Skocz do zawartości

GIA


Ranmus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Czym jest GIA? Jest to kolejna wirtualna maszyna do interpretowania języka skryptowego, którym jest LUA. Część z was może zna "luę", część nie (kiedyś się ptyałem o styl język skryptowego, pierwszy pascalopodobny to była właśnie LUA). Tym razem autor sklecił właśnie wirtualną maszynę LUA + obsługa biblioteki growej ALLEGRO (coś co ja chciałem/chcę zrobić ;) ). Mimo, że akceleracji sprzętowej nie ma, to i tak nie jest źle. Mamy obsługę IO, dźwięków, muzykę (midi/mod). Autor specjalnie nastawił projekt na tworzenie gierek SNES'opodobnych dlatego też mamy tylko jedną rozdzielczosc: 320x240, do tego dochodzi jeszcze filtr upiekszajacy 2xSAI (ci co grają na emulatorach starych konsol i automatów będą wiedzieli o co chodzi). A zresztą wkleję ogólne "features":

+ Lua 55: For binding with the Lua scripting engine.

+ Allegro:  For fast graphics, joystick and sound routines.

+ FBlend:  For fast alpha blending and variable opacity.

+ AlFont:  For anti-aliased font routines and TTF font routines.

+ Jgmod:  For MOD music routines.

+ 2xSai:  For the "shiny" screen rendering method.

+ PMask:  For fast pixel perfect collision detection.

+ConAlleg:  For a quake style console.

+ Mappy:  For a map engine with it's own windows based map editor.

Zasada pisania gry jest podobna jak w Basic4GL, mamy zestaw prostych funkcji i piszemy grę. Z mankamentów mogę wymienić brak możliwości składania gry w jeden plik. Otóż exe (którego nazwę możemy zmieniać jeżeli chcemy udostępnić naszą grę) wczytuje domyślnie skrypt o takiej samej nazwie, czyli krótko mówiąć skrypty widać jak na dłoni.

 

Na koniec dodam jeszcze jako ciekawostkę, że Gia jest dwa razy szybsza od GM jeśli chodzi o interpretowanie skryptów (sprawdzone tylko na pętli for).

 

Link do GIA:

http://faeriering.rpgdx.net/index.php

 

Naprawdę szkoda, że autor nie postarał się o kodowanie skryptów oraz obsługę wyższych rozdzielczości.

 

ps. Kurs programowani w Lua: http://www.lua.org/pil/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...