Skocz do zawartości

Game Maker Fan

Użytkownicy
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Game Maker Fan

  • Urodziny 26.11.1996

O mnie

Osiągnięcia Game Maker Fan

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam. Otóż tworzę grę w której możliwa jest jazda samochodem. Przy skręcaniu tworzą się ślady opon. Ale niestety mimo że objekt odpowiedzialny za ślady znajduje się nad samochodem. Depth samochodu ustawilem na -1, a śladu opon na 1, a mimo to i tak ślady opon znajdują się na samochodzie. Jak ten problem naprawić?? Potrzebne dane: Ślady opon to obiekt o spricie śladu opon (zero kombinowania z draw) Samochód również jest obiektem... Ma swojego parrenta obj_car_parrent któremu depth również ustawiłem na -1...
  2. Witam. Otóz mam jedno pytanie dot. alarmu. Czy istnieje jakiś kod dla podanej akcji: jeśli alarm wykonywany był 4 razy wtedy zrób akcję?
  3. Witam, otóż tworzę "noc" z użyciem sufraces. Światła używa jedynie bohater i wrogowie. I tu jest problem z wrogami. Światło wroga rozświetla tylko jednego z nich, pierwszego powstałego. Gdy go zabiję zmienia się w inny obiekt (trupa) i światło wędruje do kolejnego, następnego w kolejności umieszczenia obiektu. Ja otóź chcę by światła używali wszyscy wrogowie naraz... Oto kody do poszczególnych obiektów: obj_Sufraces: GML CREATE: surf=surface_create(room_width,room_height) STEP: color_get_red=merge_color(c_black,c_white,2) surface_set_target(surf) draw_clear(c_white) draw_set_blend_mode(bm_subtract) draw_circle_color(swiatlo.x,swiatlo.y,200,c_white,c_black,0) draw_circle_color(swiatlo_enemy.x,swiatlo_enemy.y,100,c_blue,c_black,0) - SWIATLO WROGA draw_circle_color(swiatlo_syrena.x,swiatlo_syrena.y,150,c_blue,c_black,0) draw_set_blend_mode(bm_normal) surface_reset_target() DRAW: draw_set_blend_mode(bm_subtract) draw_surface(surf,0,0) draw_set_blend_mode(bm_normal) Swiatlo: GML STEP: y=obj_gracz.y x=obj_gracz.x Swiatlo_enemy GML x=obj_sec.x y=obj_sec.y
  4. Gierka fajnie sie zapowiada :) Tylko na wyjście czekać
  5. Ale cień, światła i bohater to 3 inne obiekty. Próbowałem zmienić kolejność i nic. Ciągle nie widać. Działa tylko depth, ale wtedy postac nie znika w cieniu..
  6. 1. Masz kod na chodzenie, zmienianie kierunku i animacje (jeśli masz, jeśli nie usuń image_speed) if (keyboard_check(vk_left)) { x=x-3 y=y+0 sprite_index=spr_lewo image_speed=0.5 } else { } if (keyboard_check(vk_right)) { x=x+3 y=y+0 sprite_index=prawo image_speed=0.5 } else { } if (keyboard_check(vk_up)) { x=x+0 y=y-3 sprite_index=up image_speed=0.5 } else { } if (keyboard_check(vk_down)) { x=x+0 y=y+3 sprite_index=down image_speed=0.5 } else { } if (keyboard_check_released(vk_left)) image_speed=0 if (keyboard_check_released(vk_right))image_speed=0 if (keyboard_check_released(vk_up))image_speed=0 if (keyboard_check_released(vk_down))image_speed=0
  7. Niestety rysowanie hp itd. jest w obiekcie głównym, czyi niemiałbym efektu znikania w cieniu
  8. Witam. Otóż robię strzelankę Top-Down i chcę mieć efekt ciemności i świateł. Mam już przykład na ten temat, ale mam pytaie, co mam zrobić aby było widoczne w cieniu hp, napisy (amunicja, granaty)
  9. Witam. Robię strzelankę Top-Down. I otóź mam 2 problemy. Stworzyłem możliwość podejrzenia HP wroga po najechaniu na niego myszką. Niestety, jeśli myszka zostanie tam gdzie była, a wrog sie przemesci, widac hp nadal. Screen: 2 Problem jest taki ze pod paskiem zycia wroga, jest stan zycia wroga w liczbach. Gdy do niego strzelam stan nie zmienia się tak jak powinien, może nawet miesza. Mozliwe jest ze zmienne hp (stan zdrowia wroga) mieszają się bo dzieje się tak gdy wrogów jest więcej niż 1. Gdy jest jeden Działa normalnie. Screen:
  10. Rozbudowana, ciekawa, zabawna i wciągająca. 5/5 Lubie takie gry (ekwipunek, misje, nagrody, sklepy) ;)
  11. Pierwsza opublikowana ;]. Głownie to ćwiczenia :)
  12. Tytuł: RoboVision V 1.0 Gatunek: Platformowa Opis: W grze RoboVision kierujemy nowoczesnym robotem. Musimy zbierać punkty i przchodzić poszczególne lvle. Musimy również uważać na inne roboty, których celem jest zniszczenie nas. Ta gra jest moją 1 grą opublikowaną i wykończoną. Wcześniej tylko ćwiczyłem kody. Z czasem pojawiać się będą aktualizacje z nowymi misjami itp. Narazie aktualna wersja to v 1.0. W archiwum gry znajduje się opisówka. UWAGA! W niektórych momentach gry skacząc po platformach musimy się "wybić" - to znaczy będąc na krawędzi platformy mieć ciągle wciśnięty klawisz skoku. Download: DOWNLOAD Rozmiar pliku: 1.67 MB Autorzy: Programowanie: Game Maker Fan. Cienie i światła w 2 misji w zamku, powstały na podstawie przykładu KonradGM. Serdecznie dziękuje. Fabuła: Game Maker Fan Grafika: Game Maker Fan Muzyka: Internet Screeny: Wkrótce wersja v 1.1!! Niektóre nowości: - Możliwość wyświetlenia Highscore w menu - Możliwość wyczysczenia Highscore w menu - Lepsza animacja obracania się obiektów - Nowy etap gry: Forest - Nowi Wrogowie i przedmioty
  13. Witam. Za pomocą klocka Varibable, stworzyłem w create obiektu Ammo, i ustawiłem na 25. Problem z tym że na początku każdego rooma amunicja wynosi 25. Amunicje moge zbierać i się kończy. Tzn. w 1 roomie mam 25 ammo, a na końcu 59, a w 2 znowu 25. W jaki sposób mogę ustawić aby tylko w 1 roomie było na początku 25 ammo. Przpepraszam jeżeli mówie niejasno, niewiedziałem jak to napisac
×
×
  • Dodaj nową pozycję...