Skocz do zawartości
Wojzax

Przezroczyste ściany (rozkmina)

Rekomendowane odpowiedzi

Jak waszym zdaniem najlepiej rozwiązać przezroczystość ścian w grze z rzutem izometrycznym? Moim ideałem byłoby żeby odkrywane były ściany pokoju w którym znajduje się gracz ale tylko te od strony kamery. Problem jest taki że każda ściana w mojej grze jest zrobiona z dwóch (wewnętrzna i zewnętrzna) tak jak tutaj:

 

image.png.ba22a665d96c7814b5ba5f05ffa3edb9.png

 

Dodatkowo co jeżeli gracz nie widzi danej ściany ale nadal zasłania mu ona widok? Dość długo już nad tym myślę i wciąż jest to zbyt skoplikowane

Tutaj jak wygląda gra:

 

 

Oczywiście rozkmina dotyczy jednego piętra bo reszta pięter wyżej jest chowana jeżeli jesteśmy pod dachem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja tam specjalistą od 3D nie jestem, ale zdaje się, że do tego jest ray casting i sprawdzasz, co leży między graczem a kamerą, zamiast naokoło niego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×