Skocz do zawartości

Zablokowane Balans Przedmiotów/Potworów


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moim zdaniem za małe wymagania zrobiłem co do przedmiotów. Praktycznie gracz na 20 LVLu może już założyć każdy przedmiot, a to jest błąd, bo to powinien być właśnie MMORPG'owski cel dążenia do czegoś, czyli na przykład do lepszych itemów - posiadasz go, ale jeszcze nie możesz założyć, bo za słabe są twoje staty i kombinujesz używając pierścieni dodających do strength itp. zdobywasz exp, żeby nabyć nowy poziom i dołożyć kilka punktów do np. agility, bo tego ci brakuje do nowej zbroi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm Borek w pewnym sensie tak :) Ale jeżeli będziesz sztucznie pompował wymagania przedmiotów to nie będzie w czym chodzić i z jednym typem potwora będzie się biło już na początku kilka dni (bo trzeba zdobyć wyższy poziom). Dodaj zwykłe pancerze z takimi wymaganiami jak teraz i specjalne, jakieś bardziej unikatowe z dużo wyższymi. Według mnie to wystarczy. A tak a propo ;] O ile zmiana oręża jest widoczna (większe obrażenia) to zmiana pancerza jak dla mnie nie daje zbyt dużej różnicy w otrzymywanych obrażeniach. Przy pierwszych spotkaniach z duchem, ten bił mnie powiedzmy, że około 70-80 średnio (a było to około 16-17lv). Teraz z 23 poziomem i "wypasionym" ekwipunkiem to oprócz tego, że zabijam je z 3 razy szybciej (Magic Blade w końcu) to obrażenia zadają mniej więcej takie same, czyli rzędu 60-70. Chyba coś jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem za małe wymagania zrobiłem co do przedmiotów. Praktycznie gracz na 20 LVLu może już założyć każdy przedmiot, a to jest błąd, bo to powinien być właśnie MMORPG'owski cel dążenia do czegoś, czyli na przykład do lepszych itemów - posiadasz go, ale jeszcze nie możesz założyć, bo za słabe są twoje staty i kombinujesz używając pierścieni dodających do strength itp. zdobywasz exp, żeby nabyć nowy poziom i dołożyć kilka punktów do np. agility, bo tego ci brakuje do nowej zbroi.

Dokładnie, aczkolwiek przydaloby sie cos takiego jak redistribution (jest cos takiego w mmorpg Knightonline),

Polega to na tym ze nasze level pointsy sie redukuja i mozemy je od nowa dodac. Oczywiscie cena redystrybucji powinna byc zalezna od lvla postaci (wysoki lvl => duzo kasy; maly lvl => malo kasy)

Takie jest moje zdanie gdyż zdarzaja sie momenty gdy wpakujemy przez przypadek w cos i nie mozemy potem przez to zalozyc jakiegos przedmiotu i musimy czekac do kolejnego poziomu. Taka jest moja opinia i sugestia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Borek: Właśnie tak, Mistrzu ! Dokładnie o to chodzi w MMORPG-ach: ażeby ciągle mieć jakiś cel, zdobycie określongo lvl-u (np. żeby dotrzeć do nowego kontynentu), zarąbistej zbroi, która nam wypadła (co do tych, to właśnie również muszę powiedzieć, że te eq w Almorze bardzo mało daje... Żeby tak zwiększyć współczynnik defa między kolejnymi lepszymi zbrojami, tarczami etc. z dwóch pa pięć, to by było dobrze xP), albo zdobycie kasy aby kupić najlepszy miecz w mieście... (tutaj dałbym coś lepszego do kupienia niż tiberian, bo ten już gorzej chodzi, a wogle bym dał dużo nowych itemów, bo te już się nudzą xD)...

 

Qrcz, mnie słuch myli, czy ten gałgan Harlan przypadkowo dał pointsy w to co nie trzeba ?? Hah, no jak to, myszka ci zwariowała, czy chciałeś sprawdzić co daje stenght, zbóju jeden ?! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jest moje zdanie gdyż zdarzaja sie momenty gdy wpakujemy przez przypadek w cos i nie mozemy potem przez to zalozyc jakiegos przedmiotu i musimy czekac do kolejnego poziomu. Taka jest moja opinia i sugestia :P

 

No to wtedy jest to wina gracza, nieopatrznie rozwinął zdolności i teraz mu brakuje do zbroi. Niby czemu gra ma naprawiać nasze błędy? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do potworów... Lepiej by było gdyby nie zostawiały tego, czego w rzeczywistości np. taki robak nie ma.

Zamiast tego kolo w mieście może płacić za ubite robaki, pająki i spółkę pewną kwotę.

Plusy tego takie, że nikt nie uzbiera tysięcy na robactwie, a jedynie tyle zarobi, ile ich różnych ubije.

Poza tym inny kolo może płacić za różne trofea z lepszych przeciwników, to samo mag za składniki do magicznych eksperymentów. Normalne itemki to mogą rzucać bardziej ludzcy rywale, lub też kreatury z brzucha w ostateczności biżuterię i drobne itemki. (swoją drogą to by było zabawne, zabić jakąś dużą paskudę, i liczyć na to, że w brzuchu coś fajnego miała... stan takich itemków byłby różny uszkodzone -słabe, lub nienaruszone -dobre he he) A skoro by realnie ze stworów wypadały, to wtedy w ich pobliżu mogłyby pojawiać się skrzynie, beczki i inne pakunki, lub zwłoki z zawartością itemków. (pojawianie się losowe i różne itemy, lub puste) I tu rysuje się podział stworków na: zysk za zabicie , samo doświadczenie, zostawiające itemy. (jest to już małe urozmaicenie, ktoś nie ma kasy to bije te dające zysk, a jak chce level, te dające sporo expa)

Podział przedmiotów jest naturalny na te jednoręczne i dwuręczne (jedno -mały atak dobra szybkość, dwu -duży atak mała szybkość) Mogą być również itemki dla oszczędnych i wytrwałych. Pierwsze kosztujące dużo

ale mające lepsze staty. (cena wygórowana jak na dany poziom, konieczność rezygnacji z częstych zakupów) Drugie wymagające pod względem statów, dodające typowe bonusy dla woja, łowcy, lub maga. (z założenia wymagające przydzielania 85% na siłę, zręczność lub inteligencję) Zawsze to jakieś urozmaicenie i wyzwanie. (jak ktoś uważa się za twardziela może próbować grać głównie przy użyciu takich itemków, to jak chodzenie wyłącznie z nożem w wolfie... he he) Różnorodność broni... Mniejszy zasięg, większy, lepsza i gorsza szybkość, różne bonusy typu przebicie, częstsze krytyki itp. Można założyć, że miecz, pałka, czy topór mają inna skuteczność. (obrażenia sieczne, obuchowe i szarpane, co na różne potworki może mieć znaczenie)

Pancerze mogą dodawać do życia, bo im lepszy tym dłużej się żyje, ale obniżać szybkość walki. (tu można decydować czy być tankiem, czy zwinnym niczym baletnica... he he)

 

Czary da się rozwiązać tak; do inteligencji przypisać punkty, im więcej jej, tym więcej ich co lev. Czary

podzielić na różne grupy żywiołów, przywoływań itp. Punkty dodawać do danej grupy, żeby móc używać czar,

wtedy rodzi się kierunkowość magi, ktoś jest np. ofensywny albo defensywny. Może być mag ze specjalizacją w jakimś kierunku, lub mieszanym repertuarem czarów. Same czary rozłożyć na poziomy, od słabego efektu

po potężny. Ma się dużo many można atakować z maksimum mocy, a im mniej, tym słabiej. (znika sytuacja gdy ginie się, bo zabrakło many na czar, a wróg ledwo żył... bo można użyć czaru z mniejszym efektem)

Czar z poziomami automatycznie ustawiałby się na dany poziom, w zależności od ilości many. (lub też możliwość zmiany poziomu ręcznie, za pomocą plusika i minusika na okienku czaru) Powiązać czary w zależne od siebie, bez znajomości jakiegoś nie da się nauczyć kolejnego. (im potężniejszy, tym więcej czarów

poznanych wymaga) Ta sama sytuacja ze zwojami, jeśli się nie zna wymaganych podstaw, mag nie potrafi użyć zwoju. I tu siła może dawać punkty umiejętności, a zręczność talentów. Tworzy się podział klas, typowy woj może czarować, ale ogranicza go liczba punktów magi, bo wolno przybywają mu co poziom, i może poznać co najwyżej podstawy magi. Wtedy każdy rozdziela punkty jak mu pasi, ale nie może to być zbyt chaotyczne, bo wyjdzie kiepska hybryda. (bo jak nie pójdzie dobrze kasacja, i z pewnym doświadczeniem można zaczynać od nowa... )

 

Poza tym zarówno broń i magia mogą tak funkcjonować; wymagania do samego użycia, a im więcej punktów, tym lepsze działanie. Woj ma 15 siły, może używać sztylet, ale słabo uderza, im więcej siły tym bliżej jest maksimum jego mocy. (woj 20lev może max. wycisnąć z miecza, ale taki 40lev. dostaje bonus np. do 30% lepsze obrażenia, bo jest wprawiony w boju i potrafi lepiej wykorzystać item... całkiem logiczne) To zapobiega sytuacji, że po kilku poziomach broń ma stały atak, a wrogowie rosną w siłę, i trzeba kupić lepszą. Bronie służyłyby dłużej, bo ze wzrostem umiejętności, rosłaby ich skuteczność. W takim wypadku nie potrzeba całej

masy przedmiotów, bo rośnie długość czasu ich użytkowania.

 

Równowagi się i tak nie osiągnie, ale zawsze można nadrobić to czymś innym...

 

(tekst można luźno potraktować, bo powstał w wyniku porywu myśli... więc coś się może podobać, lub też nic... życie ) :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze przyznać, że brzmi to całkiem sensownie :) Jednak aby wprowadzić tego typu system, musiałbym zmienić całą logikę statystyk oraz przedmiotów, a to wiąże się z przepisaniem 50% gry... Almora kiedyś przejdzie moment przepisania całego kodu, wówczas na pewno weznę pod uwagę takie możliwości wprowadzenia tego typu rozgrywki. Dzięki wielkie za wyczerpujący post :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam czytalem wszysztko ale nie wiem czy bylo poruszane cos na temat jedzenia i orznych miksturek... Np takie jablko 10% hp odnawia... to postac na wyzszym lvl'u majaca jakies 2k hp ( ;D ) odnowi sobie te 10% czyli 200 hp za zwykle jabluszko... tanie niewielkie moze i robaczywe jablko. ;]... moze lepiej bedzie jak sie zmieni te procenty na jakies stale wartosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo właśnie takie odpowiednie odnawianie wzgęldem lvl-u jest sensowne tylko z proscentami. Bo co, 1 lvl-owy gracz se odnowi 300 hp ?? Jak już to lepiej zwiększyć wsólczynnik procentów względem lvl-a, np na 1 odnawia 15%, a na dziesiątym 30% ... xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja popełniłem wielki błąd z tymi procentami i już dawno to poprawiłem w v0.60. bo faktycznie jeżeli gracz ma 2k HP to jabłko regeneruje mu za dużo i taka postać jest nie do zabicia. Zrobiłem tak, że regeneruje energię w punktach + obecny LVL, czyli jeżeli jabłko daje 40HP a mamy LVL 30 to dostajemy 70HP. To jest najlepsze rozwiązanie... ( jeszcze nad tym pracuję - nad balansem ), bo nie wiem czy nie lepiej będzie + LVL*2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nawet dobry pomysl +lvl...

A teraz z innej beczki... Dalej bedzie tak z postaciami wchodzisz zakladasz...? Narazie to i dobre rozwiazanie ale przyda sie konto np z max 3 postaciami ... Jakis system wysylania przedmiotow do graczy, moze jakies sklepy? Ale co do sklepow to trzeba by bylo cos wymyslic bo wyobrazam sobie tysiace graczy postawi sklep w miasteczku i drogi beda poblokowane ;) Moze cos w stylu tablicy ogloszen hehe ludzie zostawiaja informacje o tym co chca kupic albo co sprzedaja ...

i... cos nie wierze ze zatrzymales sie na 63% :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czary? Wiekszy koszt many? Wszystkie Spelle w Almorze to jakis zart, melee classy sa skazane na wymarcie przez solujacych na 5 lvlu Good Mage'ów Hell Spiderów, kiedy ja do 10 poziomu bije ledwo co Snake'i Guardian Swordem.

 

Czary powinny byc 3 - 4 krotnie oslabione, takie jest moje zdanie, z racji ogromnej cienkowatosci Evil Class.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czary? Wiekszy koszt many? Wszystkie Spelle w Almorze to jakis zart, melee classy sa skazane na wymarcie przez solujacych na 5 lvlu Good Mage'ów Hell Spiderów, kiedy ja do 10 poziomu bije ledwo co Snake'i Guardian Swordem.

 

Czary powinny byc 3 - 4 krotnie oslabione, takie jest moje zdanie, z racji ogromnej cienkowatosci Evil Class.

 

Chyba z konia spadles.... twoja opinia wywodzi sie z tego ze jestes wojem (najprawdopodobniej). Z tego wzgledu mowie Ci, ze nie masz racji bo:

-czary trudno znalesc

-lepsze z nich zadaja, tak czy siak male dmg, a kosztuja duzo many

-słabo trafiaja w PvP

-trzeba uzywac mikstur many, a one nie sa tanie

Do tego dochodzi jeszcze fakt, ze od tej pory woj bedzie mial wiecej hp, czyli mag bedzie musial bulic za mana i health potions.

Wiec czary powinny byc podzielone (ich wymagania powinny byc zalezne od LVLa postaci, tudież inne przedmioty dla innych klas). W ten sposob mozna by uniknąc tego o czym wspomniales i np. najgorszy czar dostepny byl by od 10 lvl. Bez sensu jest obnizanie ich efektow i zwiekszanie poboru many. Wg. mnie powinny byc zwiekszone ich wymagania co do poziomu postaci.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy są bo magiem nie grałem ale mogłyby być czary leczące np. słaby daje kilka punktów hp, nie co lepszy daje więcej punktów hp, no i regenerujący jakiś procent hp oczywiście każdy z nich miałby odpowiednie wymagania i więcej many by zabierały.Najlepiej jakby każdy mógłby używać najsłabszego z nich gdyż nie dawał by za dużo hp. Pierwszy spell leczący by był od tego samego lvlu co najgorszy czar ofensywny. Wtedy mag z kasą i odpowiednimi wymaganiami goniłby już tylko za mana potionami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym trafianiem w pvp to nie był bym pewien... mam 18 lvl i ledwo odejmuje 1 lvlowi hp... a mag na 10 lvlu potrafi zabić każdego bez problemu...a musze powedzieć że jestem wojo/łucznikiem... ma ktoś na sell cristal bow? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym trafianiem w pvp to nie był bym pewien... mam 18 lvl i ledwo odejmuje 1 lvlowi hp... a mag na 10 lvlu potrafi zabić każdego bez problemu...a musze powedzieć że jestem wojo/łucznikiem... ma ktoś na sell cristal bow? xD

Ja moge ci dac, bo po co mi skoro niedlugo skasuje Borek postacie ?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym był za takim czymś, na przykład, żeby było takie coś jak obrona przed magią (Magic Defend, Defense of Magic etc...), że im większy, tym mniejsze obrażenia od magii się przyjmuje... Toż to obowiązek we wszystkich strategiach xD Nie mówię o tym Resistance to Fire, czy inne Ice czy Electric (:P) ale o normalnym współczynniku obrony magicznej, który uchroniłby nas przed niektórymi atakami PK albo magicznych potwórów (o ile takie będą :P), a w najgorszym wypadku zredukował obrażenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, tak jak w tibii, że zabijesz kure i masz jajko, zabijesz sarnę masz mięso... Choć tam były chyba jelenie, o ile pamiętam... :P

 

Ehh, no dobra, muszę to gdzieś napisać... Skoro tamten temat o Almorze został zamknięty, więc napiszę tu... Akhem, więc: na początku apelowałbym, żeby stworzyć specjalny temat albo dział z dyskusjami na temat gier RPG, ich znaczenia, definicji słów MMORPG, RPG, RTS, TBS np. na Vallhalli (to się teraz Vallhalla, nazywa, Sadam, nie HydePark, cokolwiek to było :P)... Poza tym, chciałbym rzecz, że angielski znam na poziomie C1 i na prawdę nie jestem takim noobem, że myślałem, że "Role" to znaczy "Tura"... Po prostu, jak tłumaczyłem wam w moich postach, mówiłem o zanczeniu tego słowa, nie przekładzie na język polski... A tak na marginesie dodam, że jeszcze z tym tamtem nie skończyłem ;)

 

Wracając do tematu (no, nie konkretnego, ale powiązanego z Almorą), chciałbym zaproponwać, żeby zrobić takiego potwora o nazwie "Zly Pajonk" oraz "Wlatca Zlyh Pajonkuf", żeby parę osób się ucieszyło... Między innymi ja :D O drop party, chciałbym powiedzieć tyle, że nie wiem niestety kiedy będdziemy mogli to zrobić (Razem :D) ale napewno już nie dziś ani nie jutro... Ponieważ wyjeżdżam z pracą i ważnym projektem. Umówmy się na niedzielę, napiszę do Was, jak tylko się zjawię i server będzie online...

 

Poza tym, czy to prawda, że Borek został moderatorem...? Czy to tylko takie jaja...?? Nie no, jak tak, to gratuluję, chociaż w momencie, kiedy się o tym dowiedziałem, poczułem się, jakby ktoś mnie zrobił w jajo... To trochę dziwne, bo przecież żeby zrobić go na moda, dlatego, że jest taki mądry i zrobił zajefajną gierę, to się wydaje trochę miaukie... Ale pożyjemy, zobaczymy, jak się sprawdzi, to będzie git :D Życzę mu powodzenia ;)

 

A tak btw, to dedam, że właśnie zakończyłem te tematy nie na temat i tylko czekam aż się pojawi jakiś nowy, albo założy się forum o gierach RPG... I definicjach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek

 

Advanced Member

***

 

Grupa użytkownika: Moderatorzy

Dołączył: 2-June 04

 

to jednak sie mylisz :D

 

btw. Borek kiedy nas zaszczycisz 0.6? przy takim tempie to pewnie w sobotę :) tylko czekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przedmiotów, miałem taką sytuacje, że na 1 lvl wypadła mi płytówka i hełm z robali. Równie dobrze komuś z 20 lvl mogą wypadać szmelcowe jak na jego poziom przedmioty. To tak jak np. w Diablo gdzie unikat wypadał na mały lvl mocnemu graczowi i ogółem masa szmelcu, bo z setek przedmiotów niewiele tak naprawdę się używa. Zawsze wybiera się najlepsze, ale głupio jak trafiają się w złym momencie. Chodzi o to, żeby w Almorze uniknąć sytuacji, gdy słabym lecą za mocne itemy, a mocnym zbyt słabe. Jak to zrobić ? Podzielić potwory na grupy względem lvl graczy. Np. robaki skala lvl od 1 do 10, i lepsze itemki nie wypadną, niż da się na tych poziomach nosić. Wtedy każdy i słaby, i mocny miałby przedmioty na swoje możliwości. Co było by logiczne, im lepszy tym lepsze trafia przedmioty, bez zbędnego szmelcu. (jak wielki zawód może przeżywać gracz z np 30 lvl, gdy po trudzie załatwia mocnego wroga i wypada mu unikat na -15 lvl, jakby nie było gorszy niż broń którą używa) Mogą być również przedmioty uszkodzone i zniszczone, odpowiadające normalnym, ale wyłącznie na sprzedaż. (bez statystyk) Wtedy wzrasta radość, gdy zamiast popsutych, wypada nadający się do użytku. (ktoś z 5 razy trafia zepsutą płytówkę, aż tu nagle nienaruszona, łezka w oku może się z radości zakręcić) :rolleyes:

 

Co do sprawy z handlem, jak było gdzieś wspomniane, przy sprzedawcy może być tłoczno. Można zrobić w obrębie miasta coś takiego, po naciśnięciu klawisza pokazuje się pasek z ikonkami odpowiadającymi za sprzedawców, (również inni npc) i można łatwo po kliknięciu wybranej dokonać handlu. W karczmie może być ograniczona odległość dokonania handlu do jej obrębu, można wtedy siedzieć przy stoliku i dokonywać zakupu, po wyjściu ikona nieaktywna. (z pozostałymi handlarzami i npc może być podobnie, określona odległość w obrębie miasta, na którą można z pomocą ikonek coś zdziałać... dzięki temu pojawia się również podgląd co w mieście jest dostępne, jacy kupcy i npc, nieogarnięte osoby nikogo by nie przeoczyły... a i w przypadku questów łatwiej byłoby się zorientować, czy w danym mieście jest coś do roboty) :unsure:

 

Jak zawsze pisane na szybkiego, tekst może posiadać braki i nieścisłości... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robale są podzielone na lvle, ale niestety nie ma ich za dużo w wersji 0.52, wobec tego musiałem gdzieś upchać przedmioty :D ale nigdy nie wypadnie ci z "Buga" np. magic shield. W wersji 0.60 będzie więcej robali, czyli będzie większa podzielność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...