Skocz do zawartości

starzał w 3D


staniki

Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak, mam celownik w 3D, pokazujący punkt, gdzie jest myszka (jak np. w Counter strike'u, nie tylko na boki mozna nim poruszać, ale i w górę itd.).

Mam problem, ponieważ nie wiem jak zrobić, żeby punkt poruszał się do punktu Z, gdzie pokazuje celownik.

 

Mam już zrobiony skrypt poruszania się w 3D, ale nie wiem jak wytyczyć ten punkt, czy ktoś może wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sorry, że piszę jeszcze raz ale:

1) Nie chcę zakładać bez sensu nowego tematu.

2) Mam kolejny problem na ten temat :crying: .

Jak już będę wiedział, lub znajdę odpowiedni przykład, to zamknę.

 

Problem wygląda tak :

mam celownik, wyznaczam punkt gdzie ma być pocisk (xyz) i chciałbym zrobić tak, żeby pocisk leciał do punktu z ale nie zatrzymywał się tam, tylko leciał dalej (tak jak move_towards_point, tylko z osią z), albo nie robić pocisku tylko po prostu uderzenie pocisku o objekt (tak jak jest w przykładie Marka Overmansa) tylko nie, że rozwala np. beczkę, tylko np. na ścianie pojawia się dymek pokazujący, że pocisk uderzył w to miejsce.

 

Proszę albo o wytłumaczenie słownie, albo o kod, albo o link do przykładu, a nie "zajżyj do uploadera", którego ciężko znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do poruszania sie w przestrzeni 3d potrzebne ci bedzie pozycja z i 2 katy: alpha i beta.

 

x+=lengthdir_x(cos(degtorad(beta))*step,alpha)

y+=lengthdir_y(cos(degtorad(beta))*step,alpha)

z+=lengthdir_y(step,beta)

 

step to dlugosc kroku / predkosc w pixelach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie do tego napisalem ci kod. Jest to kod na poruszanie sie pocisku w przestrzeni 3d - czyli po chlopsku: "kulka leci tam gdzie pokazuje niewidzialna strzalka zwana wektorem, korzystajaca z dwoch katow kierunku"

Uwierz, moge napisac jeszcze prosciej... <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...