Skocz do zawartości

Opóźnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem tworzę sobie bombę i chce żeby po paru sekundach był wybuch wszystko działa tylko jak próbuje dać opóźnienie daje sleep w create od bomby to nie umie sterować postacią do momentu wybuchu jak rozwiązać ten problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

sleep zatrzymuje całą grę grę. Jeśli chcesz odczekać, musisz dać (np. w create) alarm, 3 sekundy to jest 3*game_speed; Zatem np.

alarm[0] = 3 * 60;

i wtedy w evencie Alarm0 robisz kod odpowiedzialnu za wybuch. Dodanie alarmu w step, będzie go ustawiało ciągle na początkową wartośc i nie będzie sie odliczać, wiec step/draw odradzam.

 

Btw. sleep() nie jest dostępne w GMS 2.x, ani nawet w 1.x, używasz zatem niewspieranego od 8 lat 8.1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
11 minut temu, Stydziu napisał:

Tak używam starego bo chce się trochę wdrożyć zanim wykupie gms 2

 

No te programy są w sumie do siebie mocno niepodobne. Może i 90% składni się nie zmieniło, ale system layerów, inne IDE i zmiana działania paru rzeczy jeszcze w GMS 1.x, to jest większa różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...