Skocz do zawartości

Quiz


Rekomendowane odpowiedzi

nie ma poradnika chyba he he gmclan to poradnik samo random tzn losować i masz na przykład random(g)

a za to g musisz podstawić pytania jakoś marnie to wytłumaczyłem ale mi to działa jak zrobiłem dla postaci do gry zmienną prędkość chodzenia

edit np image_alpha=random(1)

losowana będzie alpha do 1 od 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Zrób kontroler pytań.

 

W create:

 

//nazwy pytan

pytanie[0]='Ile mam lat?';              
pytanie[1]='Ile masz lat?';
pytanie[2]='Ile Zenek ma lat?';
pytanie[3]='Ile Ala ma lat?';
numer_pytania=0;
losuj_pytanie=true;

 

W step:

 

//losuje pytanie

if losuj_pytanie=true
{
numer_pytania=random(3); 
losuj_pytanie=false;
}

//czeka na nacisniecie spacji

if keyboard_check_pressed(vk_space)
{
losuj_pytanie=true;
}

 

W draw:

 

//pokazuje pytania

draw_text(20,20,pytanie[numer_pytania]);

 

Będzie ci pokazywał pytanie i gdy nacisniesz spacje pokaże inne (lub te same, bo przykładu ci raczej nie zrobię).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

THX :thumbsup: ale jak zrobić jeszcze odpowiedzi na te pytania???

Znaczy jak zrobić że object pojawia się wtedy kiedy dane pytanie???

 

Edit: Żeby to wyglądało mniej więcej tak:

 

Ile masz lat?

a. 12

b. 17

c. 41

d. 13

 

i gdzy nacisne na object d pojawia się odpowiedź prawidłowa a jak na jakiś inny to zła odpowiedź???

 

Żeby to nie wyglądało tak:

 

Ile Masz lat?

a. Zenek

b. Gwiezdne Wojny

c. Tibia

d. Game Maker

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lolek, po pierwsze powinieneś użyć else, a po drugie zrobić to na switchu, a po trzecie zrobić to na array. xD

 

Kiedyś, kiedyś, kiedyś nudziło się mi i Dziadkowikleofasowi więc zaczęliśmy pisać jakiś durny quiz, z równie durnymi pytaniami. Ja kodowałem, Dziadek pytania wymyślał.

 

https://gmclan.org/up152_11_nosens.html

 

Wszystko jest napisane dość elastycznie, po za tym że pytania mogę się powtarzać - ale to już sobie sam popraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

losuj=random(4);
switch(losuj) {
case 0: instance_create(x,y,obiekt); break;
case 1: instance_create(x,y,obiekt); break;
case 2: instance_create(x,y,obiekt); break;
case 3: instance_create(x,y,obiekt); break;
default: show_message('Nikla szansa wystapienia zaleznosci'); break;
}

Oczywiście obiekty powinny mieć w swojej zawartości tablice, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale twoim kodem Blackmaul można wylosować ułamki. Powinno być:

losuj=round(random(4));
switch(losuj) {
case 0: instance_create(x,y,obiekt); break;
case 1: instance_create(x,y,obiekt); break;
case 2: instance_create(x,y,obiekt); break;
case 3: instance_create(x,y,obiekt); break;
default: show_message('Nikla szansa wystapienia zaleznosci'); break;
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

losuj=round(random(4));

switch(losuj) {

case 0: instance_create(x,y,obiekt); break;

case 1: instance_create(x,y,obiekt); break;

case 2: instance_create(x,y,obiekt); break;

case 3: instance_create(x,y,obiekt); break;

default: show_message('Nikla szansa wystapienia zaleznosci'); break;

}

wystarczy ze zmienisz x i y :P xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak:

repeat(losuj)
{
if distance_to_object(object2) <=1
{
losuj=round(random(1));
switch(losuj) 
{
case 0: instance_create(100,0,object0); break;
case 1: instance_create(100,0,object1); break;
}
}

Poprawicie mi co jest źle bo przy kolizji object1 z object2 pojawia się error:

Unknown varieble losuj

 

i nie mam pomysłu jak to naprawić :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...