed(_x + lengthdir_x(_strong, i), _y + lengthdir_y(_strong, i), _text, _sep, _w, _xscale, _yscale, _angle); } draw_set_colour(_colortext); draw_text_ext_transformed(_x, _y, _text, _sep, _w, _xscale, _yscale, _angle);
    1 punkt
  5. Może to być problem tu argument1+argument7, ale sam nie wiem.Musiałbyś pokombinować. Łączysz argument7 który jest alpha z argumentem1 który jest y. Może ktoś bardziej doświadczony będzie Ci wstanie pomóc.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...