Skocz do zawartości

Zablokowane Drift


m@rcixxx

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka! Mam do was pytanie - domyślam się, że pewnie wiecie jak to wygląda

jak się bierze zakręt na ręcznym hamulcu. Chciałbym zrobić taki efekt w mojej

grze (długimi miesiącami nad tym pracuję, widok gry z góry). Jezeli ktos ma

pomysl na taki poslizg to niech jakis przyklad pokaze,lub podpowie jak zrobic. Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą dwie zmienne, wektor_x i wektor_y. Jeżeli wektor_x ma wartość 19, przesuwasz samochód w prawo o 19 pikseli, jeżeli -5, w lewo o 5 pikseli (czyli wystarczy dodać wartość tej zmiennej do X samochodu). Teraz, żeby samochód się poruszał, potrzebujesz tylko operacji na tych zmiennych. Aby zrobić bezwładność, zrób co kilka klatek odejmowanie 1 (jeżeli zmienna jest dodatnia) lub dodawanie (jeżeli jest ujemna), dzięki czemu będzie powoli zwalniać, zamiast od razu przeskakiwać na inny kierunek :) Ruch oparty na wektorach ma to do siebie, że możesz dzięki niemu też szybko zrobić realistyczne kolizje, a nawet prosty silnik fizyczny (w 3D potrzebne będą trzy wektory).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...