Skocz do zawartości

Zablokowane Obrót


Nicolas

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 72 klatkowy obrót czołgu i w stepie taki kodzik :

 

image_single = direction * image_number/360;

if (keyboard_check(vk_left))

direction+=5;

if (keyboard_check(vk_right))

direction-=5;

if (keyboard_check(vk_up))

speed=5

if (keyboard_check(vk_down))

speed=-5

 

 

Mam murek z którym ma czołg kolizje gdy stanie koło murku np.: bokiem i zacznie się kręcić to bez problemu wkręca się na murek i nie może wyjechać musi się "wykręcić" co zrobić aby nie mógł się WKRĘCIĆ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robić to "klockiem if a positionis collision free"?? Ale w tedy nawet jak jest koło innego obiektu soild nie może się odwracać co bardzo źle wpływa na walkę z wrogiem bo jak jestem koło wroga to nie mogę się kręcić. Nie ma innego rozwiązania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

utwórz czany okragly lub kwadratowy sprite i podepnij go w tym obiekcie jako mask (ta opcja jest nad guzikiem "show information"). Wtedy bedziesz mial animacje wlasciwego sprite'a, a pole kolizji takie jak maska. Taka technika wykorzystywana jest w wiekszosci gier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...