Skocz do zawartości

Trójkąt Pascala i Q-Basic


lukaszsl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Panowie potrzebuję programik w Q-Basic'u „TRÓJKĄT PASCALA”

Niestety, nie znam za dobrze tego języka, właściwie tyci tam wiem, no szczerze potrzebuję ten programik na zaliczenie.

 

Może jest w sieci taki przykład lub tutek, niestety nie znalazłem.

Może ktoś ma czas i wie jak to zrobić? Rozumiem że nie koniecznie bezinteresownie.

 

To tyle dzięki, pozdrawiam

Łukaszsl :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyśliłem się, masz:

CLS
PRINT "Trojkat Pasacal, podaj ilosc wierszy:"
INPUT w

DIM t(0 TO w, 0 TO w + 1)
LET t(0, 0) = 1
FOR n = 1 TO w STEP 1
        FOR k = 0 TO n - 1 STEP 1
                LET t(n, k + 1) = t(n - 1, k + 1) + t(n - 1, k)
                PRINT t(n, k + 1); 
        NEXT k
        PRINT
NEXT n

W ogóle nie znam Basica, ale to szczegół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CLS
PRINT "Trojkat Pasacal, podaj ilosc wierszy: ";
INPUT w

DIM t(0 TO w, 0 TO w + 1)
LET t(0, 0) = 1
FOR n = 1 TO w STEP 1
        FOR k = 0 TO w - (n - 1) STEP 1
                PRINT "   ";
        NEXT k
        FOR k = 0 TO n - 1 STEP 1
                LET t(n, k + 1) = t(n - 1, k + 1) + t(n - 1, k)

                IF t(n, k + 1) < 10 THEN PRINT " ";
                IF t(n, k + 1) < 100 THEN PRINT " ";
                IF t(n, k + 1) < 1000 THEN PRINT " ";

                PRINT t(n, k + 1);
        NEXT k
        PRINT
NEXT n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja też mam zaliczenie z qbasic, a nie wiem jak to zrobić.

Wykładowca ma na nas zlewe i nic nas nie nauczył, a samemu nie mamy kiedy / ZAOCZNI

 

Może mi tez pomożecie?

 

Zadaniem jest rysowanie hiperboli w qbasic

 

tez mam link do wikipedi :- )

 

wiki

 

 

Jeśli pomożecie bede wdzieczny

 

rasz <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w = 640 'szerokosc
h = 480 'wysokosc
s = 1 'skala

'inne zmienne
cx = w / 2
cy = h / 2
y = 0
ly1 = 0
ly2 = 0

'tryb graficzny
SCREEN 12

'dane wejsciwe
PRINT " x^2 / a^2 + 1 / b^2 "
INPUT "a ="; a 'podaj A
INPUT "b ="; b 'podaj B

'rysuj uklad
LINE (cx, 0)-(cx, h), 8
LINE (0, cy)-(w, cy), 8

'rysowanko
FOR x = -320 TO 320 STEP 1
     y = SQR(x ^ 2 / a ^ 2 + 1 / b ^ 2)
     LINE ((x - 1) * s + cx, yl1 * s + cy)-(x * s + cx, y * s + cy)
     yl1 = y

     y = -SQR(x ^ 2 / a ^ 2 + 1 / b ^ 2)
     LINE ((x - 1) * s + cx, yl2 * s + cy)-(x * s + cx, y * s + cy)
     yl2 = y
NEXT x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę ze nie tylko ja mam zaliczenia :]

 

Niestety mamy jeszcze zaliczenie z wykładów i inne zadanie.

Panowie się uczycie inni pracują, nie chce być niesamowitym zurem

 

Moze zorbicie tez to 2 trudnijsze zadanko, niekoniecznie za free

 

link do zadania: zadanie

 

MOj e-mail: info@studioszahal.com // gg:5677820 / jesli nie na formu

 

 

ps: dziś urodział mi się tylko jedna rynka w podzięce nazwałem ją "Tymon"

 

:bye1: lukaszsl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PI = 3.14159 'PI
w = 640 'szerokosc
H = 480 'wysokosc
Cx = w / 2'srodek x
Cy = H / 2 'srodek y

'tryb graficzny
SCREEN 12

'dane wejsciwe
INPUT "v ="; V
INPUT "R ="; R
INPUT "r ="; Rm

x = 0
d = 0
WHILE key$ <> "x"
     key$ = INKEY$
     
     d = d + (V * R) / R ^ 2

     'wyczysc ekran
     LINE (0, 0)-(w, H), 0, BF
     
     'uklad
     LINE (Cx, 0)-(Cx, H), 8
     LINE (0, Cy)-(w, Cy), 8

     'obiekt
     Ox = R * COS(d / 180 * PI) + Cx
     Oy = R * -SIN(d / 180 * PI) + Cy
     CIRCLE (Cx + R, Cy), 3, 12 'w bezruchu
     CIRCLE (Ox, Oy), 3, 4 'w ruchu
     
     'tor punktu
     CIRCLE (Cx + R, Cy), Rm * .6, 8 'w bezruchu
     CIRCLE (Ox, Oy), Rm * .6, 16 'w ruchu
WEND

Zobacz weź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! :thumbsup:

Mam do wykonania program w Qbasicu który ma rysować graficznie może być animacyjnie Płatek Kocha...

tak to wygląda:WIKIpedia

Narysowałem ową Krzywą po prostu liniami prostymi bo niestety mój poziom jest poniżej krytyki,

niestety wykładowca ma WIELKIE wymagania i zażyczył sobie program animację z pętlami itd...

szukałem w Sieci podobnych info, faktem jest że są napisane takie programy tylko w pascalu... :(

http://www.odn.pila.pl/opracowanianauczyci...wolczynski1.htm

ja muszę mieć W QBASICu.

Czy ktoś może pomóc Laikowi???

Będę wdzięczny...

Q.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:bye1:

 

Tymon wszystko działa o ile facetka tak to sobie wyobraziła,

Jeśli możesz dorysuj ramie jak na tym rysunku,podporę sam namaże...

właściwie nie wiem po co jest to 0,6r, Ty wiesz?

 

Profesorka coś po bazgrała, przesyłam aktualizację ...KLIK

 

PS. dzięki serdeczne nawet komentarze są

 

:thumbsup:

 

 

MOZNA JAKOś WYłANCZAć TEN PROGRAM BA JA MUSIAłEM MENARZEREM ZAKONCZYC QB....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij X.

0.6r to po prostu r*0.6, tak mi się wydaje.

I nie wiem o co chodzi profesorce, może o wypełnienie tego koła?

PI = 3.14159 'PI
w = 640 'szerokosc
H = 480 'wysokosc
Cx = w / 2'srodek x
Cy = H / 2 'srodek y

'tryb graficzny
SCREEN 12

'dane wejsciwe
INPUT "v ="; V
INPUT "R ="; R
INPUT "r ="; Rm

x = 0
d = 0
WHILE key$ <> "x"
     key$ = INKEY$
    
     d = d + (V * R) / R ^ 2

     'obliczenia
     Ox = R * COS(d / 180 * PI) + Cx
     Oy = R * -SIN(d / 180 * PI) + Cy

     'wyczysc ekran
     LINE (0, 0)-(w, H), 0, BF
    
     'uklad
     LINE (Cx, 0)-(Cx, H), 8
     LINE (0, Cy)-(w, Cy), 8

     'ramie
     LINE (Cx, Cy)-(Ox, Oy), 16 'w bezruchu
     LINE (Cx, Cy)-(Cx + R, Cy), 16 'w ruchu

     'obiekt
     CIRCLE (Cx + R, Cy), 3, 12 'w bezruchu
     CIRCLE (Ox, Oy), 3, 4 'w ruchu
    
     'tor punktu
     CIRCLE (Cx + R, Cy), Rm * .6, 8 'w bezruchu
     CIRCLE (Ox, Oy), Rm * .6, 16 'w ruchu
WEND

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no lol :D zaraz cała klasa się tu zbierze :) Wujek Profesor Tymon wszystkim bardzo ładnie pomógł :book:

 

PS. Może faktycznie jakiś biznesik otwórz :D

 

Jest w tym racja...

I nie ma w tym racji...

:P

napewno uratował nam skórę...

i dobrze że są jeszcze ludzie którzy pomagają bezinteresownie!!!

Na pewno zdecydowanie bardziej będę szanował Tymona niż wykładowcę który postawił

nas w takiej sytuacji :(

 

pozdrawiam

Q.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymon może i mi napiszesz 2 programik :-)

 

Dane

R1=0,8R2 ; 01 02 = 3d

R2

d=R2

Stt = 1.5 d+ 0.5d*cos (wt)

w=const

 

Koło o promieniu R1 i R2 są ze sobą połączone trwale - stanowią jedną bryłą

 

 

DO ZROBIENIA:

1. Położenie układu w chwili t=0

2. Animacja ruchu układu

3. Tor ruchu punktu c

 

rys: klik

 

z góry dziękuje, cześć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...