Skocz do zawartości

Przewijanie ekranu dla 2 graczy


fino25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Kiedyś, jak miałem GM5.2, to mogłem zrobić przewijanie ekranu dla 2 graczy... Teraz chyba zapomniałem, bo jak próbuję robić (w GM6.0) to mi ekran rozciąga, albo widać tylko część ekranu... Plansza jest 640x480, jest 2 ludzików 32px32px. Dałem im ruch, odbijanie od ścian, chcę, aby był Scrooling... Może ktoś mi wytłumaczyć jak zrobić Scrooling dla 2 graczy, 640x480? Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój E-Mail!

 

fino25@wp.pl

 

Z góry dzięki :)

 

Aha, żeby nie zaśmiecać forum od razu się spytam:

 

Czy wartość globalna, to jest taka, która jest we wszystkich Room'ach taka sama, czy chodzi o to, że jest dla wszystkich obiektów? A lokalna (local) to taka, która jest tylko dla 1 obiektu czy chodzi o to, że jest w każdym Room'ie inna... Jak ustawić wartość globalną (czy tam nie wiem jaką), żeby na początku poziomu koleś miał w tej wartości 30 naboii, wystrzelił w 1 poziomie 6 i zostały mu w 2 poziomie tylko 24 naboje... Próbowałem robić: "Obj_Bohater Create->KOD: variable_global_set(naboje,30);", ale nie działa... W MMF używa się do tego wartości globalnych, ale w GM nie mam pojęcia... Słyszałem, że jeśli umie się operować na wartościach, to wszystko już jest łatwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Zasięgu zmiennych globalnych nie nalezy mylic z przechodzeniem przez plansze. Zmienna globalna mozemy przykladowo zadeklarowac tak:

global.amunicja = 100

 

Zmiennymi globalnymi operujemy jak zmiennymi zwyklymi z tym, ze ma ona przedrostek .global Taka zmienna jest widoczna dla wszystkich obiektow.

 

Tylko jest jedno ale, jesli umiescisz to w create obiektu, ktory powtarza sie w kazdej planszy, to na jej poczatku zawsze amunicja sie bedzie resetowala do 100, wiec trzeba to przeniesc do innego eventa, np game_start. Mozna tez zostawic skrypt w create obiektu, ale jemu zaznaczyc takze opcje "persistent". Powoduje ona, ze obiekt nie jest niszczony po zakonczeniu planszy, tylko przechodzi do kolejnej. Mozliwosci jest duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...