Skocz do zawartości

Anubarak

Użytkownicy
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Anubarak

  • Urodziny 30.09.1995

O mnie

  • Skąd
    Chrzanów
  • Płeć
    Male

Osiągnięcia Anubarak

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. A nie lepiej jest zrobic tak ze GML if tu_twoja_zmienna_na_mane >=5 then tu_twoj_kod_na_strzal? A to że nie widzisz kursora to normalne i można to zmienic w ustawieniech gry. PS. Witam nowego usera.
  2. Te błędy to mniej więcej: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object bohater: Error in code at line 1: buz = usta.image_single at position 12: Unknown variable image_single ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object bohater: Error in code at line 2: draw_sprite(ustaSpr,buz,x,y) at position 22: Unknown variable buz ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object warzywo_lezy: Error in code at line 2: if bohater.catch<>0 at position 13: Unknown variable catch No i po kolei pierwszy błąd polega na tym że zostały użyte funkcję image_single czy jakoś tak. Zmień ich nazwę żeby to nie były nazwy funkcji w bohaterze,strzałkach, ustach,nosie,i w oczach (chyba pomoże). Tam jest napisane: niewiadoma zmienna buz zmień ją na numer bo drugi argument funkcji draw_sprite przyjmuje cyfrę lub cyfrę zapisaną w zmiennej. ponieważ musi to być numer "subimidża". W trzecim pisze: niewiadoma zmienna catch czyli że jej nie ustawiłeś. Mam nadzieję że pomogłem trochę.
  3. Wg. mnie to serwer odpowiada za te potworki i wysyła pozycje x i y do wszystkich graczy. Tak samo jak pojawi się jakiś efekt u jakiegoś klienta jest on wysyłany na serwer, potem z serwera do klientów i jest tworzony efekt.
  4. GML for(n=1; n<100; n+=10) { zm[n]=instance_create(n,y,obiekt) } EDIT: Gnysek szybszy
  5. No pisać tu coś bo mi się nudzi -.-

  6. Anubarak karabunA

  7. ah każdy tu ma nicki albo awatary z warcrafta

  8. Lepiej tak: GML if distance_to_object(obj_stoi) < 100 and distance_to_object(obj_rig) < 100 and distance_to_object(obj_lew) < 100 { instance_change(object2,1); }
  9. Dajesz w osłonie GML //create uderzony=4 //w kolizji z pociskiem uderzony-=1 //step if uderzony==0 instance_destroy() @up szybszy
  10. Daj jakiś objekt a w create : (dam ci cały wycinek z dokumentacji) sound_loop(dźwięk) - podobny do poprzedniej funkcji, ale po zakończeniu odgrywania funkcja gra dźwięk ponownie. Opcja używana głównie do grania muzyki. W miejsce dźwięk trzeba wstawić nazwę dźwięku.
  11. Teraz wyświetla się błąd że nie może porównać argumentów: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object object1: Error in code at line 1: if aktualna_wartosc !='' draw_text(320,320,aktualna_wartosc) at position 23: Cannot compare arguments. _______________________________________________ I niewiem jak temu zaradzić.
  12. Mam 2 obiekty player i npc. W npc mam taki kod: GML //create kolejka=ds_queue_create() aktualna_wartosc=0 //step if distance_to_object(player)<100 and keyboard_check_pressed(vk_enter) and ds_queue_empty(kolejka)!=0 { ds_queue_clear(kolejka) ds_queue_enqueue(kolejka,"Czesc jestem Franek.") ds_queue_enqueue(kolejka,"Chce cie pociac.") ds_queue_enqueue(kolejka,"I mam dla ciebie misje.") ds_queue_enqueue(kolejka,"Oto jej tresc: potnij sie.") } if distance_to_object(player)>100 ds_queue_clear(kolejka) if keyboard_check_pressed(vk_enter) and ds_queue_empty(kolejka)=0 aktualna_wartosc=ds_queue_dequeue(kolejka) //draw if ds_queue_empty(kolejka)=0 draw_text(320,320,aktualna_wartosc) No i niby ta kolejka ignoruje ostatnią wartość czyli mi jej nie wyświetla. Co radzicie (oprócz tego żeby dodać piątą wartość która będzie tylko po to żeby pozostałe się wyświetlały a ta nie)?
  13. Niestety (albo stety) obiekt jest jeden i w zależności jaki model się wybierze tak będzie wyglądać. Może twój kod by się sprawdził ale niema jakiegoś innego sposobu bez zmiennych? EDIT: Może by coś zrobić jakoś tak żeby znalazło sprite_width/2 i sprite_height/2 tam gdzie znajduje się obiekt a nie w lewy górnym rogu pokoju bo ja nie mam pomysłu jak to zrobić ;(
  14. Ale mi chodzi o to żeby nie musieć ręcznie ustawiać tylko żeby jeden kod współpracował ze wszystkimi modelami rakiety .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...