Skocz do zawartości

Tileset


Shil

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ? powiedzcie Kochani, jak robicie/kupujecie/dostajecie tilesety do gry powiedzmy top down, to jaką to ma/winno mieć formę? Dajmy na to las, drzewka, trawa, woda, ścieżka takie tam. Czy plik z PNG przeźroczystym, na którym są zbiorczo poustawiane tilesy obok siebie, w taki sposób, że musicie otworzyć to i sobie kopiuj wklej zrobić kazda tile trawy, czy wody, jest okej, czy absolutny wymóg to żeby każdy zapetlajacy się tile był w osobnym png? A gdy woda jest animowana, to każda klatka jest osobnym PNg, czy w jednym png są wszystkie klatki w odpowiednim odstępie (jest jakoś zdefiniowany przez przyjęty kanon?)) czyk jak gamemaker string generuje że zlepione klatki są na jednym png? Bo jak ktoś używa innego programu niż gamemaker to ta ostatnia forma jest dla niego odtwarzalna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Generalnie dla samego GM w ogóle tilesy są jakieś dziwne, bo pierwsza kratka powinna być zawsze pusta.

 

Editor_Tilesets_Example.png

 

Wygląda też, że jeśli zrobisz animacje, to one mogą być w kolejnych kratkach, a po prostu w room editorze, jak wybierzesz ten tileset, to wyświetli go już z animacją (wydaje mi się, że nadal można też statycznie ustawiać kratki) - zatem nie tworzy się raczej osobnej grafiki - wszystko z jednego tilesetu musi być na jednym sprite.

 

Wydaje mi się też, że te tilesety które są automatycznie wstawiane, w rozmiarach 16 i 47 mogą mieć tylko jeden auto i to jest wtedy używane jak pędzel w room editorze, a wtedy taki sprite wygląda mniej więcej jak jeden z tych:

Editor_Tilesets_Autotiles.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...