Skocz do zawartości

Wybor postaci przed rozpoczeciem gry , tworzenie wlasnej ?


Kretek

Rekomendowane odpowiedzi

To znowu ja z kolejnym zapewne noobskim pytaniem :D

 

Wiem ze sa takie przyklady ale nie zupelnie o to mi chodzi. Chyba ze przeoczylem jakis :P

 

1. Wybor postaci

Widzialem takie cos ale tam bylo poprostu script ze jak kliknelo sie next to wybieral poprostu nastepny obrazek z danego gifa.. np 1 gif mial 3 obrazki .. zolty , niebieski , czerwony .. i sie wybieralo trak .. i to bylo bez ruchu gdy sie wcisnelo GO.

 

A mozliwe jest wybor postaci przed rozpoczeciem gry , poprzez wybor OBJECTU ? .. np mam zrobione 2 obiekty .. wojownik , ucznik .. wszystko animacje odpowiednie do nich itp . I chcialbym jakos wstawic wybor tych postaci (objectow nie spritow) do gry .. jest to mozlilwe ?

 

2. znalazlem tez taki przyklad (face maker czy cos) on na zasadzie jak ten poprzedni , rozkladal GIF na czynniki pierwsze .. xd .. chodzi mi o to czy mozna bybylo takie cos zrobic tylko potem zeby podczas gry podczas ruchu byly wykonane animacje .. np jest wybor buska1 , wlosy1 , oczy 1 , nos1 .. I to sie zawiera w stworzonym przez nas ludku , i powiedzmy ze zrobie buske itp jeszcze raz tylko zeby odpowiadaly np. gdy idzie ludzik w prawo .. Nie wiem czy ktos to zrozumie , w sumie czytajac to sam tego zabardzo nie czaje xdd

 

chodzi poprostu o takie cos jak stworzenie postaci wybierajac kazda czesc ciucha ciala , ktora potem wykonywala by ruch oraz oczywiscie sprity sie zmienialy pod ten ruch .. no cos jakby baldurs gate , icewing dale ..

 

2 rzecz to tak zabardzo mi nie potrzebna jak 1, jakby ktos mi cos podal scripty przyklady albo cos bylbym bardzo wdzieczny

 

Z gory dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jest to możliwe. jest taki klocek "change instane" w zakładce main1

albo kod:

 instance_change(jakisobjekt,1);

 

ok kumam , a jak zrobic zeby to przeszlo do nastepnego rooma ten moj wybor , np mam niebieski ludzik i czerwony , wybralem czerwony i zeby w nastepnym roomie byl czerwony i sie nie zmienial .. :D .. w menu wybory do przyciku potwierdzajacego wybor albo cos jakies scripy nalerzy czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w create jakiegoś obiektu daj:

global.wybor=0

gdy wybrałeś postać 1

global.wybor=1

gdy wybrałeś postać 2

global.wybor=2

 

zrób jakiś obiekt zamiast hero który w create będzie miał:

if global.wybor=1
{
instance_change(jakisobjekt1,1);
}
else
if global.wybor=2
{
instance_change(jakisobjekt2,1);
}

 

powinno być ok

 

Pozdrawiam :shuriken:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...