Skocz do zawartości

Schodki


Gość members_display_name

Rekomendowane odpowiedzi

1.Jak zrobić żeby tak jak w icy tower schodki były rozmieszczone losowo i w danym odstępie od siebie.

2. Mam jeszcze jeden problem choć banalny: mam dwa sprity ruchu i daje obydwa w ten sam. Gdy daje sprita objektowi, objekt ten nie chodzi tylko tak jakby leci, tzn nie chodzi tylko daje tak duży krok.

neo312so6.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grela czy ty wiesz o czym mówisz? Oo

 

PO pierwsze to Ice Tower jest napisany w C - też tym słyszałem. Pewny nie jestem, ale słyszałem.

 

Po drugie to Allegro jest biblioteką graficzną (jak zresztą napisał poprzednik.....), a nie żadnym bajerem do rozmieszczania objectów na planszy. Wiem, bo sam kiedyś pisałem grę na niej opartą (najpierw zajmowałem się Visual C++, późneij przeniosłem sie na GM'a - bo rzeczywiście ciężkie te biblioteki graficzne........ - i tak na marginesie muszę stwierdzić, że to anjprostsza w użyciu biblioteka graficzna którą próbowałem używać :) Z dość mizernym skutkiem, ale używałem.....)

 

Po trzecie - czy ty chociaż wiesz jak użyć dll'a w GM'ie? O C nawet nie mówię........ chociaż wczytywanie dlli w VC++ jest niewiele cięsze niż w GMie - a może nawet prostsze......

Ty tylko spojrzałeś na nazwę pliku w folderze Icy Tower - i chyba nawet nie wiedziałeś, jak nazywa się ta biblioteka - bo "alleg40.dll" - to chyba nie nazwa :P

 

Edit: Grela to Elder Veteran? LoL..... ale te rangi mylące.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A wie ktoś możę jak użyć tej biblioteki, jakie są "komendy" do niej.

Proszę o szybką odp. :D

 

2. Jak zrobić żeby gra czytała każdego sprita osobno tak jak w Icy Tower i co zrobi żeby niektóre ruchy były animowane.

SCREEN

 

3. Szperałem sobie po google i znalazłem taką grę: http://gamemaker.wikidot.com/forum/t-34240...nny-and-snowmen

Gdy ją sciągnęłem miała taki plik Squall.dll. Wie ktoś może do czego służy ten plik (jaką rolę odgrywa). Gdy właczyłem grę gra była 3d czy to możliwe że to ten plik zrobił taką ładną grafę i utawienie kamery??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Rangi nie zależą od poziomu wiedzy w GMie ale od liczby postow jaka napiszesz.

 

Użyj także przykładu 1995 z GM tam jest kod aby room w gore nie mial konca bo slyszalem.

taaaa.... wystarczy, że obiekty przesuwają się w dół, a room może mieć standardowe 480px wysokości. Co za problem. To jest zarówno w grach Street Race jak i 1945 dołączonych do GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Ale mi chodzi oto jak zrobi ich losowe rozmieszczenie i w jednakowym odstpie, a nie jak zrobi ruchomy obraz idcy w góre.

 

no to jak y>room_height to wtedy y-=room_height i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie skąd mogę wziąć informacje na temat bibliotek .dll tzn. "komendy", jak je wczytać w GM. ogólnie skąd je wziąć i jak je wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...